hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestevett?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hestevett?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

troypija

» VIP

Skrevet - 29/10/2004 :  10:08:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har 6 hester og ponnier hos oss, det er 2. fjordinger, 1 lett døl, en islandshest,eb shetlandsponni og et føll som er blanding mellom lett døl og fjording. 1. dag i uka kommer det folk å rir. det er forkjellige "grupper" de fleste er greie, men en av gruppene liker jeg ikke. Det elsker å galoppere (Det gjør jeg også, men bare forsiktig, ikke galoppere opp og ned på et jorde i full fart.) , de galoppere gjerne fram og til bake på et jorde eller veien! Jeg har prøvd å si i fra til mamma og pappa, men de har aldrig sett at de galoppere.....
En dag jeg ride sammen med dem hadde vi tatt en liten galopp, hesten jeg ridde på var sliten så jeg ba dem om å skritte...
Da sa de at det var bra å galoppere når hester er i dårlig form, da ville de få bedere kondis! Dette er noe jeg ikke er enig i!
Hestene "deres" var jo gjennom våte av svette! De bare galopperte i fra meg, hesten jeg ridde ble helt vill!
Er det bare jeg som er dum eller? Er det noe særlig lurt å galoppere med en hest som har dårlig kondis?!

xxxx

Skrevet - 29/10/2004 :  11:07:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hensynsløst og lite vettu....
Alt med måte.
Gå til toppen av siden

Ingvild88

Norway

Skrevet - 29/10/2004 :  11:44:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eh,en hest bygger ikke opp kondisen sin ved å galoppere mye..
Det får den av å gå lange skritteturer,eventuelt fjellturer..så det er nok ikke du som er dum :)

Ingvild Eidheim :) Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2004 :  11:49:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner det slik at dere driver utleie av hest til gruppeturer. Første bud er at man følger rideleders ordrer. Siden du er datteren, vil jeg tro du var med som en gruppeleder. Om de overkjører deg kan de enkelt settes på plass med valg om å følge leder eller finne seg et annet sted å ri. Penger skal ALDRI komme foran hesters velferd...

Du har forresten helt rett i det med galopp...

Mvh Line, som ønsker lykke til.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

troypija

» VIP

Skrevet - 29/10/2004 :  17:04:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, jeg var ikke gruppe leder, jeg er bare 13 år.
Vi har egentlig en rideinstruktør til ver gruppe, men det er desverre ikke ofte insstrukøren for denne heste gruppa kan komme.....De andre instrukørene er er ut dannet og kan sakene sine (hun kommer altid hvis hun kan). Det er ungdommer mellom 12 og 15 som kommer til oss på orkjellige grupper, matlagning, riding, hobby osv. (mamma og pappa synes det er bra å gjøre noe for ungdommen!).
Denne gruppa jeg snakker om er 4 stykker, 3 på 15 år og en på 14 år.....
Jeg pleier egentlig ikke å ri sammen med dem, men den dagen var det 2 stykker som var bort..... så derfor var det ledig plass.
Håper dette kan gi deg et bedere bilde av det vi holder på med!

Det er trist at hesten blir brukt slik,men jeg kan ikke gjøre noe når mamma og pappa ikke høre på meg!

Det er to av hestene som er helt mine Shetisen og føllet, de blir i vert fall ikke galoppert slik (føllet kan jo ikke ries).....
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 29/10/2004 :  17:13:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er ikke forsvarlig i det hele tatt!! IKKE la disse jentene ri ut uten instruktør/rideleder!! Gå til toppen av siden

troypija

» VIP

Skrevet - 29/10/2004 :  17:24:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg skulle ønske det var så lett.....Men mamma og pappa ser dem ikke slik som jeg.
Jeg har prøvd å si va jeg synes om ridingen deres, men de sier bare at det ikke er mine hester!
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 29/10/2004 :  20:30:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med å finne på andre aktivieter? Med hest selvsagt? Dere kan ri dressur, voltige, lære massasje på hester, lære hesten å knele og sånne ting? Dere behøver jo ikke å ri hele tiden. Hvis disse jentene har nok interesse for hester vil de sikkert lære litt mere enn bare ridninga.
Eller hva tror du?
Gå til toppen av siden

veslegloppa

Norway

Skrevet - 30/10/2004 :  17:42:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseveslegloppa  Svar med kopi av melding
E syns verkeli at de burde ha en leder hos se vess di ikke har vett i høue. Du har rætt, og de må du få fereldran dine tell å ferrstå. vess det e de e trur de e du mein... så møtt e en dag på en glohett sommardag ei av de som hadde vært på fjellet og gallopert heile veien og det va tydelig at de va nok ferr hæstn... den higa ætter luft og den fikk ikke vann! etterpå så tok denne person med seg ei tell ferr å galloper samme ruta en gang tell. E syns at du må få ledern tell å sei at di ikke får komm vess de ikke tænk meire på hæstan. Hæstan kommer i første række. de e ikke du eller fereldran dine si skyld, men de på gruppa.

koz
Gå til toppen av siden

troypija

» VIP

Skrevet - 03/11/2004 :  11:48:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
God ide mæ det om massasje og de andre tingene.
Ska fåre slå dæ, men e tror ikke de e så intresert i hesten... bare i å ha fart...
Kooz å hør at så mange e enig mæ me!
Dæ e sikker de d trur dæ e veslegloppa...!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.