hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ingrid Klimke på Skauen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Ingrid Klimke på Skauen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

HanneBF

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  11:48:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
På Skauen ridesenter i helgen (20-21.11) hadde vi besøk av den kjente rytteren Ingris Klimke. Hun var på Skauen å holdt seminar og treninger.
Var det noen som var på seminaret? Noen som har noen komentarer?

Det var ihvertfall kjempe vellykket og et spennende og lærerikt seminar.

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2004 :  13:09:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg vil gjerne at noen forteller litt. Hadde desverre ikke anledning til å ta turen fre Bergen
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  10:10:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Det var supert og spennende med Ingrid Klimke på Skauen. Kjempe interressant å se hvor forskjellige hester kan være, men samtidig se hvor "like" de kan bli, og hvordan ting kan forandres. Hun overså ingenting, og fikk ryttere og hester til i bedre harmoni. Det så ut som at alle hestene var komfortable med det rytter gjorde. Kjempe moro å se Apsalon og Gunn,begynne dagen. Det var kjempe morsomt å se Apsalon gå, han så bare utrolig fin ut når Gunn red han for Ingrid. Kjempe gøy for alle. Moro å se Trude og Silje ri igjennom deler av Pst.Georg programmet, og hvor mye forbedret det ble etterpå.
Hele seminaret var kjempe lærerikt. Beatrice/Lise-Lotte og Cosmic Dancer/Per gjorde kavalett arbeid, og det var jo en helt ny vri for de to hestene, men de var kjempe flinke begge to.
Moro moro!!!

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 23/11/2004 :  10:30:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Hva la hun vekt på sånn i forhold til det du er vant med!?
Fremadbydning!? Det å sitte sånn eller slik etc!?
Fortell, fortell..for jeg har eksamensperiode i Trondheim og fikk heller ikke vært der

Hvorfor brukte hun kavalettarbeid!? Hva skulle det være godt for?

Guro

Ps: måkke tro du kommer så lett unna her, som med sånn kort,kort referat
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  12:24:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Guro: grunnen til det korte referatet var at det ringte inn mens jeg skrev det, og måtte løøøøøøøøøøøpe til timen..

Jeg var som vanlig hestepasser for Per og gikk opp med Cosmic Dancer når han skulle ri, men jeg jobbet samtidig i stallen og fikk ikke sett introduksjonen på kavalett arbeidet. Men jeg fikk med meg litt for det...

Kavalettarbeid er som jeg forstod Ingrids yndlingsøvelse. Ved å jobbe hestene med forskjellige ting, får hesten til å like arbeidet mer, det vet vi jo alle fra før. Ved å bruke kavaletter lærer jo hestene å korigere seg selv, løfte bena, og konsentrere seg om halvparader, samtidig som rytteren må være veldig oppmerksom på det den og hesten skal gjøre. Det var ihvertfall kjempe kult å se på de to hestene som gjorde det og se hvordan de forbedret seg for hver gang.

Hun fortalte blandt annet om en hest hun hadde trent,eid eller et eller annet, ihvertfall som hun hadde ridd. Den hesten gikk meget høy dressur og det var en veldig flott hest, men den hadde aldri blitt hoppet, aldri løshoppet, gjort kavalettarbeid etc. Så den hadde blitt helt blokkert til slutt (eller noe i den duren,går vel ann å tenke seg til det). Det hadde tatt kjempe lang tid å får denne hesten opp igjen der den var, men da hadde hesten plutselig et mye bedre utgangspunkt til det den skulle gjøre/gjorde. (håper jeg forteller riktig her nå, er ikke så veldig god til å oversette engelsk,spesielt når det er et par dager siden jeg hørte hun si det... )

Eller var Siril Helljesen der og red en hoppe som het Kiira (7års gammel varblodsrase,tror jeg) samtidig som Nina Karlson red sin hest (tror det var hun), Sirils hest var veldig rolig, mens Ninas hest var litt spent, og ville ikke trave helt foran publikum. Var ikke der akkurat da for jeg hjalp til å gjøre istand til lunsjen og fore og dlippe ut hestene nede i stallen.

Etter lunsj var det tid for 6åringene, Da ble Per/Revenge og Siri Skahjem/Confidence gjenforent etter Unghest-VM i sommer som Per sa.
De skulle jobbe med litt ting i overgangen 6årsklasser/MB og frem til Pst.Georg. Da så vi to veldig forskjellige ekvipasjer. En ekvipasje som det måtte jobbes litt mer med enn den andre, men begge to var kjempe flinke og begge hestene fikk MASSE skryt!!!! Hun likte begge hestene veldig godt ut ifra det hun så der og ut ifra forskjellige kvaliteter. Hun "fremhevet" Confidence's flotte nakke og Revenge som en veldig god hingst. Revenge viste seg som han alltid pleier, veldig kald og rolig, og publikumet skjenerte han ikke (bortsett fra den ee gangen vi begynte å klappe... ) Confidence var spent i starten, men han ble fort vant til alle menneskene og jobbet veldig fint mot gjennom hele timen.

