hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bokanbefaling psykologi
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Bøker og videoer
 Bokanbefaling psykologi
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

gunzilla

Skrevet - 10/11/2004 :  19:54:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har akkurat kjøpt to bøker om atferdspsykologi som jeg fant interessante. Har ikke lest dem ut enda, men de har allerede lært meg mye nytt. Tenkte kanskje flere liker dem.
Samtidig vil jeg anbefale nettbokhandelen Haugen bok www.haugenbok.no De har rask levering, sender med giro, og frakten er gratis. Supert, spør du meg.

Ikke skyt hunden

"handler om trening og opplæring generelt. Læringslovene er universelle og gjelder både for hunder, katter, blekkspruter, delfiner og mennesker. Aldri før har et så innviklet emne som læringspsykologi blitt behandlet på en så lettfattelig og ikke minst humoristisk måte."
Boka tar opp temaer som forsterkning, straff og belønning mm., og får en til å tenke at opplæringen av dyr og mennesker kanskje ikke er så forskjellig fra hverandre, men bunner i det samme?

Les mer om denne boka på www.canis.no under klikkertrening. (298 kr)

Den andre boka, "Hvorfor menn ikke kan lytte og kvinner ikke kan lese kart", hører vel ikke helt til på Hestemarked, men gir mange aha-opplevelser. De fleste har vel opplevd at menn og kvinner tenker ganske forskjellig, og denne boka gir svar på hvorfor det er slik, og hva som ligger bak.
Ganske gøyal bok, når man etterhvert oppdager at menneskenes atferd, også i dag, er ganske nært knyttet til det primitive livet vi levde i steinalderen.. De fleste tror vel instinkt er noe bare de pelskledde dyrene har?

(129 kr hos Haugen bok)

Noen som har andre bøker om psykologi å anbefale?
God lesning!
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.