hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Svarteliste over utstyr?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Svarteliste over utstyr?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

zerkki

Norway

Skrevet - 07/11/2004 :  19:01:20  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hei! jeg hentet ideen fra forumet på Bukefalos, der de hadde laget en svarteliste over utstyr, der de fortalte om utstyret de var missfornøyde med.
Kanskje noen kunne gjort det samme her?

Jeg er missfornøyd med ridebuksa jeg bestilte i hööks, CRW exclusive... Etter en vask så sprakk skinnet opp!:s =(

DevilMaister

Opal

» VIP

Skrevet - 07/11/2004 :  19:29:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
TermoMaster superfit (haha!!) Rain til kr 1149.- frs Hööks er jeg misfornøyd med. Merkelig passform pga elastikken i bogen. Hesten nin så ut som hun gikk i en meter snø med det dekkenet. Enden på visa ble at jeg klippet opp hele elastikken. Nå har det gått hull på dekkenet pga biting fra andre hester. (totalt ca en meter med revner...) Det er mange sømmer på dekkenet så det revner jo kjempemye!!! Bedre med et dekken laget i et stykke enn et som er sydd sammen av flere deler. Bucas regndekkenet har klart seg!

Dessuten kjøpte jeg en gang for et par år siden et par sorte MH ridehansker (tynt, mykt skinn). De farger sånn av på hendene at jeg så helt spedalsk ut og brukte flere dager på å få det vekk....

Beinsnørene på et stalldekken (rødt og sort) som jeg kjøpte på auksjon her på hestemarked har løsnet. De er sydd fast i ene siden så jeg må sprette opp for å få festet de igjen.. Bedre med løse beinsnører....
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/11/2004 :  19:35:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kjøpte en helforsterket ridebukse fra Horze - når jeg skulle tre den på meg røk den ene sømmen ved 'skinnet'. Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 07/11/2004 :  20:19:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fossissima: jeg håper du løp tilbake med den?

Jeg har kjøpt en ridebukse med skinnimitasjon fra høøks for et par år side, og den falt fra hverandre i sømmene nesten med en gang. Skinnimitasjonen smuldret opp i løpet av få uker. Siste buksa jeg kjøper fra høøks. Har kommet til at når det gjelder ridebukser, må jeg kjøpe kvalitet (eurostar eller pikeur), for ridebukser slites så veldig.
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 07/11/2004 :  20:48:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Show Glove ridehansker(grå med noe svart)! Sømmen raknet etter noen få gangers bruk, fikk bytta de men da jeg bytta 3. paret ble jeg lei Synd for hanskene var gode å ri med på sommeren!
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/11/2004 :  21:08:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
eligj: Neida, den er med enda. Det var ikke mye som raknet, bare litt på den ene siden, som uansett er under sokker og chaps. Tok så lang tid før vi fikk varene, orket ikke vente på å få en ny ;-)

Forøvrig er chapsene fra horze ganske så som så også. All "semsket" følelse ble borte etter to rideturer. (På innsiden.)
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 07/11/2004 :  22:21:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm.... Har egentlig ikke gjort så mange dårlige kjøp når jeg tenker meg om, men har vært borti noen grimer som røyk forbausende fort. Tror ikke de var av noe spesielt merke, men av de som har mere "plastikk" ringer og kroker på.

Til dere som sliter med ødelagte ridebukser: Kjøp Mountainhorse! De er fine, kjempegode, slitesterke, finnes i mange forskjellige størrelser, farger og fasonger!
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2004 :  22:38:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Som jalla har jeg egentlig mest vært borti grimer som ryker etter en gang, vet ihvertfall at grimene på svarte spenner fra hooks ryker veldig fort. Andre grimer/leietau med kroker av dårlig kvalitet ødelegges veldig fort, så hold dere til kroker og ringer av god kvalitet

Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 08/11/2004 :  14:12:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjøpte et leietau (husker ikke hvor) med kjetting som ble ødelagt etter ikke lenge, siden hesten dro litt i det. Da ble hele kroken ytterst ødelagt og ble bare små biter.. Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 08/11/2004 :  18:03:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hööks:
- En lærgrime jeg kjøpte i fjor kjennes ut som gummi(!). Dette var dog en gangske billig grime -kostet rundt 130,-
- CRW bomullsridebukse med helskinn: "skinnet" ble nuppete med en gang. Jeg syns også buksen har gangske dårlig passform, men det er gjerne bare meg.. Jeg hadde forventet meg bedre når jeg punget ut med nærmere 700,-.
- Beinreflekser med borrelås og spenne: Disse ble karvet etter to uker med turridning i lett terreng. Dårlig. De kostet 119,-/par
Passformen/lukkemetoden var forøvig god.
- Höga Kusten-støvler: SKREMMENDE hvor fort sålen på disse "kraftige, solide svensk-designede allværsstøvler i ekte lær" er. Etter mindre enn et halvt år var sålen så slitt at mønsteret nesten ikke var å se igjen. I overgangen mellom foten (som er i cellegummi) og skaftet var/er det også en kant som gnisset på foten min. Fy så skuffet jeg ble over disse støvlene!

