hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Når du skal legge ut bilde i VIPen din..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Når du skal legge ut bilde i VIPen din..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/11/2004 :  14:07:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg er en av disse "pirkete" menneskene, og nå har jeg sett en del VIPer hvor det forekommer en del bilder som
a) Ikke har noe der å gjøre.
b) Helt klart ikke er tatt av den som eier VIPen.
c) Ikke har noe kildehenvisning.

Når man legger inn bilder, skal man både i følge hestemarked.no og norske/internasjonale lover følge visse normer.

- Når du legger inn et bilde som du selv ikke har tatt, spør for all del om det er OK at du legger inn dette bildet, og oppgi kilden! (VIP/navn eller hjemmeside).
- Bruk, som nevnt over, alltid en kildeanvisning!

Så til dette med bilder som ikke har noe på hestemarked.no, og her snakker jeg helt av egen mening:
Støtende innhold er allerede tatt med i hestemarked.nos reglement, men her vil jeg også sette inn ting som politiske "kampanjer", bilder av den "flotte kroppen min", o.l. For begge disse to finnes det andre, mer egnede sier. F.eks. penest.no. I tillegg synes ikke jeg noe særlig om fylle-bilder (bilder tatt av og i fylla), siden det er små barn som frekventerer disse sidene.

Synspunkter & / eller meninger?

Eikdokka

Norway

Skrevet - 11/11/2004 :  18:27:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
har sett mange VIPer der det er mange unødvendige bilder (okei, jeg har alt for mange bilder men alle er riktig nok av hest!) som ikke har noe med hest å gjøre!!! greit med ett bilde eller to av hunden sin feks.. men ..
Therese
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2004 :  18:37:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det JEG synes er litt teit, er når "bilde av meg" faktisk er Britney Spears, Jennifer Aniston eller lignende og innehaveren av VIP'en er ei jente på 12 år...
Også har vi "Hesten min" og bilde av en eller annen topp araberhingst bosatt i Egypt eid av en Sheik... Da rister jeg på hodet... Kan sånt være nødvendig, liksom?

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2004 :  18:56:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hva folk har på VIPen sin av bilder synes jeg skal være helt valgfritt så lenge innholdet ikke er støtende, eller bildene lagt ut uten tillatelse. Men samtidig ville jeg jo selv spurt meg hva jeg egentlig ville hatt ute.. Litt med tanke på at dette ligger veldig tilgjengelig, og hvem som helst kan få fatt i dette. Så da bør man spørre seg om hvem man egentlig vil fremstå som? Det er utrolig lett å søke seg frem til kjentfolk på nett, og det er ingen hemmelighet at venner og kjente kan finne deg. Det finnes faktisk også arbeidsgivere som søker etter sine aktuelle jobbkandidater før de eventuelt ansetter deg til en jobb. Det er slettes ikke mange arbeidsgivere som får et godt inntrykk om man f.eks. legger ut bilder av deg selv hvor du kanskje både en ganske så lettkledd, og drita full. Kanskje en hallik hadde likt det.. Men sjelden andre.

En ting som mange ikke skjønner eller vet er at alle bilder på nett, selv de av Britney Spears, Gaute Ormåsen, friesere og araberhingster, som finnes "over alt", faktisk er ulovlig å publisere videre. Mange går og tror at bilder som enten ikke er merket med copyright, bilder som finnes mange steder, eller bilder man finner på utenlandske nettsider faktisk er lov til å kopiere. Men det er det ikke. Alle bilder på nett går under lov om opphavsrett, og ønsker man å bruke et bilde av en flott araberhingst eller Gaute Ormåsen, så skal man faktisk ha tillatelse av det fra fotograf. Ved bruk er det faktisk vanlig å oppgi fotografens navn eller identitet, og bilder av litt "proffere" slag må du gjerne betale noen kroner for å benytte også. Mer privat er det nok vanlig at du får benytte bildene venninda de har tatt av deg gratis, men du skal likevel ha hennes samtykke til å benytte bildet. Og med mindre fotografen ønsker å fremstå som anonym blr fotografen nevnes.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/11/2004 :  21:41:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg setter jo ikke spørsmål om at folk ikke skal få publisere det de vil, men at jeg ikke synes det er nødvendig med politisk propaganda, den "sexy" kroppen min, "meg som er 14 og drita full på fest" og drøssevis av bilder som er stjålet fra andre sider inne på en VIP på en hesteside.

:-)
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 01/04/2005 :  13:29:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Synes det er helt greit å ha bilder av seg selv og livet sitt på en vip. Om man ønsker å vise bilder av seg selv full eller lettkledd, så bryr jeg meg ikke nevneverdig - så sant ikke bildene er "ekle". Da vil jeg heller dra litt på smilebåndet og tenke "jaja, jeg har jo vært fjortiss jeg og.."
Men; å legge ut masse kjendisbilder og bilder som ikke har noe som helst tilknytning til deg (som disse araberhingstene fra Egypt som blir satt under "hesten min" ;)), synes jeg er lite vits i. Og som spoff sier; ulovlig!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/04/2005 :  12:47:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Det problemet har vertfall ingen med min VIP, for den er temmelig tom både for tekst og bilde. Bilde har jeg forsøkt å legge inn noen ganger, men da har datan "krøllet" seg (sikkert noe galt med innstillingene en eller annen plass som jeg ikke har evner til å ordne..?).

Folk får bare leve i sin egen syke verden..

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.