hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvorfor får jeg ikke svar på denne annonsen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Hvorfor får jeg ikke svar på denne annonsen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2004 :  16:53:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hei! Er du 100% til å stole på, rolig og snill, setter ponniens behov foran dine egne, veier under 50kg, er lav, kan ri litt fra før, dvs mestrer galopp og kan ri litt sprang og dressur så les videre!!

Jeg trenger noen til å ri min Welsh Mountain ponni Teddy, 1 dag i uka. På torsdager.

Litt om Teddy: Han er en 6år gammel vallak, som er veldig uruttinert og kan nesten ingen ting. Selvom han har deltatt på NM i mounted games, dressur og sprang stevner (han har oxo vært vist på noen utstillinger), prøver han å slippe unna når man rir han på bane, men med en bestemt rytter vil nok dette problemet løse seg etterhvert! Jeg tror han kan bli en veldig fin dressur og sprang ponni!!

Teddy sliter med diare og av den grunn vil jeg ha noen som er rolige til å ri ham, slik at han slipper å utsettes for unødvendig stress. Teddy er forresten oxo ny innkjørt, er bare jeg som kjører med han hittil, siden dette er såpass nytt for ham. Teddy måler ca. 120-122cm i mankehøyde, og er veldig spinkel og elegant. Han er ganske ivrig og sprek men er alikevel en snill ponni. Selvfølgelig finner jo oxo han på noe krøll en gang i blant, men hvilken ponni gjør ikke det

Han står oppstallet på Kongsdelene Gård i Sætre. Som ligger i Hurum.

Dette kan jeg tilby deg:
Jeg kommer til å være der hver gang du har ham, dvs at jeg kommer til å ri sammen med deg på turer og på banen, dette pga at jeg har hatt en del useriøse forryttere som ikke har gjort som de er blitt fortalt... Herjet med syke hester osv...
Du kan ri for privat instruktør en gang i måneden (ridelæreren som kommer til stallen), og du kan oxo delta på noen av stevnene som stallen arrangerer. Jeg kan oxo undervise deg noe, men jeg er ikke utdannet ridelærer (Jeg ligger selv på LB nivå i dressur, og kan noe sprang... Men er ikke det peneste synet på sprangbanen... hehe... Har etterhvert også lært meg noe innenfor konkurranse kjøring og har deltatt i NM i mounted games med en av de andre ponniene mine).

Høres dette interessant ut ta kontakt!!! Mail: susannesveen@hotmail.com

Syns dere denne annonsen er grei??? Hvorfor får jeg ingen respons på den????

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2004 :  23:22:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Jeg kunne funnet på å svare på denne, men det er ikke i nærheten av der jeg bor så.. :(
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 08/10/2004 :  00:21:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mulig er det for at du skriver at du kommer til å være tilstede hver gang og at ponnien er veldig urutinert...?

Selv synes jeg kanskje det hadde vært litt ubehagelig og hatt eieren pustende i nakken til stadighet....(Selv om du sikkert kun mener godt).

Normalt sett når man setter bort hesten er det for å avlaste seg selv og gi det fulle ansvar de/n dagen/e til en annen. Det betyr at også ponnien skal være såpass trygg at andre kan ri den uten større problemer.
Om ponnien er meget urutinert synes jeg man skal ta ansvaret selv til den er mer skolert og sikker.

Du må ha en relativt ung/liten/lett rytter til denne ponnien pga. vekten.Det vil si at det er foreldrene til denne forytteren som står ansvarlig.
Hadde jeg vært en mor, ville jeg ikke satt ungen min på denne ponnien slik du beskriver den.
At den i tilegg har problemer med diare tyder på nervøsitet osv. så jeg hadde nok "styrt unna" og heller funnet en roligere hest.
Det er veldig bra synes jeg at du skriver det som det er, mange gjør ikke det og stygge episoder har forekommet. Så da unngår du trolig det hvis du finner en egnet erfaren rytter..

I ditt tilfelle stoler du i utgangspunktet heller ikke på noen, og det er ikke noen fordel.
Jeg ville følt meg svært utilpass og usikker når jeg da vet du har et tillitsproblem til meg, før jeg i det hele tatt har ridd ponnien...

Tror også jeg ville håndtert ponnien bedre uten å ha en "ryggsekk" på ryggen.
Mange unge, (og eldre for den sak skyld) har snev av prestasjonsangst, og dette vil da ikke gjøre det bedre tror jeg.

Man må nok bare prøve å stole på folk uten å henge over de.
Garder deg med andre i stallen og sørg for at du får beskjed om noe de vet, du ikke godtar.
Om hesten ikke er ridbar for andre "normale" ryttere, får du ordne det først, i stedet for å la andre risikere å kanskje skade hesten og/eller seg selv.

Lykke til!

