hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - diverse saler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 diverse saler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Molly

» VIP

Skrevet - 30/09/2004 :  22:57:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en bomløs sal og det er den beste salen jeg har ridd på tur i! Har ridd dressur og i den(ikke startet). Kjøpte min fra www.stallvra.com Har en BareFoot bomløs sal, men har litt lyst på en FreeForm sal da BareFoot salen er litt bred å sitte i til man blir vandt til den! Det positive er at den passer til de fleste hestene, har brukt min sal på ca 4 forskjellige hester Man bør ha en pad under så ryggen får jobbe fritt og avlastet(hvis ikke hesten har så mye ryggmuskler at den uten problemer kan bære rytter og sal på bare musklene). Jeg har foreløpig bare positive ting å si om bomløs sal,så lenge du ikke driver på med sprang
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 30/09/2004 :  23:16:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan ser disse salene ut egentlig?
Har hørt at det ikke er lov å starte dressur med dem, men at det var en som lignet mere på disse engelske "vanlige" salene, og at det gikk an å starte med de. Og derfor spør jeg bare hvordan ser de ut??
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 01/10/2004 :  00:04:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
takk for fornuftig svar og bra link :D Liker å sette meg inn i ting som eieren til hesten jeg steller driver på med :) Tror hun skulle bestille en barefoot bomløs faktisk :)
Vil si takk til alle dere der ute som kan en del om hest og som gidder å dele med oss med mindre erfaring!

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Astrid H

Norway

Skrevet - 03/10/2004 :  22:27:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAstrid H  Svar med kopi av melding
Veldig glad i Windsor, Ideal og Trainer - men fysj, så dyre. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2004 :  01:40:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Likte du ikke salen min Guro?? Hehe, neida- jeg vet at sprangsaler ikke er så gode å ri på bakken med:)
Men jeg er glad i myke saler som ikke ar så mye støtte jeg da! Har hatt Trainer, Mario Gusto og Withaker selv, er kjempe fornøyd med alle, selv om de er litt dyre.. Men det er meget pene saler og kvaliteten på lær osv er veldig bra. Withaker har også justerbar bom.

Hege Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 05/10/2004 :  17:05:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
FreeForm salen er vel kanskje den som ligner mest på engelske saler, Ihvertfall fra stallvrå!
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 11/10/2004 :  00:41:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en Frank Baines allroundsal som er supergod å ri i! (Skal forøvrig selges, da den ikke passer hesten min lenger... Noen som er interessert? Normal bom/16,5".. ;)
Ellers så var min gamle Crosby flatseat utrolig god også til tur-bruk, men der var det veldig lite (ingen) støtte. Allikevel en sal du satt som støpt i. (Hvorfor solgte jeg den tro?)
For tiden så trives jeg også svært godt i min nye Windsor Elite dressursal, som jeg bruker såvel til tur som til trening. Dette er min første Windsorsal, men med utgangspunkt i denne salen, så har jeg bare godord å si om merket...

Alle disse merkene er kjent for god engelsk kvalitet.

Andre salmerker som jeg har utelukkende gode erfaringer med er Appaloosa og Trainer. Stübben er heller ikke så dårlig som enkelte skal ha det til, iallfall ikke for hestens vedkommende. Den er riktignok litt hard i setet for oss som sitter oppå, men..
Zaldi er forresten et billig merke som kommer høyt opp på rankingen hva angår komfort. Helt ok kvalitet er det også.

Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2004 :  10:14:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Jeg har nettopp bestilt en BareFoot cheyenne salen, den er ikke kommet ennå, men jeg venter spennt Skal bruke den på min shagya avelshoppe, da den vil være ypperlig på en hest som forandrer seg pga drektigheten! Jeg bestillte salen direkte fra forhandler i Tyskland, og sparte en del penger på det Bestilte sal, stigbøyleremer, gjord, og pad til totalt kr 630,85 Euro = 5169 NKR. Skal du kjøpe det i Norge må du ut med kr 7265!
Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/10/2004 :  10:38:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
pre-arab: Er det medregnet frakt og toll, eller ikke?
Om ikke, så kan du jo fort oppdage at det kanskje var billigere i Norge likevel :-)
(Jeg vet ikke sikkert, altså)
Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2004 :  12:47:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Hei!
Ja det er inkludert frakt, men ikke toll! Når tollen er satt til, vil en likevel spare nesten 1000-lappen

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 13/10/2004 :  12:49:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Likte du ikke salen min Guro?? Hehe, neida- jeg vet at sprangsaler ikke er så gode å ri på bakken med:)
Men jeg er glad i myke saler som ikke ar så mye støtte jeg da! Har hatt Trainer, Mario Gusto og Withaker selv, er kjempe fornøyd med alle, selv om de er litt dyre.. Men det er meget pene saler og kvaliteten på lær osv er veldig bra. Withaker har også justerbar bom.

Opprinnelig postet av hege.jo

Hehe..så ikke den før nå..Joda, begge salene dine (men mest den siste) var helt ok (eller enkli ganske gode) å ri på tur i..men å ri på bakken med dem er ikke moro *skjære grimaser*
Sikkert aller mest fordi jeg er vant med dressursaler (litt bortskjemt kanskje

Guro (som hopper altfor lite til å være fan av sprangsaler )
Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 21/10/2004 :  17:56:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pre-Arab:

har du medregnet moms..? husk at den norske momsen på 24% kommer i tillegg til verdien på både sal, toll og frakt så vidt jeg kan huske..
om du har fått til og få salen sendt uten og betale moms, ja da vil jeg gjerne vite hvordan!

Elisabeth
Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2004 :  11:58:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Hei!
Toll/moms kommer i tillegg, men som sagt så sparer du likevel en del penger på å bestille direkte fra leverandør!
Skal du få pakker tollfritt inn til landet må de merkes "uten verdi" eller sendes som"gave"! Vet ikke helt hvordan dette fungerer, har ikke fått pakker selv slik!

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.