hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "åverta":(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 "åverta":(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

~*Solrun*~

» VIP

Skrevet - 15/11/2004 :  23:05:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
nuh e æ ganske førrtvila!!
æ har eij "wænninnah" såm lixåm pråve å åver ta hæstan æ håll på me... d hele byinnte me at æ byinnte å ri... så byinnte ho å ri... OBS!! Æ BYINNTE FØR HO!! så sa ho at ho byinnte en måne før mæ... å nuh e d blidd t et hallt ÅR!!!

åzzå byinnte æ å ri på en ainna plass( vi ridde ik på samme plass!!) så d hær måtte æ jo seff si t ho..... så trur du ikkje at ho Å byinnte å ri dær!!! åzzå da fikk jo æ sellføllgeli en yndlings hæst.... hn Trollsvarten...!! åzzå skulle ho byinne å jøre allt t hn!! ho sporte ho såmm hadde hn UKE i fårrveijjen åzzå fikk æ en tell yndlings hæst!! næmmli hn Playboy!!:D:D åzzå da fainnt ho åzzå ut at han vå jo RÅÅÅ shønn!!

å så byinnte æ å hjællpe tell på ridetima! en gang i uka...
så byinnte ho Å me d!! 2 gang i uka!!

å nuh e æ blidd forrytter... å ho hæstepasser t en ainna hæst!! åzzå d e kåmmet en ny hæst t stalln... å ho prøve å bli hæstepasser førr ho å!!!
å d vill æ å!!!

så e d nån hær såm har opplevd d samme eller har nån goe råd t mæ hær??
'æ føle at ho prøve å ta åver lixåm...

hoff!!

****TRÆNGHJÆLP!!!****

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/11/2004 :  23:15:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kunne du skrevet på bokmål? Folk med mange forskjellige dialekter her, så det blir litt vanskelig for noen av oss :)

Det som du beskriver skjer hele tiden i skolestallen på senteret jeg red, masser av intriger mellom "venner" som hvem som skal stelle hvem, til slutt blir det bare dumt og barnslig :/

Jeg syntest du bare skal konsentrere deg om den hesten du har på for og blåse i hva venninna di gjør. Hvis hun er av den typen som skal gjøre ting bare fordi andre gjør det vil hun snart gå lei.

Skjedde sånn halvveis meg meg også når jeg var på din alder, jeg bare lot henne holde på å "overgå" meg, til hun fikk mast seg til egen hest og flytta til en annen stall. Så ble jeg kvitt henne ;)

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2004 :  07:07:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kunne du skrevet på bokmål?
Opprinnelig postet av MissEva

Eventuelt nynorsk..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 16/11/2004 :  08:57:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det der ser ut som en blanding av engelsk, sms-språk og en eller annen uforståelig dialekt..
Sorry...
Er enig med de andre her, sinnsykt slitsomt/irriterende å lese "je ha'itj zkhrewet d sm zto hr" liskom.... Puh.
Gå til toppen av siden

Malfoy

Skrevet - 16/11/2004 :  09:14:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med de andre her. Skriv bokmål eller nynorsk!
(Til og med jeg - som har en dialekt som er veldig lik den over - har problemer med å lese det...)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 16/11/2004 :  09:42:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
For å komme tilbake til saken (etter litt pepper for skrivemåten, som jeg forøvrig også syns kunne modereres litt), så er jeg enig med MissEva, det er sånn det er på staller der det er masse jenter.
Men det virker jo litt som at også du syns "alle nye hester er stas" og da er det vel ikke så rart at også hun syns det.
Likevel foreslår jeg at du fokuserer på den hesten du har på fôr nå, og prøver å bli venner med noen av de andre som er der. Den enkleste måten å "utmanøvrere" slike folk på er å ikke bry seg om dem av nevneverdig grad (iallfall ikke gidde å bli sinna osv. fordi de "legger seg borti" dine ting). Bare vær høflig og hyggelig, slik at ikke du også er med på å lage ting vanskelig (vet at det ikke alltid er like lett).

Guro
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 16/11/2004 :  10:42:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skriv det heller på bokmål eller nynorsk du, så kanskje du får flere svar

Synes det virker som en konkurranse dere to i mellom, skal overgå hverandre hele tiden. Hvorfor det??
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2004 :  10:42:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eventuelt nynorsk..

Heh, ja, sorry skal jo være likestilt Men bortsett fra i Sogn og Fjordane har vel de fleste bokmål som hovedmål. offtopic ja. *går seg bort*

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2004 :  10:44:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hei, Solrun.

Etter å ha "trælet meg igjennom" innlegget ditt, skjønner jeg din frustrasjon. Men er også veldig enig med Guro i at du burde konsentrere deg om den hesten du HAR ansvar for i stedet for å "sikle" på alle nye hester som kommer inn på stallen.
Gi nå blaffen i den andre jenta og hva hun gjør og sier. Konsentrer deg om det viktige her, hesten.
Du lærer mere av å fokusere på stell og kontakt med 1 hest enn om du skulle spre oppmerksomheten på en hel haug forskjellige.
Hvorfor ikke gjøre deg nærmere kjent med den du har, hvordan den snakker med kropps-språket sitt osv.? Du kan lære utrolig mye bare ved å være åpen og interessert i hesten "din".

Lykke til!

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

~*Solrun*~

» VIP

Skrevet - 16/11/2004 :  20:53:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
TIL ALLE DERE SOM HAR KLAGET!!!

JEG HAR NÅ SKREVET PÅ BOKMÅL OGSÅ;)
Gå til toppen av siden

JuliMette

» VIP

Skrevet - 16/11/2004 :  21:35:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei..
jeg har akkurat en veninne som deg:( slistsomt!!!!!! men jeg har alltid likt henne å har ikke brydd meg om det.. men så ble hun så skikkelig sinna på meg nå her om dagen å då ble det skikkelig krangel..og da sa jeg allt som jeg hadde blitt irritert over oppover i årane å at hun alltid sjefet og styrte hele tiden..å vet du hva?? :O HUN HAR IKKE BLANDET SEG I MINE TING ETTER DET!!!!!!!
hun er skikkelig bli å snakke med å no bryr hon seg ikkke med hva jeg gjør lenger!!:D:) mye greiere no;)
**klemz ida**
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 16/11/2004 :  22:00:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Øhm, jeg vil ikke anbefale deg å krangle med noen i grunnen...
Som Cowgirlchris sier: det er skikkelig artig når du begynner å forstå den ene hesten du ser etter. Kanskje du etterhvert skjønner mer av den enn de fleste andre gjør, og det er faktisk en veldig morsom følelse. Og den følelsen gir deg så utrolig mye mer enn å bruke energi på ekle følelser som denne venninne din som surrer rundt...

Guro
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.