hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Betfôr
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Betfôr
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxx

Skrevet - 16/10/2004 :  20:13:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
He,he såpass voksen...... Den var jammen god!
Velger å overse den.....

Du (og evt. Irriduc.) har fått en meget nøyaktig informasjon vedrørende innholdet av betfor, så om noe fortsatt er uklart så får man kontakte andre eller kikke på andre forum under samme tema.

Litt "historie": Innholdet er som nevnt basert på energi som dere tydelig ser ut fra den uavhengige for-analysen.Og at Irriduc. kommenterer det og markedsføring valgte jeg å ikke kommentere videre da det ikke har noe med dette tema å gjøre og innholdet i foret er som det er uansett leverandør! Kompetansen hos fagfolk vedr. for stoler jeg mer på enn deres for å si det slik....
Det blir rett og slett usaklig i denne sammenheng da det ikke er et spesielt merke/leverandør, men en analyse over foret generelt.

Derfor var mitt poeng, (igjen..!) at da får det være opp til hver enkelt om de vil benytte seg av dette foret til oppbygging av hest, kontra et for basert på proteiner som jeg selv helst ville valgt, og som jeg har anbefalt også uten å tvinge det på noen.

Om innholdet/bruksområdet i betforet fortsatt er uklart, får dere evt. ta kontakt med foreksperten her på HM,Fk, Norgesfor eller andre som kan bistå med fag-hjelp utover det jeg har prøvd å fremlegge.

Redigert av - xxxx den 16/10/2004 21:18:30 Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 16/10/2004 :  21:17:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Gr8ride: Leser du din egen signatur innimellom? Slik du skriver så virker du som en stor bedreviter som rakker ned på andre. Greit nok du innehar endel kunnskap, men det er det også endel andre som gjør her inne. Det er da heller ingen som igrunn diskuterer analysen av betfôr med deg...

Det virker som om du ikke liker betfôr som fôrmiddel til hest. Det finnes det mange eksperter med utdannelse innen dette som er meget uenig med deg. Selvsagt er det mange som og er enig med deg, men fôring er ikke bare ren matematikk, det er nærmest en kunst. Det er lov å si sin mening, men på meg virker det som du sperrer TOTALT for nye meninger.

Når det gjelder din anbefaling om proteinrik diett for å få de opp i vekt er jo det vel og bra, det må jo stå i stil til resten av dietten. Man bør ikke hive innpå med sinnsyke mengder proteiner for å få hesten opp i vekt. Kanskje den kjappeste metoden, men etter min mening ikke den beste og sikreste (med tanke på "bivirkninger").

Kopi av melding:
Så får det være opp til hver enkelt hva de definerer som energi og hva de vil fore med for å fete en hest
sagt av deg...

Kopi av melding:
Akkuratt den kan du godt få lov til å forklare noe nærmere. Energi er energi, eller har du flere definisjoner på det? Finnes det noen typer energi jeg ikke vet om her eller...
kommentert av Irriducibili

Nettopp dette her jeg synes du kunne svare på.. isteden for å gi seg når man har sagt "A".

Og så skikkelig Off Topic: Når var du ansatt på Hektner?

Redigert av - xxxoooxxx den 16/10/2004 21:20:11 Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 16/10/2004 :  21:28:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Overser nok en spydig og helt usaklig kommentar som ikke hører hjemme her i denne diskusjonen.

Hvorfor skal du sette alt så på spissen? Jeg har da ikke foreslått å overdrive med proteiner osv. Ærlig talt, vær saklig!
Har ikke nevnt noe mengder i det hele tatt og ikke kommer jeg til å gjøre det heller.

(Har brukt betfor mye selv, men til andre formål enn feting av hest.
Når jeg red på mer krevende sprang/feltritt-treninger på en hest jeg hadde tidligere, trengte den en apetittvekker og mer energi, og da var jeg meget fornøyd med resultatet av betfor til det behovet da.)

Så til temaet: Energi er energi som sagt tidligere....

Jeg har kun en definasjon på det og det har jeg hatt hele tiden mens jeg har vist til en spesifikk for-analyse som temaet dreide seg om.

Enkelte hester tar opp energi annerledes enn andre, derfor ville ikke jeg personlig ha foret med et energirikt for for å bygge opp en hest. kanskje da akkurat denne hesten ikke ville tåle det og da ville jeg heller bruke proteiner som utgangspunkt som faktisk også er ganske så normalt.

Som jeg nå har sagt gjentatte ganger: Det får være opp til hver enkelt hva de velger å bruke, jeg er ingen for-ekspert og har aldri selvutnevnt meg som det heller.Har vist til andre gjentatte ganger, så da får du lese innleggene bedre!!

Anser meg ferdig med dette tema.Som nevnt tidligere, kontakt gjerne for-ekspertern her på Hm, FK,Norgesfor eller andre fagfolk som kan hjelpe ytterligere om noe fortsatt skulle være uklart.

Redigert av - xxxx den 16/10/2004 21:52:47 Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 16/10/2004 :  21:56:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Gr8ride: Javel, men når var du ansatt på hektner? Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 16/10/2004 :  23:27:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Over 10 år siden ihvertfall. Det må ha vært en gang mellom 91-93 vil jeg tro.
I momanget det ble startet rideskole der, (og banen var vel ikke heeelt ferdig når jeg var der de første gangene mener jeg å huske).

Var du elev der? Du kan vel ikke ha vært mer enn 9-10 år du da, så jeg husker deg ikke sån umiddelbart og så langt tilbake i så fall.

Redigert av - xxxx den 17/10/2004 00:10:03 Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 17/10/2004 :  14:01:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Gr8ride: Nei jeg har aldri vært elev der, men har hatt hest oppstallet der. Men det er nok ikke mer enn 4 år siden tenker jeg. Var elev på Nes Ridesenter da Kjersti Wigen drev det jeg. Men det er vel ca 13 år siden tenker jeg Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 17/10/2004 :  16:31:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da var du jo ikke gamle tassen..
Red du for henne da altså?
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 18/10/2004 :  13:36:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Red på vanlige ridetimer for hun andre der.. ellen tove eller hva hun het.. samt på privattimer innimellom i helger for Kjersti med familiens ponni (som gikk i rideskolen på hverdager). Han het Flekken, og har stått på senteret i MANGE år. Han har fått eget gravsted der oppe også etter han ble kremert. Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 18/10/2004 :  13:48:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, fint anlegg på Nes selv om det til tider har vært noe "anstrengte" forhold der med tanke på drift,ledelse og økonomi....Har bare startet der, men kjenner godt til stedet fra "gamle dager".
Burde vel diskuteres under et annet tema dette, så det får være med dette for min del.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.