hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva er det med meg som er så skremmende? ;-)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Hva er det med meg som er så skremmende? ;-)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/11/2004 :  18:39:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg leter og leter etter fôrhest, men samme hvor mye jeg leter kjennes det ut som om jeg går mot en murvegg. Jeg har hatt fler annonser inne, men fått kun to svar - begge var uaktuelle grunnet alt for lang reisevei.

Annonsen som er inne nå er:
"Erfaren jente på 19 år ønsker ponni/hest på halvfôr 1-2 ganger i uken i Oslo og/eller omegn.

Har drevet med hest i omlag 12 år og rir for tiden mest dressur, noe jeg har lyst til å ta med meg til en evt. fôrhest - er derfor ikke ute etter noen som bare vil ha fôrrytter for tur. Kan dog ri på tur også, så lenge jeg har tilgang til bane.
Er ikke ute etter "fart og spenning" og ei heller sprang, siden jeg har en skade i foten som gjør at jeg må ta det litt med ro.

Var før forrytter for en sprek islandshest ved navn Vignir, og om du lurer på noe anngående meg som forrytter er det bare å ta kontakt med hans tidligere eier Camilla på VIP: vignir.

Hesten bør ikke være over 165 - men unntak kan tas så lenge hesten ikke har for store bevegelser (pga. foten). Ingen nedre grense innen for rimlighetens grenser, da jeg er 165 og veier 49 kg.
Gjerne islandshest - men ikke noe krav.

Stallen må være i nærhet til kollektivtransport, hester utenfor Oslo vil vurderes om forholdene er de rette.

Pris blir vi enige om.

MvH Silje. (VIP: Formosissima)
"

Denne står nå inne både her og på hest.no.
Som sagt, så har jeg hatt fler annonser ute og ikke fått svar, så det er ikke det at jeg nettopp har lagt den ut.

Min venninde som la inn omlag samme annonse fikk haugevis av svar. :-s
Jeg svarer også på annonser, men det ser ikke ut til at noen vil svare meg.

Er jeg virkelig så skremmende? Hvis ikke, gi meg tips til hvordan jeg kan forbedre annonsen min?

/Oppgitt og ride-syk.

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2004 :  19:03:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Synst ikke du høres så skremmende ut jeg, men annonsen er kanskje litt lang? Mange av detaljene kan man sikkert ta stilling til når man først får kontakt med noen som trenger fôrrytter. Skulle jeg hatt fôrrytter hadde jeg gjerne svart på denne annonsen, og jeg bor bare 8 timers kjøring unna Oslo
Det kan også lønne seg å henge opp en lapp i staller som er aktuelle, for ikke alle er inne og leser annonser på nettet.
Lykke til hvertfall!
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 01/11/2004 :  20:35:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Ting som føtter som ikke virker kan godt droppes. Jeg liker ikke fart og spenning (alle hesteeiere tenker: "Jippi ansvarsfull). Jeg liker ikke fart og spenning pga skade ("kommer hu her til å være mye sjuk tro"). Går jo iallfall ann å forsøke å ta det vekk.
En annen ting er jo kanskje at det er litt krasj mellom islandshest og dressurridning!?!

Men utenom det så skjønner jeg ikke helt hvorfor du skremmer dem bort jeg Silje...syns jo liksom at det virker som en ok anonnse også

Guro
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/11/2004 :  20:42:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det med skaden har ikke vært nevnt før nå, i annonsen jeg satte inn i går. Så det kan ikke være det. Skriver jo også i grunn bare at jeg ikke rir sprang og ikke full fres. Men skal huske på det.¨

Nå står det jo gjerne islandshest, ikke at det skal være islandshest. Hmm.
Takker :->
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/11/2004 :  20:46:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Redigerte gårsdagens annonse og la den inn igjen på nytt ;-)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/11/2004 :  10:07:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes vel egentlig annonsen din er helt grei, mentror du må skru ned forventningene dine litt ifht det med å ri dressur på en evt forhest. Hesteeiere kan være ganske sære, meg selv inkludert, og vil vel gjerne se an rytteren før de gir tillatelse til baneridning. Hvis du går inn på vip - siden min og finner e.mail adressen min så kan du sende meg en mail. Har en/flere bekjente som trenger forrytter i Sætre i Hurum, bussen går helt frem dit fra Oslo.
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/11/2004 :  10:24:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Med dressurridning så mener jeg baneridning uten sprang.
Jeg ønsker å komme meg et sted med ridningen og utvikle meg selv, dette føler jeg at jeg ikke gjør når jeg kun laller rundt på tur - derfor er et av kravene mine at jeg vil ha muligheten til å ri på bane eller for instruksjon.
Jeg er ikke interessert i å betale i dyre dommer for å ri ut på tur, da jeg ikke ser det store utbyttet i det annet enn rekreasjon og kos. Selvfølgelig vil jeg ri på tur også, men ikke kun på tur.
Noen krav må jeg også få ha, som søker etter fôrhest - jeg synes ikke alle kravene skal ligge hos eieren - da blir vel forholdet noe skjevt?

