hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - auksjonene
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 auksjonene
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

vatican

» VIP

Skrevet - 15/10/2004 :  10:52:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen andre her som syns at budrundene til auksjonene virker litt rare eller er det bare meg ?
Begynner nesten å lure på om hele greia er juks.

Opal

» VIP

Skrevet - 15/10/2004 :  11:07:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Reagerer også litt på auksjonene.. Budrundene er noget spesielle.
Gjerne med et åpningsbud på 50 kr for så å hoppe rett på til 300....

Blir uansett ikke spesielt billig. Kan jo få relativt anerkjente andre merkevarer til samme pris i utstyrsbutikker. Kan ikke fatte hvordan porto på et par belegg kan bli 107 kr. Iallefall ikke når de sendes med somlepost. Brev inntil 1000 gr (altså en kilo) kan sendes for 55 kr.....

På tide med litt skjerpings rundt rutinene uansett!
Vant to auksjoner for en tid tilbake. Det ene dekkenet fikk jeg etter ca 4 uker. Det andre har jeg ikke fått enda... Snakk om kapitalbinding..
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2004 :  11:35:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det at noen legger inn høyt bud straks med håp om å vinne auksjonen er ganske vanlig. Jeg har gjort det selv, jeg... Men jeg legger alltid til de 107.- i hodet og setter en maxpris på hva jeg er villig til å betale. Sånn sett blir etpar ridehansker svinedyre på disse auksjonene. Men dekken er jo greit, og koster faktisk såpass å sende. Leveringstida kan jeg være enig i er noe lang, ja.

Ellers synes jeg auksjon er morro, og går og venter på at de skal legge ut regndekken og vinterdekken... ;-)

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2004 :  14:00:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Som nevnt tidligere finnes det nok mange strategier for å by i denne auksjonen. Jeg har også startet budrunden på 50kr. Men siden jeg ikke har hest, så har ikke behovet for "må ha" dukket opp. Derfor har jeg sjelden gått over 200kr når jeg har budt. Men for de som ikke har lyst eller mulighet for å følge auksjonen minutt etter minutt til enhver tid, er det å by litt høyt en måte å bli kvitt alle disse "tøyse budene" (i den grad det er det.. Jeg legger stadig inn slike "tøyse bud" selv, fordi jeg faktisk vil ha varen om jeg får den så billig, men ikke er villig til å betale mer siden jeg ikke trenger dette)..

At ting ikke blir "billig" er grunnet at andre enn deg er villig til å betale mer (oppfattelsen av hva som er billig er sikkert også varierende). Ellers har jeg sett endel av disse deknene, og spesielt vinterdeknene (som er min favoritt.. Disse som finnes i blå, grønt og brunt, med vid skulder, og halvhøy hals) er av en slik kvalitet at jeg synes disse går veldig billig uannsett.. Jeg kunne nok funnet på å gå god for å betale over 1000kr for disse i en vanlig hestebutikk. De er faktisk så fine.. Så om du kommer gjennom budrunden og vinner f.eks. dette dekkenet til under 1000-lappen så er det etter min mening sannsynligvis er godt kjøp fremdeles.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Jorita

Skrevet - 20/10/2004 :  08:44:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Jeg er veldig nyskjerrig på disse budrundene!! Jeg vant 4 auksjoner for halvannen uke siden. Det første dekkenet betalte jeg over bank, en halvtime etter auksjonens slutt. Det er enda ikke registrert betaling på auksjonssidene. Ikke får jeg svar hos Robert Larsen som er ansvarlig for Larsen Promotion heller... Tør ikke betale inn de tre siste auksjonene når jeg er usikker på om jeg får varene...
Flere som har erfaringer ang å få varene tilsendt???
Håper på svar :)
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 20/10/2004 :  09:30:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg vant to dekken i en runde med auksjoner i august/sept! Betalte inn for det ene dekkenet samme dag som jeg vant auksjonen men fikk ikke dekkenet i posten før etter DRØYE fire uker.
Det andre dekkenet betalte jeg 20.9 og i dag er det 20.10 og dekkenet har enda ikke kommet. Du må være en tålmodig sjel hvis du skal kjøpe noe på auksjonene og det må heslst ikke være ting du trenger ASAP. Men tror ikke du skal være redd for å betale.. Varene kommer...det tar bare "litt" tid.....

Anne
Gå til toppen av siden

Jorita

Skrevet - 20/10/2004 :  10:11:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svaret, Anne :)
En annen ting; jeg skal nå betale 3 auksjoner i tillegg til det ene dekkenet jeg allerede har betalt. Men skal jeg betale 107 kr i porto på ALLE tingene, eller sender de en felles pakke til samme porto?
Jeg spør og spør...
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 20/10/2004 :  10:25:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er lagt opp til at man betaler de forb...107 kr for hver eneste pakke... Hadde førsøkt å ta kontakt med dem hvis jeg var deg i håp om å samkjøre porto. (men nå er det ikke så lett å få kontakt..) Kan jo sende inntil 10 kilo for 107 kr og tre dekken veier vel neppe mere enn det... Nå betalte jeg mine i to omganger (pga slunken lommebok...) men skulle jeg betalt alt-i ett ville jeg forsøkt å fått redusert porto...! Mulig det er faste rutiner på dette og at det ikke går, men prøv iallefall!!

