hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - farger på hest og utstyr...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 farger på hest og utstyr...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Anette&Ali&Aurello

Norway
Innlegg: 1273

Skrevet - 17/10/2004 :  15:44:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Satt nettopp og kikka i hööks katalogen, og ser at de setter sammen alt mulig tenkelig utstyr i samme farge, slik at hest og rytter kan matche.. Blei jo litt inspirert da, det ser jo veldig flott ut alt sammen :) (unødvendig kanskje, men har man litt penger til overs er det jo moro..)

Hvilke farger synes dere passer til de forskjellige "hestefargene"? Og tenker du på farge når du skal kjøpe nytt utstyr?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no

Eva V

» VIP

Norway
Innlegg: 2178

Skrevet - 17/10/2004 :  16:02:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Tenker på farge når det gjelder lærutstyr, syntes ikke det er så fint med forskjellig farger på læret, selv om det egentlig ikke har noe å si :P Så jeg har alt i svart. Hesten er brun med svart man og hale, og jeg syntes det passer fint med svart da.

Har ikke så mye å si når det gjelder "accessories", men jeg syntes ihvertfall ikke at rødt passer til røde hester.

Tenker ikke så mye på matching av alt utstyr, men jeg ser noen gjør det, og det ser ganske fint ut :) Syntes spesielt det er fint med mørkegrønt/svart på mørke hester. Alt utstyr i babyrosa er jeg litt mindre begreistra for, blir altfor barbiete, hehe.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 17/10/2004 :  16:13:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
På sorte hester synes jeg det er stilig med brunt/havannah lær, og okergult, lilla eller creme.
På brune hester er det finest med sort lær og okergult, lilla eller marine.
På skimle hester funker alt :-)
På palomino er det finest med brunt lær og marine eller okergult. (Kommer an på om det er mørk eller lys palomino)
Fuks kommer helt an på om det er mørk eller lys.

Jeg liker ikke pastellfarger som rosa og lilla.
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 18/10/2004 :  10:53:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har man en hest som passer til det (skimmel, pinto, svart, borket , blakk el) så synes jeg det er nyyyyyydelig med brunt lær, messingspenner og tilbehør i babyblått eller rosa..
Lekkert :D
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway
Innlegg: 1873

Skrevet - 18/10/2004 :  22:56:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Måtte le litt når jeg så de sidene der alt matcher i Hööks-katalogen . Jeg syns ikke det ser så bra ut. (Skal ikke nekte for at jeg gjerne er litt sær.)

Har en helt svart hest, og alt passer jo til svart. Jeg foretrekker dog svart, hvitt, grått, marine, grønn, vinrød, royalblå, rød..
..når det gjelder farger/mønstre jeg styrer til de grader unna, kan jeg nevne: pastellfarger *grøss*, mønster man blir svimmel av å se på, glitrende farger (nei til gullpassepoil, eller hva det nå heter).

Når jeg kjøper nytt utstyr tenker jeg til en viss grad på fargene, jeg kjøper jo ikke noe jeg ikke liker.
Lærartikler liker jeg best svarte med sølvspenner, uten for mye dill på. Er enig i at havanna/brunt lær ser bra ut på svarte/mørke/hvite hester!
I fjor fikk jeg med en ny brun trainers-sal til min "eks-fòrhest", fattet aldri hva det var med den salen, jovisst var den DEILIG å sitte i, men den farget av! DET var rart.. trodde det ville gå over, men neida!

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

jalla

Innlegg: 635

Skrevet - 19/10/2004 :  15:32:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til fjordingen min har jeg en rosa og lilla grime, og den er kjempesøt Tror det er bilde av Ronja med den på, på vipen min.

Ellers liker jeg og "skjemme" bort hesten med farger. Farger er gøy! Hesten er brunblakk, og passer det meste.
Visst er det stilig de i høøkskatalogen, men slik matching er ikke helt min greie...

Av lær har jeg svart sal og svart hodelag, begge med messingspenner. Synes det er finest når det er samme farge på læret, men når det gjelder schabraker har vi kvit, mørkeblå, grå, grønn og en vinrød. Men den vinrøde er nok finest

På mørke hester synes jeg det er fint med kontrastfarger. mørke hester med mørke farger synes jeg blir litt kjedlig, men det er nå min mening da..
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway
Innlegg: 1273

Skrevet - 19/10/2004 :  22:13:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hehe, etter at jeg så denne fargesamlinga i hööks katalogen, så har jeg lagt merke til hva andre gjør. Det er jo faktisk sjelden å se folk som har brun sal og svart hodelag osv...! Om det er bevisst er jo ikke sikkert da. Og har heller ikke sett rød hest med rød sjabrak :) Festlig...

