hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hingsten Paridor? Dattera Oxhovds Victoria?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Hingsten Paridor? Dattera Oxhovds Victoria?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

tina_v
» VIP

Skrevet - 14/03/2005 :  15:43:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg også driver og leter etter bilder og informasjon om Paridor. Eier en hoppe etter han. Jeg vet ihvertfall at han er kjent for temperamentsfulle avkom, spesiellt hoppene etter han. Jeg har stamtavlen hans, men den har kanskje du og hvis du har stamtavle på hesten din da. Han har mye tysk blod ihvertfall. Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2005 :  17:40:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Åja.. Bra det ikje e berre ej so leite...:P hehe. Ja det med temperament fulle hoppe he ej hørt mykje om fra hans side.. Ka di heite da?

Ja, han e nå holsteiner (?) da.. I vert fall begge foreldra hans, så vidt ej he forstått det på papira te mi.. Ja stamtavle he ej..

men ej veit lite om bakgrunnen til mi da, ej he hørt berre negative ting da.. For ho som ej kjøpte ne av kjøpte ne av ei litt "tilbakeståande", som ødela hesten heilt.. Men ho he blitt en kjempe kjekke hest no da..:)

Ann Lajla

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 19/03/2005 :  11:49:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Paridor er født i 1987 hos Johs. Corneliussen i Danmark. Han er en Dansk Varmblods.

På eksteriørkåring (DV) i 1990 fikk han for kropp: 9 8 8, lemmer 7 8, bevegelser 8 og helhet 9. Stangmål 165 cm. Han står oppført med samme poeng i 1991, samt følgende beskrivelse;Passende stor hingst av særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Velansat hals. God skulder og manke. God overlinie. Velformet kryds. Lemmerne passende føre, og velstillede. Bevegelsen særdeles god. HJ.S. Mat. pr. 9 8 9 - 7 8 - 8 8 - 9.

1 årig avlsgodkjennelse i 1991 (DH 417).

Faren, Leonardo II, er født i Tyskland - og er ganske riktig Holsteiner. Moren, Parisienne, er en DV (RDH 1798) - født 1977 hos L. Konradi, Danmark. Hun står oppført med 12 avkom.

Mor til Parisienne er Parisian (født 1973 hos Åge Ravn, Danmark)
Mor til Parisian er Pari-Fine (født 1967 hos Åge Ravn, Danmark)
Mor til Pari-Fine er Pari (født 1956 hos H. Maser, Tyskland)

Far til Parisienne er Raimondo, og han er tyskfødt (Holsteiner).

Skal fortsette å lete etter bilde, jeg vet jeg har et eller annet sted...

Edit: for å legge til at Paridor står oppført med 25 avkom i Danmark.

http://home.no/stutteri-r/index2.html - på denne siden ligger det en link til alle kårede norske hingster, men linken fungerer ikke. Men innehaver av siden vet kanskje mer + har bilde...

Redigert av - Liwi den 19/03/2005 12:09:00 Gå til toppen av siden

Greatest Parida

Norway

Skrevet - 20/03/2005 :  20:22:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heihei, jeg eier en hoppe etter Paridor.
Bilder av henne finner du på VIP`en min.
Noen andre som har Paridor-avkom? Ta gjerne kontakt på gjesteboka=)

Mvh Miriam og Parida
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  14:13:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Noen som har et bilde av Paridor?
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

normanlic
» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  01:24:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
paridor har avlet masse dritthester.. hehe. det er jo dressurblod men mange av de har vist seg å fungere mye bedre som spranghester. de har det typiske paridor-hodet alle sammen, stort sett mørkebrune med få avtegn. runde og gode gangarter, fine å ri på. Gå til toppen av siden

Silba

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  10:14:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk tilbud om å kjøpe Oxhovds Victoria for en tid tilbake. Da sto hun i Fredrikstad. Den gang ønsket eier å selge henne for 10 000 kr da hun ikke var den letteste hesten å ha med å gjøre. Skulle uansett bare ha hesten til avl, men valget falt på en annen hoppe.

Paridor

Født 1987
Stb.nr. 61RH
Signalement: Brun, 164 cm
Bedømmelse: 1:9 2:8 3:8 4:8
Kåret Biri 1992
Harmonisk hingst av svært god type. Pent hode, velansatt hals. God skulder/manke. Passe føre, velstilte bein. Korrekte, gode, elastiske bevegelser. Longert: 7-8-7-8
Fornyet kåring 1998

67 registrerte avkom i 2000
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  13:36:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fikk tilbud om å kjøpe Oxhovds Victoria for en tid tilbake. Da sto hun i Fredrikstad. Den gang ønsket eier å selge henne for 10 000 kr da hun ikke var den letteste hesten å ha med å gjøre. Skulle uansett bare ha hesten til avl, men valget falt på en annen hoppe.

