hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noen råd???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Noen råd???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2004 :  08:12:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg har ei Sportsponni hoppe på 6 år (som er hest hun er 155cm i mankehøyde). Hun egner seg nok mest til dressur for hun er veldig stor og tung... Hun er veldig tung å ri og synes allt er kjempe tungt og kjedelig!!! Og hun henger seg sånn på tøylen.... Hun går heller ikke frem på tur....

joa hesten er overvektig, men er seriøst håpløs å slanke, verre enn Fjording!! Hun synes hinder er kjempe kjedelig og galopp er driiiit tungt, så det prøver jeg ikke engang med henne.. Det har hun ikke kondis til heller.. Akkurat nå er hun ikke i topp form, men hun har vært det og var likedann da!!!

Har løshoppet henne og hun gidder ikke løfte beine løper heller tvers igjennom hinderet så bommer flyr til alle kanter, så jeg er redd for beina hennes når hun gjør det!!!

Allt som er arbeid er slitsomt, det er tilogmeg slitsomt å gå ut og inn fra beite

Gå over bommer, hun snubler rett og slett i dem og går på trynet, og hun lærer ikke heller
Når man rir henne på tur snubler hun hele tiden og går på trynet!! Hun tråkket utfor en asfalt kant på 1cm engang og landet på knæra ned i grøfte, en annen hest hadde vel bare snublet

Hva skal jeg gjøre?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

xxxx

Skrevet - 08/10/2004 :  09:00:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du noen trener? Hva sier han/hun om dette da?

Vansklig å gi råd når man ikke kjenner til hesten.
Det kan være så mange grunner til at den er som den er...
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 09/10/2004 :  00:53:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den hesten må jo enten 1: Være veldig dårlig i beina
eller 2: Være alvorlig kraftig overvektig(!) (og det sier du jo at hun er.. Hva med en seriøs diett i samråd med veterinær?)

Fremdriften kan det til tider skrante med selv hos de yngste og sprekeste, men den snublinga hørtes verre ut.. Det er jo ikke vanlig for en frisk hest. Jeg ville ha latt veterinæren foreta en grundig utredning. - Om ikke annet, så ihvertfall for å kunne utelukke at det er noe galt.

Redigert av - Ida KR den 09/10/2004 10:17:57 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.