hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Regntøy, hvilket er vanntett?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Regntøy, hvilket er vanntett?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lyngen

Skrevet - 21/09/2004 :  10:36:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har i to år hatt regntøy fra Høøks, som jeg har vært veldig fornøyd med. Det har holdt meg tørr, til tross for 8 timer i salen i pøsende fjellregn. Men etter en liten "ulykke" på fredag (snubla og tryda når jeg gikk med hunden), er det ikke vanntett lenger. Etter en times tur i regnet, er jeg våt flere steder.
Så nå må jeg ha nytt.
Men lurer litt på Mountain Horse regntøyet. Men er redd for at det ikke tåler de helt store testene (som 8 timer i salen i pøsende fjellregn).

Er det noen som har noen erfaringer?

Opal

» VIP

Skrevet - 22/08/2004 :  08:25:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Jeg har MH regntøy i "gummi" og det stemmer ganske bra at det ikke "puster". Det blir en smule klamt avhengig av hvor varm/svett jeg selv blir (og man får jo gjerne varmen i seg når man rir).
Er nok en tanke å satse på regntøy utarbeidet av sportsklær leverandører for der er det nok tatt mere høyde for at regntøyet skal puste. Et regntøy som er helt tett mot den fuktigheten som kommer fra himmelen (gummi er jo det) slipper nok heller ikke ut så mye fuktighet (ikke noe faktisk...)
Hva er prisen på KyraK regntøyet Buskeline?

PS: Har oppdaget at hvis jeg skal ut og ri og det regner tett så blir det opphold når jeg har tatt på meg fult regntøy og regndekken på hesten! Rart!

Noen som bare rir med jakke og har rideregndekken over hesten og sine egne bein? Funker det?

Anne
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  10:49:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hva med et helt vanlig regntøy? Det er like tett som alt som er spesiallaget for ridning, og like behagelig i salen (så lenge du har en god bukse under). Kjøp et nummer større jakke, og du får den over sadlen også. (Og du slipper å bli bløt på hendene, siden jakkeermene nok er litt store ;-).

Red i går i uhm.. Manpowerregntøy? (Regntøy med reklame for manpower), og jeg var helt tørr når jeg kom tilbake, og her var det snakk om styrtregn. Og for å være på den helt sikre siden om å være vanntett, tok jeg leggchapsene utenpå regnbuksen :-)
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 21/09/2004 :  10:51:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om jeg ikke husker feil er regnsettet fra MH i "gummi"? Det vil si at det er dønn tett, men puster nok ikke noe særlig.
Men det viktigste er vel at du er tørr fra det som kommer "utenifra"....
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  11:22:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har MH regntøy. Har i 100% nylon, dvs ikke gummi eller plast modell, men sånt tynt stoff liksom. Jeg rei med jakka på lørdag. Da var det endel regn, og var ute ca 1 time. Ble ganske klam (noe som helt sikkert også kom av at jeg rei på banen og ble litt svett), samtidig som at jeg ble litt våt i halsen. Liker regnjakka godt, men vil ikke tro regnsettet tårler så mye som 8 timers tur. Men nå rir ikke jeg så mye på tur, og iallfall ikke 8 timer når det regner da..

Sømmene i dette regntøyet er behandlet med noe silikon eller noe. Har ikke opplevd at regnet trenger gjennom her. Det er jo en ting som ofte er en problem med regntøy. Ellers er det mulig jeg har en utgått modell. Kjøpte nemlig dette regnsettet på XXL sport med 50% rabatt i juni. Ville ellers aldri kjøpt rideregntøy, da det er undøvendig dyrt. Men kjekk splitt bak, og fin "skjerm" på hetta har jo denne regnjakka. Buksa er vel helt normal.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  19:11:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har rideregnchaps fra hooks, og synes den fungerer veldig bra. Har en kingsland jakke som er helt vanntett, men den puster kanskje ikke så bra. Den er også godkjent for stevner, og er god å ri i.
Hege Gå til toppen av siden

Buskeline

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  22:42:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBuskeline  Send %s1% en ICQ meldingBuskeline  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBuskeline  Svar med kopi av melding
Jeg har regndress fra KryaK og har vært veldig fornøyd med den, men etter noen gangers vask bør den impregneres på nytt, den puster noe men blir likevel litt klam i den spesielt hvis jeg blir svett. Den kostet litt, men da jeg ikke har ridehus og må være ute uansett vær har den vært verdt det syns jeg :) Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 21/09/2004 :  23:01:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Og jeg har Helly Hansen, sånn helt enkelt godt og tykt gummiregntøy, for tur passer det ypperlig, for jeg har aldri blitt våt iallfall:) (mitt er kjøpt på felleskjøpet, tror ikke det er _kjempedyrt_ heller).

Ellers kan det jo være like greit å sjekke litt rundt på sportsbutikker etc for å se hva de har der.
I Trondheim hadde Lefstad iallfall et sett fra Missing Link på salg nå, 1000 kr for bukse og jakke. Skikkelig bra, lett, puster i klasse ok og i det hele tatt

Guro
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  23:13:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Missing Link er kjempebra. Så lenge det er vanntett.
Har selv en missing link-jakke, som i sin tid var svindyr. Men denne er absolutt ikke vanntett lenger, og ikke funker det å impregnere :-s
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.