Redigert av - xxxx den 08/10/2004 00:35:20 Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2004 :  20:15:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Som mor synes jeg at annonsen din er VELDIG bra! Å vite at du som erfaren hesteeier følger med inntil du selv finner ut at min evt. datter er til å stole på og dyktig nok, gir en god følelse i magen og sier meg at du tar ansvar for at dette skal gå bra. Jeg hadde følt det tryggere å sende mitt barn i stallen til deg enn til en traveier som trenger hjelp med hestene sine, for å si det sånn... At du tilbyr undervisning er supert! Som mamma vet en endel om hva alt sånt koster...

Lykke til!

Mvh Line, tenåringsmor.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 08/10/2004 :  23:22:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Syns dere denne annonsen er grei??? Hvorfor får jeg ingen respons på den????

Opprinnelig postet av Roxira

Annonsen er altfor lang!

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2004 :  21:45:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Vil absolutt ikke si meg enig i Ida KRs kommentar. Selv liker jeg at annonser er så lange som mulig med mest mulig info om hesten (om det så er for hest på fôr eller å kjøpe). Så tror det kommer an på personlig mening. Jeg syntes i hvertfall ikke annonsen er for lang! :) Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 09/10/2004 :  22:40:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
tenk deg litt om. er det mange lave folk under 50 kg du vet om som ikke er barn? og er det mange barn du vet om behersker galopp og sprang? det er garantert noen der ute, ikke noen kritikk dette, men jeg har en følelse om at det er få. ellers synes jeg annonsen din er veldig bra, den er veldig trygg for foreldrene og spennende for barn. hadde jeg hatt barn, så kunne jeg gjerne tenkt meg at det kunne vært fôrrytter hos deg.

hva med å fire litt på kravene? da mener jeg ikke på ansvar, eller størrelse, men på rideferdigheter. hva med en som ikke helt behersker galopp enda, eller aldri har hoppet før? om ikke Teddy er en veldig vanskelig ponni, så går det sikker veldig fint å lære bort fra bånn av, siden du skal være der likevel. på tur så kan du jo ha han som håndhest, siden du skal være med likevel, eller så kan turen kun foregå i skritt og trav. går fint at å få en koselig tur, en slitsom en for hestene også, uten galopp.

lykke til!

mvh tone kristin og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 10/10/2004 :  09:27:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må si meg mye enig med "ponnimamma"/kristy.

Men jeg ville fortsatt vært skeptisk til å sette ungen min på denne ponnien, når det finnes så mange andre mer rutinerte som man kan lære av, i stedet for å lære den..
I tilegg er 1 dag altfor lite for å finne kjemien og få fremgang, som jo er ønskelig.
Det klarer ikke en voksen erfaren berider engang, så hvordan skal en 13 åring feks. klare det.....

Som Roxira selv skriver; er den veldig urutinert og trenger en erfaren rytter..
I tilegg er Roxira også på forumet med div. spørsmål om bla. trening av hest osv.,(ikke vondt ment overhodet Roxira, du spør jo bare for at du lurer )
Men litt derfor også på måten spørsmål stilles, føler jeg også et snev av at hun ikke er erfaren og gammel nok til å stå ansvarlig for ungen min slik at jeg vet dette er 100% trygt og forsvarlig.

Det hadde vært noe helt annet om ponnien var litt mer skolert , da ville jeg ikke nølt 2 sek.

Personlig vil jeg tro at de fleste foreldre heller velger en mer "ukomplisert" ponni når først ungen skal ha en hest på for første gang. Å ha en hest på for er liksom neste skritt etter rideskolen, og da vil du gjerne få utviklet deg videre, å få ri mer utdannede hester som kan lære deg mer.

Dette pleier å være en naturlig vei å gå når man skal videre.

Redigert av - xxxx den 10/10/2004 09:47:54 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2004 :  23:20:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Mulig jeg spør litt rart, men er ikke så flink til å formulere meg når jeg skriver.... Høres kanskje litt "barn" ut?? Men jeg er 21 år gammel... Og jeg har ridd i 14år selv, så jeg tørr nok å påstå at jeg er erfaren nok. Jeg har et par andre jenter som rir Teddy, men han er så livlig at han trenger å bli brukt hver dag, og denne ene dagen i uka er det ingen av de som kan ha han, og i helgene har han fri, så sant det ikke er stevne. At de kan sprang og dressur er ikke noe must, (dette har jeg nå tilføyd annonsen) men de må kunn mestre galopp!! For Teddy har funnet ut at hvis han blir hengende litt får langt bak de andre hestene da vi rir på tur, så later vi som noe er kjempe skummelt og setter avgårde i galopp til han har tatt igjen hesten foran, og får at det ikke skal oppstå en farlig situasjon så må rytteren kunne klare å sitte på i galopp. Vi driver å venner han av med uvanen, men å venne de av med ting er jo ikke gjort på 1-2-3!! Han er jo bare 6 år gammel og lite ridd og håndert før vi fikk ham, så han driver å finner ut hva som er lov og ikke lov enda... Og er jo som unghester flest litt vimsete og spretten av seg... siden jeg er for stor til å ri ham selv, for jeg jo ikke satt ham på plass selv, og trenger derfor hjelp av andre mindre ryttere!! Jeg kjører jo litt med ham.. Men tro meg hester vet godt forskjell på kjøring og ridning!!!
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2004 :  23:43:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Syns ikke annonsen var spesielt barnslig, jeg. Men hvis jeg skal pirke litt(veldig) på det kan du gjerne skifte "oxo" til "også", og unngå utropstegn og ...er. :P Vet ikke om det har noe å si.