Renegate: Det blir litt langt å sitte på bussen i over 1 time for å komme seg til stallen :-s

Redigert av - Silje-og-Tindra den 02/11/2004 10:29:01 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/11/2004 :  12:48:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg ønsker å komme meg et sted med ridningen og utvikle meg selv, dette føler jeg at jeg ikke gjør når jeg kun laller rundt på tur - derfor er et av kravene mine at jeg vil ha muligheten til å ri på bane eller for instruksjon.
Jeg er ikke interessert i å betale i dyre dommer for å ri ut på tur, da jeg ikke ser det store utbyttet i det annet enn rekreasjon og kos. Selvfølgelig vil jeg ri på tur også, men ikke kun på tur.
Noen krav må jeg også få ha, som søker etter fôrhest - jeg synes ikke alle kravene skal ligge hos eieren - da blir vel forholdet noe skjevt?

Renegate: Det blir litt langt å sitte på bussen i over 1 time for å komme seg til stallen :-s

Opprinnelig postet av Formosissima

Ja er enig med deg at man som forrytter også skal stille noen krav, i alle fall om man betaler for å ri hesten.
Vet ikke om det er jeg som begynner å bli gammel men hvis jeg hadde vært tenåring igjen og fått tilbud om å være forrytter, så hadde jeg nok ikke brydd meg så mye om den timen på bussen. Jeg ville i alle fall undersøkt litt først

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/11/2004 :  13:08:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Den timen på bussen er ganske lang, siden jeg både studerer fulltid og jobber deltid ved siden av. :-s
Redigert av - Silje-og-Tindra den 02/11/2004 13:10:37 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/11/2004 :  13:11:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok da skjønner jeg:o) Men lykke til med å finne forhest !

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/11/2004 :  13:12:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Takk! Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 02/11/2004 :  14:12:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Kanskje skrive det eller bakkearbeid, i stedet for dressur. Mange som tenker på litt mer avanserte greier når de ser ordet dressur, kanskje?
Men egentlig syntes jeg annonsen din så veldig fin ut. Er gjerne bare "fullt opp" med forryttere for tiden i Oslo området, dukker skikkert opp noe snart :)

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/11/2004 :  16:34:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Av egenerfaring har jeg inntrykk av at hesteeiere i Oslo helst vil ha erfarine forryttere som kan ri tur, og selvsagt betale sin del av stalleie og andre utgifter likevel. Hvordan de skal skaffe seg det lurer nå jeg på, men jeg tror de gjerne jekker litt ned på "erfaren rytter". Dessverre alt for mange som er villige til å betale fullt ut for turridning. For mange er sikkert dette en fullgod avtale i.o.m. at det faktisk er det de ønsker. Mens andre tar dette fordi de ikke får noe annet.

Men.. Jeg tror du også kan finne noe, om du tillater deg litt reisetid, og smører deg med tålmodighet. Oslo er ikke noe paradis å være forrytter i, men du finner nok noe om du gir en innsats for å finne noe.

Håper dette er greiere i Bergen Noe jeg snart skal finne ut av..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/11/2004 :  18:39:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Takktakk! Jeg reiste faktisk til Nordtvet i dag, men huttetu for noe styr - gikk meg totalt bort der også :-P
De trodde ikke det var noen ledige hester der, men rideskolen så generelt veldig hygglig ut.
Zippo var nydelig :-D
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 02/11/2004 :  20:58:13  Vis profil  Svar med kopi av melding

Ville bare komme med min mening om dette her!
Jeg er som du vet hesteeier selv, og selv om det er "bare" en fjording, så er det ikke hvem som helst som får ri eller stelle den. Er ganske så nøye på hvordan ting skal gjøres med den, og aller helst på min måte... Jeg har et veldig personlig og godt forhold til hesten min, og vil helst bruke all tiden på henne selv.

Hvis jeg skulle hatt fòrrytter til min hest (noe jeg forøvrig aldri skal ha..) hadde jeg vært veldig forsiktig med hvem jeg kunne tenke meg til å ta seg av hesten min, selv om rytteren er aldri så flink og har lang erfaring. I tillegg kan dette være en helt ukjent person, og det tar jo litt tid før hesteeier og fòrrytter blir orntlig kjent. Jeg ville derfor vært svært kritisk til den eventuelle fòrrytteren, selv om jeg syntes at annonnsen din er helt grei

Men dette er da meg, ikke sikkert alle er like kravstore som meg. Mulig jeg er ekstrem, men jeg vil ta best mulig vare på hesten min selv, selv om en fòrrytter hadde klart det like fint

Gå til toppen av siden

Raggis

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2004 :  00:46:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRaggis  Svar med kopi av melding
Heisann!
Her kommer da min mening:) SOm sikkert veldig mange har fått med seg, var frøken Formosissima fôrrytteren min før. På min lille Islandshest, Vignir, som jeg dessverre av diverse årsaker måtte selge.