Anne
Gå til toppen av siden

Jorita

Skrevet - 20/10/2004 :  11:23:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk:) Fint å få svar!
Gledet meg sånn til å få disse dekkenene, men ble jo tilsvarende skuffet over tempoet til de som driver denne sjappa
Trenger jo ikke dekken sånn tvert, for jeg har jo som regel mer enn nok av utstyr. Har økt antallet hester fra en til to nå, så det er litt morsomt å ha litt ekstra.
Gå til toppen av siden

MartineDagny

» VIP

Skrevet - 20/10/2004 :  19:37:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva skjer om man ikke betaler for auksjoner man har vunnet?
Får man da bare ikke varen eller får man purring eller hva?
Har også prøvd å ta kontakt, uten videre hell!!
Gå til toppen av siden

Jorita

Skrevet - 21/10/2004 :  08:45:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, si det. Jeg fikk endelig kontakt med Robert Larsen, og har nå fått bekreftet at dekkenet mitt er betalt, og vil sendes sammen med de andre tre dekkenene så fort jeg har betalt. Jeg ble jo så glad at jeg sporenstreks ringte banken min og fikk betalt de tre siste dekkenene tvert. Larsen var veldig hyggelig og imøtekommende på tlf, og jeg har håpet om at dette løser seg nå Nå er det bare å vente og se om betalingen blir registrert på hestemarked.no sine auksjonssider...
...og om varene kommer snart...
Gå til toppen av siden

Jorita

Skrevet - 21/10/2004 :  08:47:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som vet om når det kommer nye auksjoner på hestemarked.no??? Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2004 :  12:16:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Hei!
Noen som så TV2 hjelper deg sist Der tok de opp ang auksjoner på internett! Ofte er slike auksjoner litt "juks", da ivrige deltakere lar seg rive med og byr LANG over det som varen egentlig koster Ta nå heller en tur innom hesteutstyrsforhandlere å se på prisen der, det kan jo fort hende at dere finner samme/lignede vare til en MYE billigere penge... Ihvertfall bør dere undersøke hva liknede varer koster, for å sette en grense for hva dere er villig til å betale!
TV2 hjelper deg tok også opp ang frakt på slike varer kjøpt på auksjon, hvor kundene måtte betale fraktpris for hver enkelt ting, selv om de hadde kjøpt flere varer - og dette er HELT feil... Leverandøren skal IKKE tjene på frakten!
Har nå stusset litt selv på disse budene som er satt inn, men det er vel ikke noe som kan bevises/motbevises!

Det er fort å la seg rive med, så rådet mitt er nå å tenke før en byr

En annen ting er jo dette med leveringstid, dette lukter det dårlig kundeservice av, så her trengs det en sjerpings

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 22/10/2004 :  12:40:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hurra! Fikk omsider det siste dekkenet mitt som jeg betalte for over 1 mnd siden i posten i går!!!! Synes jo det er litt merkelig at det skal gå over 14 dager fra jeg betaler på nettbank til pengene er registrert inn på konto hos Hestemarked...? Vanligvis går jo slike transaksjoner i løpet av et døgn uansett hviken bank du overfører fra....

Mange blir nok litt revet med som pre-arab sier og byr over evne.
Når det gjelder å finne tilsvarende produkter til samme pris har skoies.no relativt rimelige dekken både til stall, utendørsbruk og fleecdekken. Fleecdekkenet her koster 279/330 (+frakt og eksp kr 95). Dette dekkenet er det gjorder på og det er det ikke på dekkenet på auksjonen...Skoies har uansett KORT leveringstid....Har aldri måtte vente mer enn 3-4 dager på varene mine...
Gå til toppen av siden

KristinH

» VIP

Skrevet - 26/10/2004 :  17:18:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Må si meg enig med flere her når det gjelder porto...
For en stund siden kjøpte jeg en hovkrok med kniv etc. på auksjon. Porto lød på 107kr, da jeg fikk den i posten lå den i en bobleplast konvolutt med frimerker for 22 kr...... , sett at konvolutten koster noen kroner, tjente de bra på portoen der.
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 07/11/2004 :  16:46:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Har handla ein del dekken, nokre hansker osv på auksjonane nå i haust. Det tar veeeeldig lang tid før betalinga blir registrert og veeeeldig langt tid før varene blir sendt. Tok 2 mnd på enkelte av varene. Har purret og purret på epost og prøvd å ringe på telefon, men uten svar. Fekk varene til slutt då. Men har fått eit feil dekken. Argh.

Angåande porto. Eg betalte fleire varer i samme slengen, optil 5-6 ting. Betalte då kun porto ein gang. Det går heilt fint.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.