Du kan uansett nevne i annonsen at du som eier er voksen og har god erfaring. :)

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 11/10/2004 :  14:51:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
He,he jeg betrakter ikke deg som et barn, og heller ikke at ann. er barnslig.. (hvor står det?) men ikke som en godt voksen heller om du skjønner.....
21 år er ungt, og jeg kalte meg ikke voksen da ihvertfall.

Ingen tvil om at du sikkert har mye kunnskap, men altså ikke nok om det var mitt barn og med tanke på slik du beskriver ponnien i utgangspunktet. Vi er jo alle forskjellige, og bra er det....

Redigert av - xxxx den 11/10/2004 14:58:50 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 11/10/2004 :  19:31:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg vil til stor del si meg enig med en del av de andre her. Det kan være flere faktorer som til sammen utgjør grunnen for at folk ikke svarer.
En annen ting er at jeg vet ikke helt om det er så relevant å nevne at han akkurat er innkjørt men at det kommer ikke forrytter til å få benytte seg av likevel.
Da er det kanskje like greit å utelate det, og siden nevne det når noen kommer for å prøve hesten.

Guro
Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2004 :  16:40:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
For meg høres dette ut som en hest jeg kunne kjøpt som et prosjekt for meg selv og ridd opp. men som hest på for? neppe. Du setter krav, du skal være med meg alltid og hesten er veldig uferdig. Enig med Guro om at det med kjøringen er urelevant, men det får meg til å undre. Du sier hesten lider av diare og vil unngå stressede situasjoner? en 6 åring burde kanskje få slippe unna å bli brukt til så mye forskjellig om den har diare pga. stress? har mer jeg kunne sagt der, men ikke relevant til annonsen.

Som mange har sagt 50 kg er et realtivt ungt menneske og det er ikke alle de som er dyktige nok til å hanskes med en vilter unghest. Og det er jo det ponnien din blir fremstilt som.
Selv er jeg for tung, men det finnes sikkert noen der ute som passer. Men hva med å omformulere deg slik at det virker mer innbydene å bli forrytter? jeg ser på det mer som en byrde enn en tjeneste med så mange krav? og det med at du er med ut, er det bare i starten? i så fall bør dui skrive det i annonsen, og si det som at du i starten vil være med å se at kjemien funker og hjelpe en ny rytter igang.

Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/10/2004 :  17:08:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Iht. vekt kunne jeg ridd ponnien din, da jeg veier 49 kg. nå. (Prøver ikke å slanke meg, men av uforklarlige grunner går jeg ned mer enn hva sunt er)
Men, av den grunn at du alltid skal være med så takker jeg nei - hvor er frihetsfølelsen man (bør) ha som betalende forrytter når man alltid skal overvåkes? Hvorfor trenger du egentlig en forrytter til, når du skal være med - da er du jo uansett i stallen den dagen, og kan evt. kjøre ham selv.
Skulle jeg ridd denne ponnien, så ville jeg ridd ham for sterkt redusert pris eller evt. gratis, siden den skal trenes opp. Dette dog fra en nogenlunde voksen persons syn.

Om jeg hadde barn, ville ikke disse fått ridd denne ponnien av grunner nevnt av andre.
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2004 :  18:23:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kunne også ridd ponnien din, og er selv mer eller mindre voksen:) Så det finnes nok "godt voksne" ryttere som har den vekten du "krever"!

Personlig liker jeg slike "prosjekt" selv, men ville vel ikke likt å ha følelsen av å bli "overvåket" (men dette er vel noen du skriver av en "betryggende" grunn i tilfellet leieren er ung?) , og er enig i at har man feks mer erfaring enn eier og skolerer hesten, skal man i utganspunktet ikke batale (heller kanskje bli betalt?), men dette avhenger mye av hvor dyktig rytteren er.

Hege Gå til toppen av siden

Vibeke & Dixie

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2004 :  20:35:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVibeke & Dixie  Send %s1% en ICQ meldingVibeke & Dixie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVibeke & Dixie  Svar med kopi av melding
heisann
Syntes annonsen din så fin ut.
Ang. det med vekt er det svært mange (etter dte jeg har fått inntrykk av) som veier i underkant av 50 kg selv om de er voksne, ungdommer - så det burde ikke være noe problem (selv er jeg 165 og 46 kg).
At du kan være der å passe på er bra, og etter dte jeg forstod var det valgfritt - altså var dte ikke meningen at du skulle våke over hele greia.
Når eierne ser på at jeg steller hestene blir i alle fall jeg nervøs!
Klemz Vibeke

*VIBO* Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.