hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fòrryttere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Fòrryttere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Sissel Alise

Skrevet - 04/09/2005 :  00:14:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var også veldig glad for at fôrrytter ordningen fantes da jeg ikke hadde råd og tid til egen hest. Jeg betalte en viss sum for å ri et par dager i uken og slapp det fulle ansvar. Helt perfekt!

En ting burde dere tenke litt på dere som sier at man ikke skal ha hest hvis man ikke har råd og tid til å ha den helt alene. Tenk på at eiers situasjon kan forandre seg med årene. Så lenge hesten blir tatt godt vare på i kjente omgivelser synes jeg det er en bedre løsning enn at den skal selges til fremmede og havne på et ukjent sted. Jeg synes altfor mange hester blir kasteballer fra den ene eieren til den andre. Så en fôrrytterordning kan nok redde mange hester fra å bli nettopp den kasteballen.
Men selvsagt er jeg enig i at det er litt rart dersom man skaffer seg hest og er 100% avhengig av fôrrytter 3-4 ggr i uken fra starten av.
Gå til toppen av siden

sav

» VIP

Skrevet - 04/09/2005 :  13:14:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann jalla og formosissima! Helt enig med dere. Nå blir forrytterordningen en helt annen på steder der miljøet er større. Vurderer å skaffe forrytter til Chiquita i høst, siden jeg begynner på skolen og jobber 40% i tillegg. Finner jeg en person som er pålitelig,rolig og ansvarsfull OG erfaren rundt her et sted,så er jeg utrolig heldig!! Kan ikke ta de store beløpene her, blir nok gratis å være forrytter hos meg siden det blir en del jobb i tillegg og stallen ligger langt fra sentrum. Nå har hestene hatt ferie så og si hele sommeren, så det skal bli godt å få dem i gang. Ser imidlertid på forrytter som en fordel både for meg,hesten og den som er heldig å få ri gratis. Chiquita har nok godt av å se et annet fjes i blant.Men; man tenker jo alltid på om ting går riktig for seg når man ikke er tilstede, og føler litt for å dobbeltsjekke en gang eller to ekstra ;)
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.