hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bøker til en boknerd :)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Bøker og videoer
 Bøker til en boknerd :)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Skogstroll

Norway

Skrevet - 17/09/2004 :  21:28:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har som sagt bestilt Hestepersonligheter og Hestenes Budskap... Til dere som har lest disse bøkene, har dere andre bøker som kanskje kan ligne litt på disse ?
Jeg er også på utkikk etter bøker om hesteutstyr, sprang, gymkhana, natural horsemanship (gjerne noen som ligner på Hempflings bøker) og sist men ikke minst, bøker om islandshest !!

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/09/2004 :  21:34:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Mine favoritter er "Hestehold i praksis" av Mats Mellberg, og dressurbøkene til Kyra og Lussan.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 17/09/2004 :  22:16:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Karen Blignault - Successful Schooling, train your horse with empathy.
Karen Blignault - Stretch excersises for your horse.
Sally Swift - Sentered riding.
"Reynirs islandshestskole"
"Islandshestens ABC" - Gammel bok, men veldig bra.
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 17/09/2004 :  23:00:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
najs... flere? :) Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 19/09/2004 :  00:19:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
ingen? Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2004 :  19:26:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Noen som kan gi meg noen tips på bra bøker om hestestell og nybegynner dressur? hvor kjøper dere bøkene deres fra? :) Gjerne noen gode bøker om sykdommer også
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

AndreaOgGranaghan

» VIP

Skrevet - 19/09/2004 :  19:29:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Boken om Monty roberts liv (Monty Robert - the man who listens to horses, heter den) er veldig bra, men den er ikke gitt ut på norsk ennå. Men hvis du venter til januar er den det. (blir oversatt for tiden nå)

virkelig verd å lese..
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 19/09/2004 :  20:34:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for tipset :)

Flere?? :D
Gjerne om gymkhana, løshopping, sprang, feltritt og islandshest :)
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2004 :  20:35:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Flott skal notere meg den :) Vil gjerne ha flere tips også.
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 20/09/2004 :  22:30:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
På Høøks har de en bok om Islandshesten. Husker ikke helt hva boken var OM, bare at det var noe med Islandshester. Boken var forresten på svensk.

Mer info finner du sikkert på www.hooks.no

En bok om hesteutstyr er "Saltøy og hesteutstyr".

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 20/09/2004 :  22:50:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Ullsokken... hvem har skrevet Saltøy og Hesteutstyr? Artig nick forresten :D Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2004 :  10:46:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Landbruksforlaget har mange små hefter om diverse tema; Saltilpasning, bitt/hodelag, kjøring, hestehvisking m.f, koster 79kr pr stk. Ellers er jeg stor fan av Pat Parelli, og anbefaler boka Natural-horse-man-ship (får kjøpt hos Rodeo Hesteutstyr). Vil også anbefale Sally Swifts bok Sentrert ridning.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/09/2004 :  14:03:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noen som kan gi meg noen tips på bra bøker om hestestell og nybegynner dressur? hvor kjøper dere bøkene deres fra? :) Gjerne noen gode bøker om sykdommer også

Opprinnelig postet av Ixnay

Bøkene som Spoff foreslo (iallfall dressurboka til Louise Nathorst) er fin, fin, og tar for seg øvelser fra bunnen og oppover.
Denne boken finnes i en hver bokhandel med litt respekt for seg selv
Jeg har også en bok som heter "Hold hesten frisk" eller noe i den duren fra Hööks, denne tar for seg litt ekstreme skader osv (iallfall tildels), men jeg syns likevel den er nyttig.

Å sjekke hva de har hos Hööks av bøker kan være nyttig, nå er bøkene stortsett på svensk der, men det skal gå greit å lese dem likevel vil jeg tro.

Guro
Gå til toppen av siden

LivM

Skrevet - 28/09/2004 :  20:28:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg elsker Mark Rashids bøker... Veldig bra! men de har du kanskje lest?
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2004 :  14:48:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Jeg har faktisk til nå lest veldig lite hestebøker.. (annet en de jeg fikk i penny for en del år siden da ;) Holder på med ta tøylene nå. Også har jeg lest Hest - en ny utfordring for å friske opp gamle kunnskaper :) den var veldig bra og er absolutt å anbefale nygegynnere. Eller for folk som meg hvor det er en stund siden de har holdt på med hest..
Har store planer om å kjøpe dressurboken til Louise Nathorst fordi jeg bare har hørt positive ting om den!

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2004 :  16:01:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Et lite tips.. Ikke sikker på om det blir sånn i år, men tidligere år på OHS har det vært en stand som selger mange gode hestebøker. De har også vært veldig billig. De tar gjerne inn en rekke billige utgaver på ulike skandinaviske språk. Går nok mye i svensk og dansk som sannsynligvis har større opplag enn tilsvarende bøker på norsk. Dessuten finnes noen av disse bøkene heller ikke på norsk. Jeg har iallfall kjøpt dressurboka til Louise Nathhorst på OHS. Riktignok er min utgave på svensk (den heter da "Dressyr med Lussan"), men det gjorde den også en god del billigere. Lurer på om jeg betalte 100 eller 150 kr for boka. Husker ikke helt, men mye billigere enn den norske utgaven var den iallfall. Men det krever selvsagt at du kan lese svensk, evnt dansk.

Får håpe denne butikken dukker opp i år også. Jeg kunne tenke med "Sentrert ridning" av Sally Swift til en billig penge, og for meg er det likegyldig om den er på dansk, svensk eller norsk egentlig.. Kunne også tenke meg boka "Unghester" av Ingrid Andersson og Charlie Lindberg. Begynte å lese denne da jeg lånte den på biblioteket i vår, men rakk aldri å lese den ut. Men konkluderte med at dette var en bok som var så bra at jeg vil kjøpe den siden. Selv om jeg ikke nødvendigvis trener unghester. Den har mye fornuftig som også er nyttig ved hpndtering av eldre hester, selv om den selvfølgelig er ment for unghester.

Om man satser på denne løsningen kan det være lurt å gjøre en research på hva den norske utgaven koster først. Så ser man hva man evnt kan spare på å kjøpe den her.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 29/09/2004 16:03:15 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.66 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.