Pastell er ikke helt min favoritt, men er jo enig i at f.eks lyseblått kan være fint. Litt sukkersøtt med rosa kanskje?
Holder en knapp på off-white jeg :) og svart.

Hva med rød hester da? Hvilke farger synes dere passer til den fargen? Holder på å kjøpe utstyr til min nye hest...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 19/10/2004 :  22:26:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Grønt passer til rødt. Disse fargene er maksimum av hva du kan få mht. kontraster. Marine er også litt stilig da ;-) Gå til toppen av siden

jalla

Innlegg: 635

Skrevet - 19/10/2004 :  22:35:50  Vis profil  Svar med kopi av melding

Okergult/gul til mørke hester er stilig;)

Til rød hest kan det være fint med grønt, eller med kvit. Kvit passer det meste! Unntatt kvite hester kanskje..
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 19/10/2004 :  22:38:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
..og unnatt møkk :-P Gå til toppen av siden

Surfinbird

» VIP

Innlegg: 55

Skrevet - 19/10/2004 :  23:09:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. Hesten min er "lyserød".. Har kjøpt vinrødt til henne, det ser hun super ut i! Nå er hun sånn lys da, og litt gul-aktig også. Hun kler også lyseblått og hvitt, mørke blått, grønt, brunt.. Hehe.. men syns hun er skikkelig søt i sine nye vinrøde ting

I lær syns jeg hun kler både mørke brunt og svart.. tror ikke det gjør noe å ha lysebrunt heller.. Nå har jeg brune beskyttere og brunt hodelag, men svart dressur sal. Det kræsjer=( Men men.. får vente til jeg får råd til noe mer=p
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway
Innlegg: 1000

Skrevet - 20/10/2004 :  01:07:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Når det gjelder lær liker jeg absolutt best brunt lær, og spenner skal være sølvfarget. Er også litt svak for kongeblå, marineblå, sort, brunt, beige, burgunderrød, grått og hvitt til hestene mine(lys brunblakk og lys rødblakk)

Ene har standardfarger hvitt og kongeblått, og andre hvitt og marine:)

Styrer lang unna rødt, grønt, babyblå og rosa, gult, og lilla.

Skal kjøpe ny sal snart, den blir nok svart, men det som kan være lurt hvis du vil matche hodelagene med salen, er å kjøpe lærfarge hos din nærmeste salmaker. Funker ikke på "lakkerte" hodelag.

Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway
Innlegg: 355

Skrevet - 20/10/2004 :  12:19:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Hei hei.
Farger er tøft. Tenker litt på å matche, men praktiserer det dårlig.
På stallen der jeg har mest tilhørighet(dog langt unna) har vi alltid hatt forskjellige farger til forskjellige hester og vi ble vedlig vant til det. I ettertid hadde jeg aknskje valgt noe annet en grønt til en orangebrun hest men...
Rødt er fint på skimmle og mørke hester. Blått passer stort sett til alle, spes fint på skimmel kanskje?
Til Thirla har jeg på en måte gått inn for blått og lysegrått. Knæsj blåfarge er fint til pelsen hennes. Hun var rød på stallen der hun sto før så jeg har noen utvaska rød sjabraker og sånnt men ja ja. Lysegrønt og grønt generelt er i hvertfall den siste fargen jeg ville valgt til en orange hest...Venninna mi gjorde det, og utstyr er utstyr så.
Ellbell&Thirladyret

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway
Innlegg: 1873

Skrevet - 20/10/2004 :  22:17:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
quote:
Hehe, etter at jeg så denne fargesamlinga i hööks katalogen, så har jeg lagt merke til hva andre gjør. Det er jo faktisk sjelden å se folk som har brun sal og svart hodelag osv...!
Originally posted by Anette83



Når vi snakker om Hööks-katalogen.. Sjekk hodelaget: "Pullback-hodelag", som er på den tredje siden med hodelag. Hodelaget er brunt på bildet, og tøylene svarte (hehe).

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway
Innlegg: 1273

Skrevet - 20/10/2004 :  23:12:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Haha, er det sant? snakk om å motsi seg selv da! Nå skal jeg jammen sjekke :)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway
Innlegg: 343

Skrevet - 22/10/2004 :  11:59:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
heyhey!!=D

har pinto jeg;) har nesten bare mørke blå ting til ham og til stevne har ejg hvit shabrak med blå og rød stripe:) skal kjøpe likt ullteppe (blått med hvit og stripe i kanten;) ellers har jeg brunt utsyr med messing spenner;) bob passer det kjempe bra!!:) lille ponnisen min sin!:)

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.