hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Beite og bane... hvor stort
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Beite og bane... hvor stort
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

dølarose

» VIP

Skrevet - 03/10/2004 :  19:09:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har tenkt til å ha en hobbyponni, og ikke være med i konkurranser.... er vi helt nødt til å ha bane?.. om vi er ved en skog og mange fine veier!!!

Og det at, Beite, eller et jorde den kan gå ute om dagen på, hvor stort kan det være!
Kan få det større, men kan det være ca. 15x5 sånn ca. bare at det ikke er helt firkantet, litt sånn unøyaktig!!!
håper på svar! DØLAROSE

Bambi West

» VIP

Norway

Skrevet - 03/10/2004 :  19:45:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBambi West  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBambi West  Svar med kopi av melding
hei igjen :) du er så absolutt ikke nødt til å ha bane!! Siden det bare er hobbyponni og dere sikkert bare skal ri på turer er det bare bortkasta å lage bane... men det er jo greit å ha, hvis en vil utvikle ridninga si, myke opp hesten, og trene den litt mer avansert...

ang beite, skal man ha ca 1 mål per hest... jeg går ut i fra at dere skal ha 1. stk. ponni, og da trenger dere ca ett mål... den kan heller ikke gå alene, så hadde jeg vært deg/dere, ville jeg gått til anskaffelse av en litte shettis som selskaps ponni, eller en gammel/billig ponni/hest sånn at den ponnien dere skal ri ikke blir stående alene, ponnier er nemmelig flokk dyr, og mistrives å stå alene... hvis de står alene får de dessuten dårlige uvaner (ikke alle, vel å merke) som biting, hissig, sparking, (hvis de står i stall: veving, boksvandring, krybbebiting osv)... ikke noe hyggelig...
det er også bra (om dere ikke har råd/tid til en selskapsponni) å få eet esel til å stå sammen med ponnien... hvis det skulle være slik at dere ikke får tak på noe slikt, kan en geit også være til godt selskap for ponnien... for den bør absolutt ikke stå alene!!!

håper det ga deg litt svar:)
Gå til toppen av siden

teddy

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2004 :  20:06:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseteddy  Svar med kopi av melding
Nå er det jo et "gammelt" innlegg dette her, men til deg Bambi West: ALLE hester MÅ ikke stå sammen med andre.. Jeg har nå min andre hest(som jeg selv eier) og begge disse har jeg hatt hjemme i min egne stall, alene. De har stortrives begge to. Er kjempe glade når de har vært sammen med andre hester som ved felles ridning, sommerbeite ol, men begge to har også alltid vært glade når vi har satt nesen hjemover. Det er på en måte som: ahh.. endelig kan jeg hjem til meg å slappe av.. Deilig! Ingen av disse to har heller hatt noen form for uvaner. Den første hadde jeg her i 14 år. Så hvis man som person er flink til å ta seg av hesten sin sosialt er det ikke noe problem. Bare til ettertanke....
*Camilla* Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 26/11/2004 :  20:14:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg også har hatt hester åleine på stall i fleire år og har berre positive opplevelser med det.
Gå til toppen av siden

teddy

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2004 :  20:31:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseteddy  Svar med kopi av melding
Jepps!
Jeg synes det er helt topp.. Siden det er masse hester rundt her jeg bor kan jeg når som helst la Teddy gutt få menge seg med andre hester. Gamle hesten min gikk på beite med en fjording(hjemme hos fjordingen),og når høsten kom da skulle han hjem. Når høsten kom å vi rei prøvde han å snike seg hjemover, og ble kjempe glad når vi satte kursen dit. Og det er vel absolutt et godt tegn!? Men selvfølgelig også glad når våren kom og beite sto for tur igjen..

*Camilla* Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.