Alpha Horse:
- Alpha Horse underblanket: Den øverste frontspenna går opp hele tiden. Grr..
Jeg savner beinsnører på det.

Mountain Horse:
- Mountain Horse syntetiske leggchaps: Elastikken (tråder) i siden "kommer ut".

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 08/11/2004 18:04:52 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 15/11/2004 :  02:46:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt hest i 14 år nå, så jeg kan ramse opp litt som jeg har dårlig erfaring med!

*Red line - Har stigbøyler i det merket, de farger av, er stive og strekker seg veldig fort.

*Bucas - Grimene gnager skikkelig på alle hestene mine. Dekkene er så rar passform på, de gnager skikkelig på hester med kraftig hals. De er laget allt for kraftig så det skjedde med en hest jeg kjenner, han hadde klart å fa dratt av seg dekkenet så det hang foran (rundt nakken) og da han gikk og tråkket på gnagde det hull i manken hans. (Og dekkene lukter vondt etter at hesten har brukt de litt, lukter tåfis rett og slett.

*Wintec sal - Er utrolig dårlig passform på salene.

*JC araberhest sal - Hadde salen et halvt år så gikk det hull i den ene puten, ryggputen (som man ser når man løfter opp salkappen).

*Ridebukse fra Høøks - De billigste buksene, de med skinn har allt for lavt skinn så man sitter på søm kanten, så rir man skikkelig med sete får amn gnagsår på rumpa. Og de uten skinn blir fort slitt og går fort i stykker

*Beinrefleksene i Høøks - De gikk i stykker med en gang... Smuldret opp (de med spenne)

*Beinreflekser fra alpha horse - De er allt for stive så de går i stykker med en gang.

*Alpha Horse - Regn dekken, fargen falmer av kjempe fort i sol, og de lukter vondt etter at hesten har brukt de en stund (tåfis).

*Elite Horse dekken - Er kjempe store i str.

*Stretch bandasjer fra Penny klubben - Tålte ikke å vaskes, revna.

kommer ikke på noe mer i farta, men fyller inn hvis jeg kommer på noe mer

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 15/11/2004 02:53:32 Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 15/11/2004 :  14:09:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ullsokken:
De MH leggchapsene du nevner; er det den "nye" typen til nesten 800 kr??? Relativt tynne. Finnes i sort & brunt??
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/11/2004 :  21:42:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Samme ridebuksa med "helskinn" som eligj også kjøpte på Hööks. Merket på denne buksa var Hawthorne, og denne modellen selges ikke lengre på Hööks. Selv på salg hvor den kostet i overkant av 300kr fungerte den dårlig. "Skinnet" på min ble nuppete første gang, passformen ble raskt dårlig (den har fått knær og vid rumpe alt, og jeg har brukt min lite), glidelåsen i lomma er ødelagt.

Jeg ser at andre som har disse CRW-buksene i "helskinn" også sliter med at "skinnet" blir nuppete raskt.

Ellers har jeg faktisk god erfaring med flere av Hööksbuksene som er uten skinn (CRW). Jeg har et par av disse i cord (hadde en veldig lenge, som jeg mener var et gullkjøp sett i forhold til prisen, men denne buksa er dø), og i kraftig bomull, har kun gått for de med høyt liv. Har ikke testet disse i "jobbebukse"-bomull (de selges vel under merket equilibre), nylon eller tynn bomull. Jeg tror at dersom du kjøper de med litt kraftig og solid stoff (som cord og de i tykk bomull) så forblir passformen slik den opprinnelig er. Den Hawthornebuksa jeg hadde var jo i tynn bomull, og skled derfor lett fra hverandre rett og slett. Så den ble veldig upassende i formen, selv om den passet fint da jeg kjøpte den.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 15/11/2004 22:08:22 Gå til toppen av siden

Astrid H

Norway

Skrevet - 15/11/2004 :  21:46:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAstrid H  Svar med kopi av melding
CRW Exclusive ridebukse med helskinn fra Hòòks - makan til drittbukse. Skinnet er stivt, nuppete og meget ubehagelig. Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 15/11/2004 :  22:02:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding

Kjøpte en equilibre ridebukse med helskinn i høøks til rundt 1000kr, og og etter et par gangers bruk, var stoffet i kneet blitt så tynt at alt revnet. Dessuten utrolig dårlig passform på den ridebuksetypen.

Alfa Horse underblanket; som andre har nevnt, den frontspenna glir opp hele tiden, veldig ubehagelig for hesten.

Alfa Horse beinreflekser med spenner; Altfor stive, men spennene går også fort i stykker, og da kan de ikke brukes mer, da borrelåsen er sp dårlig at de ikke sitter på.

Og tilslutt; generelt alle spenner på Bucasdekkene, de smuldrer opp etterhvert.

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 16/11/2004 :  20:51:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ullsokken, en sånn CRW ridebukse du skrev var dårlig har jeg også merket var veldig dårlig. Etter et par måneder var "skinnet" helt nuppete.. dårlig.. Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.