hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Studentridning
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Studentridning
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2004 :  23:01:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Hei
Vi er en gjeng Trondheimsstudenter som har startet NTNUI Ridning, og deltar på studentstevner i utlandet (www.aiecworld.com). Vi lurer på om det er noen hesteinteresserte studenter i Tromsö og Bergen som kunne tenke seg å väre med på slike studentstevner og evt få opprettet flere ridegrupper innen studentidrett, i dag er det jo kun studieby nummer 1 som har et slikt tilbud for studentene, og det hadde värt göy å fått til et ridemiljö for studenter også i Norge, og arrangere stevner, kurs o.l, slik de har f.eks i Sverige.

Vil du väre kontanktperson e.l for ditt universitet, send oss en mail, så legger vi det til på hjemmesiden for norske studentryttere (www.stud.ntnu.no/~camipe/sr/studentridning.htm)

Kjersti (leder i NTNUI Ridning); fagerhei@stud.ntnu.no

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  10:33:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hva med oss i Oslo da? Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  12:21:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Det er allerede noen i Oslo som er i gang med å opprette en ridegruppe:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  13:10:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Hva med agder fylket da? har nå sendt en mail jeg da ..
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  15:56:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er allerede noen i Oslo som er i gang med å opprette en ridegruppe:)

Opprinnelig postet av Natalie_S

Bare av ren nysjerrighet. Er det snakk om å få ridegruppe etablert under OSI?

Og.. Hva kreves for å bli definert som student? Tenker sånn når man egentlig er ferdig, men kanskje fortsetter å ta litt kurs likevel. Hender jo at man kan finne på det..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 11/10/2004 16:18:03 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  17:51:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg er i allefall veldig interessert i denne ridegruppen i Oslo! Hvem er det som driver på med det (Evt. kontaktmuligheter)?
Spoff; Du er jo fortsatt student, tar du ikke et emne da? ;-)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  18:21:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Spoff; Du er jo fortsatt student, tar du ikke et emne da? ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Jo egentlig.. Men så er det intensivundervisning i dette kurset denne uka. Og etter Oslo Horse show-helga følte jeg for en lang sovedag i dag Nå er det en dårlig unnskyldning, men jeg har fått jobb, og jeg får uannsett ikke tatt eksamen (tror jeg). Så da gidder jeg ikke ta det kurset. Men snylte på studentrabatter gjør jeg Er skapstudent elns..

Men jeg har lyst til å ta litt meteorologi eller flere informatikk- eller mattekurs kanskje.. Senere, hvis jeg får tatt det i arbeidstiden. Og da er jeg jo student igjen

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 11/10/2004 18:21:56 Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  20:28:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jepp, spoff, du kan nok defineres som student:)

Og det er bare å ta initiativ til å opprette ridegrupper overalt i landet:) I Trondheim har vi ihvertfall hatt en vanvittig respons, vi har allerede over 100 medlemmer, og vi startet nå i høst. I Sverige har de nå 7 ridegrupper tilknyttet universitetene, der de rir ukentlig kurs, og arrangerer nasjonale studentstevner med uttak til de internasjonale stevnene. Det hadde vært gøy med noe sånt i Norge også, men da trengs det engasjerte studenter:)

Når det gjelder hvem, og hvor i Oslo denne ridegruppen er (den er ikke opprettet ennå, men noen jobber med saken, etter hva jeg har forstått), så må dere ta kontakt med Kjersti, hun vet mer enn meg.

Mvh Natalie

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  22:02:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Vil bare si det høres veldig spennende ut og jeg håper dere kan få til noe skikkelig! :)

ps: Stavanger, som snart får universitet, vil sikkert også være med, Rogaland Rideklubb og andre staller ligger rett med høyskolen. :)

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  22:11:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hvem Kjersti? :-P Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2004 :  22:21:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
vip kjersti * (leder i NTNUI Ridning) email: fagerhei@stud.ntnu.no
Mvh Natalie

Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2004 :  11:45:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Hvordan fikk dere i gang dette? Har sendt en mail, men har ikke fått noe svar ennå. Har litt lyst til å prøve noe slikt der jeg studerer :) Vil gjerne ha så mye info som mulig!
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2004 :  11:59:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Forøvrig har NLH på Ås en ridegruppe. Kunne kanksje være aktuelt å samarbeide med dem også? Har inntrykk av at det er endel hestefolk på Ås, som også studerer ting som ikke nødvendigvis har noe med hest og husdyrfag å gjøre også.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2004 :  16:24:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Visste ikke at de hadde en ridegruppe på Ås, skal kontakte dem:)

Ixnay:Vi sendte en søknad til styret i NTNUI, og fortalte om ridning generelt, og om at det er stor interesse for sporten, men at de fleste ikke har råd til å fortsette ridningen når de begynner å studere, om hvilke kurs vi ville starte, og om studentstevnene i utlandet. De var svært positive helt fra starten, men siden vi er såpass ferske i gamet, har vi ikke økonomi til å holde mange kurs ennå (har søkt om støtte fra diverse stipend og diverse), men det kommer seg:)
(Kjersti har foresten vært landet rundt på jakt etter ny hest de siste dagene, men tror hun er hjemme i kveld, så da får du nok svar:))

Mvh Natalie

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2004 :  16:42:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Nå flytter jeg faktisk til Bergen, og hadde tenkt til å ta med meg noen kurs fra Universitetet der. Men det ser ikke ut til at UiB vil ha meg på denne siden av sommeren, så da begynner jeg først med disse kursene til høsten. Dessuten er det neppe noen fordel at jeg ikke har noe rotfeste i hestemiljøet der. Men jeg er veldig engasjert til å få til noe, og om det finnes noen som faktisk har rotfeste til både Universitetsmiljøet og hestemiljøet der, så er jeg veldig interesert i å være med på å få i stand noe.

Jeg vil være wanna be student i vår, samtidig som jeg vil ta fatt på det farlige og skumle arbeidslivet

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2004 :  09:49:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kjempegøy om det blir en ridegruppe i Bergen også:) Ingen av oss i Trondheim hadde i utgangspunktet noe rotfeste i hestemiljøet her. To av oss har imidlertid hatt hestene våre på et senter noen år (uten rideskole). Vi har spurt rundt på senterene som driver rideskole, og dermed har hester å leie ut, og vi hadde ingen problemer med å finne noen som ga oss en fornuftig pris. Så det er bare å spørre rundt, og det er jo kjempereklame for det senteret også:) Jeg kjenner desverre ingen ryttere i Bergen (ennå) :)
Mvh Natalie

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.