Avtalen vår var i følge meg og veldig mange andre jeg har snakket med, utrolig bra. Både for meg og henne. Hun fikk ri hesten min så si, så mye hun ville, for den nette sum av 4-600 pr måned (stalleia var på 3000 alene) og hun fikk gjøre ABSOULTT hva hun ville. Gangarter, sprang, dressur, tur, longering, kurs.. Ja, alt... Og Vignir er ikke en enkel hest! Men jeg kjenner han såpass godt at jeg vet at om han ikke blir "rettferdig behandlet", så stikker han ut, eller sier ifra.
(Høres sikkert veldig mongo ut, men sånn er han nå iallefall...)

Uansett, for å komme tilbake til poenget! Jeg har selv vært forrytter, og har både vært borti folk som lot meg ri gratis, hva jeg ville. Eller betale 1000 kr måneden for å ri en dag i uken på skrittetur.. (ikke bokstavlig, men... u c..) Og jeg mener HELT seriøst, at om man skal være så kresen at forrytter ikke får gjøre noe annet enn å ri på tur fordi man ikke gidder selv, ja da får man jammen meg bite det sure eplet og tenke nøye over hvorfor man har hest!!
Ikke for å være frekk eller noe slikt her, for all det, jeg kommer kun med min mening, for jeg har både vært forrytter og heste-eier. Selvsagt er det noen forryttere som bare VIL ri på tur, (slik som meg selv) og da er tonen en annen! Jeg var ute etter en FORRYTTER til min hest, ikke en TURRYTTER-SOM-SKAL-BETALE-HALVE-STALLEIA-MI, slik som MANGE disse dager er... Etter at jeg hadde sett frøken F. ri hesten min, så jeg at dette var en person som kom til å takle han bra, så jeg gav henne et tilbud, enda det var OVER en time for henne å dra (refererer til gammel dame som ikke syntes vi TENåringer skal klage på reisevei?!)
PLUSS at det koster FLESK med toget... Men jeg tok hensyn til det, og sa, ok, du kan få betale 400 kr for to dager i uken, og du får ri bane/tur/longere/leie.. hva du vil... Jeg vil helst på tur, så F. red banen for meg.

Så jeg, som var ute etter en som kunne ri en dag i uken mest pga dååårlig tid, fikk ei som trente hesten min på banen :) OG JEG FIKK BETALT!
Hehe.. uansett, hun nevnte tidligere at venninna hennes hadde fått masse svar men ikke hun, den venninna er altså meg, og jeg fikk masse svar KUN fordi jeg skrev at jeg var ute etter etter en hest som var snill på tur (LES: jeg-kommer-aldri-til-å-ville-ri-på-banen)
Nå har jeg altså en forhest, jeg rir på tur, noen ganger bane, noen ganger longering.. Og betaler for de dagene jeg har han.. ALTSÅ, det stalleia er den dagen. Hvis han er syk, halt o.l., og jeg må leie han feks, betaler jeg ikke..

Så folkens, som har hest og som er ute etter forrytter, DERE valgte den stallen hesten er på, hvis dere ikke har råd til å ha hesten uten å måtte ha en for å dekke stalleia, så BYTT stall.. Det er -veldig- mange staller i Oslo (snakker hendholdsvis om de som ønsker turrytter en dag i uken for 1000 kr måneden) (vil ikke at noen skal føle no tåtråkking her!

ER det vi som er kravstore forryttere, eller er det dere som er kravstore eiere...?? Hmmmm..
Altså, JEG har ITTNO problem med å betale 150 kr dagen, hvis stalleien er på 5500 mnd, og man har regnet ut at det kommer det på pr. dag i henhold til stalleia, men da skal jeg FAKTISK få lov til å RI hesten den dagen, og ha LITT jeg skulle sagt! Uten å ha 5 siders forklaring i en eller annen dagbok hvor eieren nøye har planlagt hva jeg skal gjøre fra punkt til prikke! MEN, selvsagt, betingelsen for at jeg får ri hesten feks i dressur/sprang/på tur, er jo at jeg TAKLER den, og at jeg faktisk ikke gjør vondt værre feks.. Det er klart! Er det noe under det, feks : du kan ikke ri sprang, hun er heit på sprangbanen, eller, du kan ikke ri dressur, for han stikker i galoppen osvosv, så er det HELT greit, men ikke da VENT at vi skal betale full pris!!

Også bare for å runde av mitt mest sannsynlig ENORMT provoserende innlegg, vil jeg bare si, at den som ikke gir frøken F en sjanse, vet ikke hva de går glipp av ;)
That's right baby!!
Vi kravstore forryttere er her for å BLI!!!
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.