hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hingsten Paridor? Dattera Oxhovds Victoria?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Hingsten Paridor? Dattera Oxhovds Victoria?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  22:47:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
På vaksinasjonskorte blei Victoria vaksinert i Langevåg i 99. Året etter står der Breim (så det kan nok stemme det ja). I år 01 og 03 Står der Årnes, og i 2004 fekk ho vaksinasjon på Nordfjordeid og i Ørsta.

Victoria er veldig snill på stall, og å leie er ein draum (i forhald til andre hestar me har hatt). Ho lydar skikkeleg, og ser på eigaren som ein leder. Ho brukte tid på å nærme seg oss (sikkert pga masse eigarskifte og for mange har styrt med ho).
Me har ikkje funne noko ryggskade på ho, sjølv om mange trur det pga måten ho held hovudet på. Eg trur det er feil innriding, i tillegg til dårleg behandling i tidlegare år.

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Redigert av - Ann_Lajla den 12/11/2006 11:04:35 Gå til toppen av siden

ingunnon@stud.ntnu.no
» VIP

Skrevet - 11/09/2006 :  13:10:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja stemmer tydeligvis at de arver hodet til Paridor, har selv en hoppe etter han, Vivelstads Embla, og hun ser ut som resten avkommene fra Pariodor, små, brune litt "araber-preg" på hodet
Er også interessert i bilde av Paridor. Har også hørt han var noe uegnet som avlshingst, da et fåtall av avkommene ikke fikk noe særlig bra gemytt. Min hoppe er heit og veldig "pysete", men vet ikke helt om jeg er enig det kvalifiserer som dårlig avkom... Flotte bevegelser har hun hvertfall
Gå til toppen av siden

Zanachic_Freckle

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  18:00:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideZanachic_Freckle  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseZanachic_Freckle  Svar med kopi av melding
Hoppa mi har blitt bedekka med Paridor, 2 ganger så vidt jeg vet. Jeg vet ikke noe om hingsten selv, men har hvertfall bilde av 1 av avkommene hennes.
A good trainer can hear a horse speak, a great trainer can hear a horse whisper...
Some horses are screaming and no one is listening...
Gå til toppen av siden

eirwen

» VIP

Skrevet - 06/11/2006 :  23:17:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ett avkom av Paridor, CC Simon heter han :)
Går medium klasser dressur og hopper 1.40 :) super snill og flott hest

Skulle som så mange andre her hatt bilder av paridor men.. hehe
Gå til toppen av siden

Lene81

» VIP

Skrevet - 08/11/2006 :  14:20:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da har jeg fått tak i bilde og info om Paridor! :) Jeg tok kontakt med Norsk Varmblod, som sendte meg kopi av to hingstekataloger fra begynnelsen av 90-tallet. Det var riktignok bare sort-hvitt kopier, men det er ikke vanskelig å se at hesten min - i likhet med andre Paridor avkom - har arvet hodet etter sin far! Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 09/11/2006 :  21:07:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spørgsmål af Camilla
Hej!
Mit spørgsmål er vist forsvundet, så her kommer det lige (igen):
Kender du noget til Paridor DH417? Hvad er det for en hingst, ved du noget om præstationer, afstamning o.l.?
Håber du kan hjælpe mig!
På forhånd tak, og venlig hilsen Camilla!

Til brevkasserne | Vis brevkasse || Søg i brevkasserne

Svar af Ulf Helgstrand
Hej Camilla
Paridor var kun avlsgodkendt et år omkring 1990. Han havde en hovkløft og blev derfor halt under materialeprøven. Han blev solgt til Norge hvor han stadig er i avlen. Jeg mener han var efter Leonardo II.
Pga dens korte virke i avlen kender jeg ikke ret meget til dens afkom.
Med venlig hilsen
Ulf Helgstrand

Gå til toppen av siden

SøndreAasGård

» VIP

Skrevet - 11/11/2006 :  15:49:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Cecilie har solgt Paridor til Sverige hvor han brukes som ridehest. Tror ikke han går i avl mer mulig han også er kastrert.
Han er en staselig hest mem har ikke bilder
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2006 :  11:02:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Eg fekk ein e-mail av ein person som fortalte litt om Paridor, f.eks. at han brukast i konkurransar på høgt nivå i Sverge. Meiner på at der stod at han framleis var hingst. Blei lova bilete, men det har eg ikkje fått.

Ann Lajla

Gå til toppen av siden

kenyelgen

» VIP

Skrevet - 14/11/2006 :  17:01:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
til alle som savner bilder av paridor...nå ligger det to på vipen min....riktignok en skitten utgave...rett fra rulling i havna Gå til toppen av siden

Stall Flø

» VIP

Skrevet - 20/11/2006 :  22:07:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg kjenner " Vicky " frå ho stod i Breim, jobba på fjordhestgarden då... Syns å huske henne som ei ganske stødige hest, men som til tider " såg spøkelse", spesielt når vi var i hallen... Kjende godt til ho som eigde ho me då, GANSKE spesiell type, som var alt for hard til den hesten.... Rei ho ein del for ho, å so lenge eg var rolig og lett var hesten heilt rolig og kunne gå ganske bra faktisk... Fin hest Vicky Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 21/11/2006 :  10:01:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Ja, det høyrest ut som den Victoriaen eg kjenner. Snill og kjekk som dagen er lang, men ho brukte lang tid på å kome innpå oss i byrjinga, det virka som om ho var redd for å knytte seg til folk.
Synd ho har gått gjennom så mykje iløpet av livet sitt, håper eg får ha ho heilt til slutten, så ho slepp meir flytting og bytting av eigarar. Ho fortener meir synast eg.

Ann Lajla

Gå til toppen av siden

Fiolatjukken

» VIP

Skrevet - 25/10/2011 :  04:12:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
jeg har en valakk etter paridor! kjempe snill, men heit på sprangbanen. Har også arvet paridor ansiktet.
Kan en del om paridor, f.eks. at han ble kjøpt av 10 stk. som delte på han og kunne alle avle med han. kjenner en av de som kjøpte han. de solgte han til sverige men han er død nå.. håper det var til hjelp!
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.