hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Aloe Vera til det meste!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Aloe Vera til det meste!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

kreset

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  09:13:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt veldig god erfaring med Aloe Vera til meg selv (på solbrenthet, mot infeksjoner, tørr hud...) På Oslo Horse Show i år var det en stand med Nature Life Aloe Vera til hester (og hunder). Aloe Vera funker fordi: det er lindrende, febernedsettende, bakteriedrepende, avkjølende, stanser blødninger, fukter huden osv. For innvortes bruk (Aloe Vera drikk) kan det brukes forebyggende mot sykdom, under sykdom og styrkende i rekreasjonstiden. Hjelper til å få god fordøyelse og et bedre immunforsvar! javascript:insertsmilie('')Det som er spesielt med denne typen Aloe Vera er at det er en høyere prosentandel av Aloe Vera i produktene enn jeg har sett før. Det er hele 90,1 % ren Aloe Vera i drikken, resten er honning. Dyr har ikke godt av Aloe Vera produkter som er tilsatt for mye annet rart! Dette er det forsket på i åresvis- det er ingen nyhet!

Noen andre som har erfaringer? Jeg selger produkter hvis noen er interessert i å kjøpe eller få mer informasjon!

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  10:57:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Er ikke dette en godt skjult annonse? ;-)

Forøvrig funkre Aloe Vera helt supert - helt til du finner ut at du er allergisk mot det, og at det var dèt som i første omgang gjorde ting så ille at du måtte ha mer av det.
AV har vel, i likhet med Tea Tree, også blitt stemplet som litt for sterkt.

Men jøss ja, på enkelte funker det og er absolutt noe å anbefale for de som er sikre på at de tåler det!
Gå til toppen av siden

kreset

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  11:09:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo kanskje det er det?! Har ikke hørt om andre som har blitt allergisk nei. Sannsynligvis kommer den allergien av noe som er tillagt AV. Selv om det står 100 % AV på et produkt, kan det likevel bety at det er to dråper med 100% AV og at resten er tilsetningsstoffer. Det er som oftest de man ikke skal bruke til dyr! Det er andelen AV som er i produktet som teller... Skjønner?? Gå til toppen av siden

kreset

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  11:12:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Poenget med AV er at det er så mildt at det kan puttes rett i dype kjøttsår, og rett på øyet der det er øyebetennelse! Hehe... Jeg har i hvertfall trua!
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  11:19:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det hadde jeg og, men jeg er allergisk ;-)
Men jeg vet det funker på andre, må bare advare om noen sitter med sterk eksem eller andre hudsykdommer og bruker AV på dette - og ikke merker noe forbedring.
Gå til toppen av siden

kreset

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  11:35:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, det er klart! Noen er allergisk, skal ikke krangle med deg om det! hehe... Har brukt AV på eksem både på meg og hesten og det hjalp... Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  12:12:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm...dette er veldig off-topic men siden det er snakk om Aloe Vera så spør jeg allikevel... Jeg har et arr fra en operasjon som jeg gjorde i mai, dette arret er hovent og klør.. Lurer på om det kan være lurt å smøre på litt Aloe Vera? Gå til toppen av siden

kreset

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  12:42:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan gjerne bruke Aloe Vera på såret/arret. Det er noe som heter Aloe Vera Concentrate som har 90% AV i seg. Den tilfører fuktighet, er beroligende og nedkjølende... Effektiv på hevelser!
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  14:43:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da prøver jeg det... Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  15:20:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kreset: Hehe, det var det jeg gjorde også, men det hjalp ikke - snarere tvert i mot. (Mulig jeg formulerte meg dårlig).

Nå skal det legges til at jeg er allergisk mot alle mulige ting som er i medisiner, kremer o.l. - men det jeg brukte var 100% AV.
Gå til toppen av siden

kreset

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  15:43:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
ok, men er det ikke umulig med 100% AV? Tror det, uten at du tar det direkte fra planta. Som jeg sa så er det andelen av Aloe Vera som gjelder.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  16:03:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hm, jeg vet ikke. Mulig det var 99% eller 98&.
Har i allefall en bodylotion her med 97% AV og resten Kammomille.. Den tåler jeg heller ikke ;-P
Gå til toppen av siden

kreset

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  16:05:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, kjedelig å være allergisk! Bra du sier fra, så vet jeg at det også kan skje! Gå til toppen av siden

ponnimamma

Skrevet - 20/10/2004 :  23:48:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
100% Aloe Vera går nok an, men det vil ha dårlig holdbarhet og måtte oppbevares i kjøleskap.
Sannsynligvis er det ikke så mange som er allergisk mot Aloe Vera, men veldig mange er allergisk mot tilsetningstoffene som gir produktene holdbarhet og får dem til å henge sammen.

Se etter om Aloe Vera-produktene deres inneholder Metylparaben, Etylparaben eller Benzoate (finnes under flere navn, så vær på vakt mot alt som begynner med Benz). Disse stoffene er høyst sannsynlig årsaken til allergien. Og jeg ville ALDRI; ALDRI ALDRI ALDRI brukt noe som inneholder disse stoffene direkte på øynene, verken til hester eller mennesker. Ikke i nærheten av øynene en gang! Øynene tåler veldig lite - jeg regner med at hester ikke tåler mer enn mennesker - og selv om man ikke får noen åpenbar allergisk reaksjon, kan man f.eks. ødelegge nattsynet.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/10/2004 :  00:19:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
ponnimamma: Jeg er allergisk mot alt av parabener, benzonater, ethylene-diamine tetraacetater (EDTA), teofyllamin, formaldehyd/formalin, kathonaler, kolofonium, lanolin (adepslanae), primin (som finnes i primulablomstene), alt av bedøvelsesmiddel og antibaktrielle/bakteriedrepende midler - og i tillegg aloe vera.
Alt er testet og påvist av hudlege.
(Jeg skal spare meg for å nevne alle matvareintoleransene jeg i tillegg har ;-).

Parabener, som du sier og EDTA er svært vanlig i alle mulige ting - dette gjelder også øyedråper både for dyr og mennesker. Om det er mulig ville jeg spurt etter et alternativ om jeg eller hesten måtte ha brukt det. Det finnes jo som kjent en del allergiske hester, og om de reagerer like ille som jeg gjør så synes jeg seriøst syndt i hestene som ikke kan gjøre noe mot det.

(Om jeg fks. står i en fellesdusj og det skvetter normal shampo på meg får jeg store illrøde kløende flekker der det traff og rundt omkring. Om jeg får noe av dette i meg, blir jeg syk).

Men det stemmer nok det du sier, det er nok få som er allergiske mot Aloe Vera men heller mot tilsetningsstoffene. Men som med så mye annet må jeg da være unntaket som bekrefter regelen.
Tea tree tålte jeg dog. (Hører ikke så mye snakk om det lengre, forsvant det?)
Gå til toppen av siden

ponnimamma

Skrevet - 21/10/2004 :  09:56:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kloramfenikol øyedråper/øyesalve (Nycomed Pharma) inneholder ingen av de stoffene du nevner. Jeg ville brukt det, selv om forskningen har funnet at hovedvirkemiddelet kloramfenikol i seg selv skadelig. Det har de nok rett i, men øyebetennelser må imidlertid behandles og fordelen med klormanfenikol er at det er liten sjanse for allergi, at det virker (noe alle alternativene som er fulle av parabener ikke nødvendigvis gjør), og at man etter et døgns bruk ikke er smittsom lengre. Det siste er nokså vitktig i de stallene hvor man deler beite og striglesaker...

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.