Så var det tid for Trude/Le Mont H og Silje/Santano. De skulle ri igjennom deler av Pst.Georg programmet. Silje startet med travprogrammet, det gjorde at Trude fikk litt lenger tid til å venne Le Mont til publikummet og omgivelsene. Silje red først gjennom hele travprogrammet, så komenterte Ingrid ting som kunne/skulle forbedres. Blandt annet rytters innvirkning på hesten. Hun var veldig opptatt av at rytteren skulle si "HER ER JEG" i første holdt og hilsning, ved å være sikker og smile, ikke sjenert og tilbaketrukken,(komenterte at holdet til Silje var et godt tegn, i og med at hun ikke hadde rettet opp holdt før hun hilste) Så at rytteren skal smile hele tiden, være sikker og bestemt. Få hesten til å vise mer energi i økninger og samlet trav. Man skal RI ikke være passiv! Så red hun travprogrammet en gang til med veiledning fra Ingrid, og det ble MYE bedre. Så lite som egentlig skal til!
Så skulle trude ri skritt programmet og galopp-programmet. Ingrid var veldig på det, at rytteren skulle bruke masse hjelpere i skritt, for å VISE gangen til hesten, det så man veldig bra forbedringer på med Le Mint. Så jobbet hun mye med bakdelsvendingene, før hun skulle gjøre gallopp-programmet, det fikk jeg dessverre ikke sett, for jeg måtte løpe ned i stallen å jobbe litt.

Jeg fikk heller ikke sett Bitten/Ravin og Per/Fortune, da jeg fortsatt var nede og jobbet i stallen, men etter hva Per sa var Fortune KJEMPE FIN, og det hadde gått bra med Bitten også, mer hørte jeg ikke om GP hestene.

Bortsett fra et par strømbrudd mens Revenge og Confidence var på banen var seminaret vel gjennomført og veldig spennende. Selv om det ble litt kaldt å sitte stille til slutt, tror jeg publikum var kjempe fornøyd, ihvertfall etter det jeg hørte på de jeg snakket med etterpå...

Synd for dere Guro og Spoff, at dere ike fikk vært der, men man kan ikke få til alt bestandig.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2004 :  15:28:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Synd for dere Guro og Spoff, at dere ike fikk vært der, men man kan ikke få til alt bestandig.

Opprinnelig postet av Amillion

Nei.. Du får holde oss oppdaterte angående seminar under Skauen GP igjen. Får det med meg det før eller siden da, og i god tid.. Men jo før, jo bedre!

Hesten Siril rei het nok Kiara. Neste riktig Hvem var det Nina Karlsson rei? Romeo eller Tara, eller en annen? Blir desverre ikke det samme å "se" dette i tekst, men takk for referatet.

Jeg ser forresten i disse engelske hestebladene at slike klinikker arrangeres titt og stadig, hele tiden, året rundt. Det hadde vært noe det.. Var på seminaret på Skauen i sommer og det med Balkenhol for et år siden. Var veldig bra. Skulle ønske slike ting ble arrangert oftere. Men superbra av Per med familie og Skauengjengen å få til noe i det hele tatt.. Skulle ønske det fantes flere slike entusiaster!

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 24/11/2004 :  11:59:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Ja, jeg sier ifra jeg vettu. Vi skal arrangere fler seminarer i fremtiden. Neste blir under neste års Skauen GP. Da skal det være GP, seminar og treingsstevne på en gang. 10dager eller noe slikt. Full rulle for Skauen vettu!

Tror det var Romeo, jo det må være det. Var ihvertfall ikke Tara.
Ja, det var Kiara, bare en ørliten skrivefeil, hehe...

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 24/11/2004 :  12:44:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Føler innimellom at Trondheim ikke er heelt verdens navle når det kommer til ridning gitt
Men Vaadan i Trondheim skal ha skryt: de har hatt langtøyle kurs med Anne Grundvig og klassisk dressur med Solveig Schact.
Ikke helt i samme genere, men poenget var at "det går framover" her også
(Nå har jo seff dette krasjet med div andre gjøremål for undertegnede..men..litt lettere å komme seg dit)

Takk for referat Amillion

Offtopic spm: skal du til Tyskland neste år!? (mener å ha lest det et eller annet sted, type her eller vip eller noe). For å ri!? Eller for å gå på skole!? Eller!? *nysgjerrig..jeg...neeeeeeida*

Guro
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.