Paridor

Født 1987
Stb.nr. 61RH
Signalement: Brun, 164 cm
Bedømmelse: 1:9 2:8 3:8 4:8
Kåret Biri 1992
Harmonisk hingst av svært god type. Pent hode, velansatt hals. God skulder/manke. Passe føre, velstilte bein. Korrekte, gode, elastiske bevegelser. Longert: 7-8-7-8
Fornyet kåring 1998

67 registrerte avkom i 2000

Å? hmm.. Ja, eg har høyrt litt av kvart. Men Silvia Førde (lærar på Fjordane Folkehøgskule) hjalp ho som eigde Victoria, og dei fekk ho kjempe bra til. Eg har jobba mykje med ho, og no er nesten ukjenneleg. Ho er snill som eit lam, og elskar å hoppe (noko ho visstnok ikkje likte før), men ho jobbar ikkje bra med verken ryggen eller bakparten, så ho har problem med å bære seg osv.
Ja, avlsmerr passar ho godt til. Eg var litt skeptisk til korleis ho kom til å vere mot følet då det kom, men ho er kjempe snill og kjekk. Ho er litt overbeskyttande, men det er no hennar første føl Det er ei utruleg kjekk hoppe, med sine eigne meiningar. Eg har aldri angra på kjøpet

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  20:35:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Der er vel ingen som har bilete av Oxhovds Victoria, frå sine yngre dagar?
Ann Lajla

Gå til toppen av siden

THELA

Skrevet - 21/07/2006 :  21:10:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Oxhovds Victoria

Hei,er ho oppdretta i valdres??
(Skammestein/Beitostølen distriktet)
Hvis det er samme hesten eg tenker på,
så var eg å kikka på henne når ho var 1 eller 2 år.
Og da har jeg bilder av henne
Lurte på å kjøpe henne då,men det blei med kikken.
Mvh Thela
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  21:34:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Mvh Thela

Jepp, Skammestein ja. Er nok rett hest, for eg veit ho blei selgd som 1åring, så ho stod nok ute for salg då ja. å, kunne eg fått bileta? F.eks. via e-mail? Har absolutt ingen bilete, før eg kjøpte ho.. Ho som er oppdrettaren fann heller ingen bilete frå det året ho hadde Victoria.

Forresten, er der nokon som veit kven som kjøpte Victoria som åring? Eller kven som reid ho inn?

Ann Lajla

Gå til toppen av siden

THELA

Skrevet - 22/07/2006 :  11:52:50  Vis profil  Svar med kopi av melding

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Mvh Thela

Jepp, Skammestein ja. Er nok rett hest, for eg veit ho blei selgd som 1åring, så ho stod nok ute for salg då ja. å, kunne eg fått bileta? F.eks. via e-mail? Har absolutt ingen bilete, før eg kjøpte ho.. Ho som er oppdrettaren fann heller ingen bilete frå det året ho hadde Victoria.

Forresten, er der nokon som veit kven som kjøpte Victoria som åring? Eller kven som reid ho inn?

Blei ho selt som åring??
Eg budde i valdres mellom 95-98,det var då eingong eg var å kikka på henne.(huskar ikkje nøyaktig når,men mest sannsynleg i 96-97)
Men hvis ho er fødd i 93(På vipen din stod det at ho var 13 år)
Så kan det jo ikkje stemme,då må ho jo ha vore minst to når eg kikka på henne??Ho var ganske stor på bildene eg har av henne,ligner ikke på en åring akkurat...
Og eg trur ikkje eg ville reist og kikka på en åring,eg var på jakt etter en ridehest7unghest eg snart kunne ri inn.
Mvh Thela
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  12:38:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg begynte å jobbe på Nøtterøy høsten 98 og da hadde de som hadde henne der kjøpt henne i hvertfall,men mener de ikke hadde hatt henne så lenge.
Mener hun da var 4 eller 5? Var i hvertfall regnet som "unghest"...Skulle bli dressurstjerne.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  13:08:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Blei ho selt som åring??
Eg budde i valdres mellom 95-98,det var då eingong eg var å kikka på henne.(huskar ikkje nøyaktig når,men mest sannsynleg i 96-97)
Men hvis ho er fødd i 93(På vipen din stod det at ho var 13 år)
Så kan det jo ikkje stemme,då må ho jo ha vore minst to når eg kikka på henne??Ho var ganske stor på bildene eg har av henne,ligner ikke på en åring akkurat...
Og eg trur ikkje eg ville reist og kikka på en åring,eg var på jakt etter en ridehest7unghest eg snart kunne ri inn.
Mvh Thela

Ja ho er fødd i 93 ja. Rart, for oppdrettar (Bente Okshovd) sa at ho selgde ho som åring. Mulig ho blei selgd som toåring også.
Eg veit berre at ho blei selgd som åring, og at ho blei, som kurre sei, at der var nokre i 98 (ho var då 5 år) som skulle lage dressurhest av Victoria.. Meir veit eg ikkje, einaste eg har snakka med nokre som har gått Fjordane Folkehøgskule åra 99-04 (trur eg).

Ann Lajla

Gå til toppen av siden

Henriette444

» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  15:40:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Kopi av melding:
men ej veit lite om bakgrunnen til mi da, ej he hørt berre negative ting da.. For ho som ej kjøpte ne av kjøpte ne av ei litt "tilbakeståande", som ødela hesten heilt.. Men ho he blitt en kjempe kjekke hest no da..:)

victoria stod på sula hestesportsenter en stund. Ho jenta som du referer til hadde henne der. Meget spesiell jente, ja...
Ho kunne være rimelig hardhendt, også hard på hånden. og syns å huske at victoria "slo fra" med hodet endel...men det er noen år siden så kan være jeg husker feil..
Etterhvert ble hun redd for å ri den, og påstod at victoria hadde en ryggskade (tror ikke det stemmer, var sannsynligvis bare en unnskyldning for å slippe å ri henne). Hun bare longerte den i flere måneder. ellers syns jeg å huske at hun var en snill hest på stallen.
Når victorias eier flyttet henne, ble hun flyttet til fjordhestgården på breim, og det er kanskje derfra silvia kjøpte henne??

mvh Henriette
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.