hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva er det med oss jenter som ikke tørr å starte?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Hva er det med oss jenter som ikke tørr å starte?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Finnskoghuldra

» VIP

Skrevet - 07/09/2004 :  00:14:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser på med bekymring at det er mange av jentene rundt omkring som ikke TØR å starte i konkurranser. Det er flere som trekker seg fra det de er påmeldt, ofte under oppvarmingen. Når jeg senere spør om hva som var grunnen til at de trakk seg, svarer de fleste at de var redd for å dumme seg ut. Som regel for ”stall gjengen” (ref. til janteloven du skal ikke tro du er bedre en oss). Hvorfor skal vi jenter bestandig være så redde for å dumme oss ut? Startet selv på et stevne men x-traveren i fjor på LC før han hadde lært seg galopp fatninger for at jentene mine skulle tørre å starte i konkurransen. Jeg viste på forhånd at vi ikke ville få godkjent engang pga galoppen, men jeg jobbet det jeg var ”kar om” gjennom hele øvelsen selv om hesten var stiv som en stokk. Tror vi fikk 45,5% på øvelsen Men det gjorde at jentene mine på 14 og 15 år turte å starte i LD. Hadde satt det som et kriterium at de skulle starte hvis jeg startet. Etter dette har de turt å starte, gjerne i en klasse høyere enn det de føler de behersker for å få bedømming. Hvis det ikke går så bra, flirer de bare og sier "bedre lykke neste gang" Jeg synes det er fryktelig trist hvis ikke lag kamerater er med på heie de startende fram. Synes de få guttene som starter gjerne starter en høyere klasse uten å bry seg om at de ”driter seg ut” Er det oss jentene det er noe galt med eller er det gutta som er tøffere?

Skogstroll

Norway

Skrevet - 07/09/2004 :  10:08:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm.. vel, jeg tror jeg er en av disse "pinglejentene" har ridd i over 10år uten å starte ett eneste stevne.. Vet ikke helt hvorfor det er slik men personlig så har jeg aldri verken likt å "stå foran en forsamling" (holde foredrag på skolen f.eks...skumle greier ) Er vel kanksje det er at andre mennesker skal sitte og se på deg og "bedømme" deg... ikke at deres mening betyr noe men allikevel...
Tror bare jeg rett og slett er for sjenert til å like å delta på sånne ting... Men kommer nok til å starte litt en vakker dag jeg og..må bare bli litt flinkere til å drite i hva andre tenker om meg
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/09/2004 :  11:22:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg startet litt "i mine yngre dager", men nå tør jeg knapt nok ri forran "vanlige" mennesker, hvorfor er en annen og lang historie. Det holder dog på å rette seg litt nå, men vi får se :-) Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2004 :  00:41:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror nok en god del sliter med nerver, og dermed enten ikke melder seg på stevner eller trekker seg på stevnet. Mange er som nevnt her redd for å dumme seg ut, mens det de egnentlig bør tenke på de første stevnene som ren trening! Det er en helt annen situasjon å starte enn å sitte hjemme og trene, og jeg merker MASSE spenninger i kroppen når det er lenge siden jeg har startet! Og det merker jo ofte hesten også. Heldigvis for meg har jeg en nerveløs hest da, men den forrige hesten min sprang rundt som en tulling og sjemte meg sikkelig ut da jeg satt som en forskremt påle på:)
Fortsett med å bakke opp alle ryttere på beste måte, og ikke la andres kommentarer osv skremme dem vekk!

Hege Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 08/09/2004 :  13:45:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Hva er det som er så skummelt med å starte?
Hopp i det, ingen bryr seg om hvilke plass du kommer på. Bare gjør det for moro skyld, det er ekstremt god erfaring. Jeg skal snart debutere LA med den nye hesten min. Vet ikke om hun er 100%klar men hvem bryr seg, en gang må være den første...
Jeg var pissnervøs for å starte første gang, men jeg hadde ridd programmet fler ganger på trening og når jeg hørte dommeren blåse meg inn på banen slapp nervene taket og jeg vant...

Kom igjen folkens, der jeg kommer fra er det mest jenter som er å se på banen ihvertfall dressur!!!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Buskeline

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2004 :  22:12:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBuskeline  Send %s1% en ICQ meldingBuskeline  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBuskeline  Svar med kopi av melding
Hei

Jeg skal starte mitt første stevne til helgen og gruer meg som bare det. Skal til alt overmål starte i to klasser med to forskjellige hester. Lot meg "trekke opp" av instruktæren min. Dette er jo heldigvis bare et klubbstevne...dog med innlagt klubbmesterskap. Det å starte med gamlemor er greit, hun kan å hoppe...litt mere spennende med "bølla" hun har ikke hoppet mye, vært noen ganger på sprangtrening og hoppet noe hjemme....men jeg kan jo uansett ikke annet enn å drite meg ut og det dør en jo ikke av, og som instruktøren min sier en gang må være den første både for meg og "bølla" (Hemsa) se på det som trening i å bare være på stevne :) Grugleder meg vel egentlig men skjønner de som ikke tør
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 03/10/2004 :  12:33:34  Vis profil  Svar med kopi av melding

Tips til dere; det er bare å kaste seg ut i det!

Her hvor jeg bor, er det ikke så veldig mange stevner, men vi er som regel med på 2 stevner i året. Hesten min er fjording, men her er det "vanligere" med fjordinger enn med varmblodsridehester. Dette gjør at miljøet kanskje ikke er så "trangsynt" som i byene, og flere tørr å melde seg på.
Når det er stevner her omkring, starter folk med det som måtte krype å gå, og klart er folk nervøse, men tror ikke noen av dem angrer etterpå!

Så slikt sett er miljøet her veldig bra, men skulle ønske at det hadde vært litt mere "seriøst" prega gjennom det hele.

Selv synes jeg det er veldig gøy å komme seg litt ut med hesten, bli noen erfaringer rikere! Og kanskje en sløyfe til å henge på veggen
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.