hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva jobber DERE som ??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Hva jobber DERE som ??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 17

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 07/09/2004 :  09:54:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til dere som har jobb her på forummet (sikter mest til dere som er ferdig utdanna), hva slags jobb har dere?
Litt artig å vite:)

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 09/09/2004 :  08:42:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jobber ingen her ?? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 09/09/2004 :  10:54:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jobber ingen her ??

Opprinnelig postet av BabyLunah


Nei

Dvs.. Jobber jo, men vil karakterisere meg som arbeidssøkende, om ikke nødvendigvis arbeidsløs. For min del er jeg nylig ferdig med studier, og henger litt etter og jobber fremdeles i deltidsjobben jeg har hatt de siste 5 årene.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 09/09/2004 :  11:11:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er du utdannet som da? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 09/09/2004 :  11:51:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva er du utdannet som da?

Opprinnelig postet av BabyLunah


Utdannet til arbeidsledigheten Har tatt hovedfag i informatikk. Men nå er arbeidsmarkedet ute etter å ta seg opp, så er ikke ille egentlig..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 10/09/2004 :  09:51:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Informatikk ? Ka æ de? :P Gå til toppen av siden

Christine71

Innlegg: 117

Skrevet - 10/09/2004 :  10:48:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg jobber heller ikke,men er utdannet interiørarkitekt.

Hest tar alt for mye tid i livet mitt,hadde ikke klart å ha 2 hester og jobb og familie i tillegg.
Skulle jeg jobbet måtte jeg solgt iallefall en av hestene,nå bruker jeg 4-5 timer i stallen 6 dager pr uke.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 10/09/2004 :  10:59:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Informatikk ? Ka æ de? :P

Opprinnelig postet av BabyLunah


Evnt data.. Litt generelt ord, men sånt som alle forstår, selv farmor

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 10/09/2004 :  11:06:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Christine71, hvordan får du råd til å ha hest når du ikke jobber ?? *lure fælt*

Selv sliter jeg UTROLIG mye med å finne ut hva jeg skal utdanne meg til..har snust litt på eiendomsmeglerstudiet, men vet ikke om jeg er interresert nok i hus og eiendommer til å trives med jobben. Vet bare at jeg helst vil ha en "ni til fire" jobb og vil gjerne tjene relatitvt godt (over 400 000 kanskje...)
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 10/09/2004 :  11:09:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
ingen som har noe forslag til en forvirra jentunge? (meg altså) :P Gå til toppen av siden

Christine71

Innlegg: 117

Skrevet - 10/09/2004 :  11:34:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
regnestykket mitt ser slik ut:

10000,-pr mnd stalleie 2 hester.
12000,- pr mnd for trener/berider 3 timer pr dag 6 dager pr uke.
5000,- pr mnd til hestepasser
ca 1500,- kr mnd hovslager.
ca 2000,- pr mnd for tilskudd
+ div utstyr,vaksiner,tannrasp o.l,div reiser/kurs,utgifter til hestebil o.l,stevneavgifter.

70.000,- pr år i hesteforsikringer.

Så det sier seg selv at det ikke kan kombineres med vanlig jobb tidsmessig eller økonomisk.
Jeg er så heldig at jeg får aksjeutbytte fra gammelt familie konsern :)
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 10/09/2004 :  11:40:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hjelpes meg ! Det er NOEN som er heldige her ja !! Så du sitter bare "på ræva" (unskyld uttrykket) og får penger uten å gjøre noen ting ?

Skulle gjerne vært i dine sko ja :)

Hva slags konsern er det da? Og får du bare penger for å ikke gjøre noe? Høres jo ut som en drøm.. Hehe
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway
Innlegg: 2178

Skrevet - 10/09/2004 :  13:40:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hva med å jobbe med barn/unge? Som for eksempel skole, SFO eller barnehage. Trenger alltid folk der. Moren min er barnehageleder og når de ansetter folk, ser de etter folk med erfaring med hester fordi de vet at hestefolk kan det å ta ansvar. Skal du jobbe barn forutsetter dette selvfølgelig at du kan fordra unger.. ;)

Reiselivsbransjen er også noe du kan sikte deg inn på, turisme er verdens største næring, så det er nok noe å gjøre der. Du kan jobbe som resepsjonist eller i reisebyrå, ol, det kan nok være en ok ni til fire jobb og hvis du liker å reise ellers er jo det greit.

Hvis du vil tjene masse penger, må du nok inn på sikkelige advokat, lege, ol studier.. Du kan jo sjekke ut høyskoletilbud, se om du finner noen interessante linjer og peile deg inn på noe der.

Se http://you.ls.no for råd og informasjon om ulike yrker.



Redigert av - Eva V den 10/09/2004 13:42:06 Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 10/09/2004 :  20:33:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Desverre har jeg -ovherhodet- ingen tålmodighet eller forkjærlighet for barn... Er det noe jeg virkelig ikke hadde takla er det masse skrikete unger... *grøss*

Hm...kan jo skrive litt om hva jeg intresserer meg for da: dyr, tegning, historikk, arkitektur, natur, alt som har med mytologi å gjøre samt samt okkulte ting.. + vil tjene bra og helst ha en "ni til fire" jobb... :P Uff..kommer aldri til å finne drømmejobben.. blah :P
Gå til toppen av siden

olda

Innlegg: 20

Skrevet - 10/09/2004 :  21:41:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
syns du som er så opptatt av hester, og som virker som at er oppriktig opptatt av å få en riktig kontakt med hester skal utdanne deg i den retning. kan skrive under på at du ikke kommer til å angre. dessuten, er man litt smart går det ann å få en godt betalt jobb innen hesteyrket, og du er vel ikke akkurat noe treigskale, eller:-)) Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 10/09/2004 :  21:45:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe..tror ikke jeg er noen treigskalle nei... har riktignok ikke superkarakterer men :P
Hvilket hesteyrke kan man tjene godt på da?
Gå til toppen av siden
Side: av 17 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.