hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - trene til stevne...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 trene til stevne...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2004 :  21:10:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er et stevnet jeg har tenkt å være med på den 3 oktober, det er sprang og jeg lurer på om det er noen som har noen ide til hva jeg kan trene mer på..

jeg har kun hoppa bane 2-3 ganger med han så det veit jeg at jeg må jobbe vidre med..(den ene gangen bane på 70-1m litt forskjellig str.)

jeg har tenkt å være med på 40 aom oppvarming så 60 eller 80..

har tenkt med litt løsgjøring men er det noen som veit noen gode øvelser

Destrier

Norway

Skrevet - 05/09/2004 :  21:31:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Når du kun har hoppet bane 2-3 ganger, bør du ta 40cm som oppvarming og 60 hvis 40 går bra. Det er bedre å ha litt å gå på, slik at du lykkes første gangen. Hesten husker det nemlig veldig godt, dersom du ikke gjør det.

Men - det er selvsagt din hest, så du gjør som du vil. Uansett, lykke til.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2004 :  21:40:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Tren på bommer og lave hindre/kryss, slik at du får rutinen inne uten å hoppe høyt å "farlig". Øv også på svinger og galloppbytter, det e nyttig når du skal ri bane. For eksempel tre kryss som står sånn: --- også hopper du de i slangegang, hvis du forstår hva jeg mener.
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/09/2004 :  22:37:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Øv på det du føler du har litt problemer med! En 40-60 bane skal ikke være noe problem selv om du ikke har hoppet mye med hesten, men husk å tenk rytme og fine rideveier uansett.
Du kan jo begynne trningen med bommer, kryss, avstandsøvelser osv, og hoppe en liten bane på slutten så du får satt sammen de forskjellige øvelsene du har øvd på, og samtidig får banetrening. Det er jo noe annet å ri stevne enn å sitte å hoppe hjemme, og enkelt hinder er også noe annet enn en hel bane, så prøv å finne ut hva dine problemer er og samtidig øv på å hoppe en hel bane.

Hege Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2004 :  21:34:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har hoppet mye med han det er bare det at jeg ikke har hoppet bane så mye med han...
Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2004 :  21:35:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har hoppet mye med han det er bare det at jeg ikke har hoppet bane så mye med han...
Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2004 :  00:07:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da bør du vel trene på flyt og rytme gjennom en hel bane! I tillegg til eventuelle ting du føler selv at bør sitte bedre.
Hege Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 09/09/2004 :  08:50:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sett opp en bane på minimum 4-5 hindere, og sett den opp slik at du kan ri flere veier uten å måtte forandre hindernes plassering.Hinder over diagonalen kan hoppes alle veier, tren også mye på ridningen imellom hinderne, det er kjempeviktig.

Konsentrer deg om riktig rytme og at hesten er godt under deg.Ri rett på hinderet, og ikke "slutt å ri" etter at du er kommet over.Når du er på vei over hinderet, se så på neste og ri godt frem på gode linjer.Prøv å hopp en serie på 6-7 hindere før du tar en skrittepause, tren også på en simulert "direkte omhopping", ri da kortere og noe vanskligere rideveier.

Avslutt før hesten blir for sliten, dette skal være positivt! Gi deg når du føler at du er kommet ett skritt videre, og hesten går jevnt.Pass på at du ikke rir de samme veiene for ofte, da vet hesten hva den skal, og du blir fort passiv.

Lykke til!
Gå til toppen av siden

Surfinbird

» VIP

Skrevet - 10/09/2004 :  13:56:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mellom ridning er viktig!! Syns gymnastikk baner er gøy, og god trening for hesten!! Pass på at det ikke går "for fort" eller for sakte, bruk mye tid på å finne deres "perfekte" tempo. Enig i masse av det som står over her så skal ikke bruke tiden din på mye av det som allerede står der! Vi får øve sammen vennen;P Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  23:01:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Dumpet bare over denne artikkelen for noen dager siden, og kom på at den kanskje kan være til nytte for deg. Du får ta en titt og se om du har muligheten til å få lånt boka ellerno. Selv har jeg ingen erfaring med den, men du kan jo se :)
http://dyrenett.no/no/s/bok.asp?art=Hest&h=d&id=9
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.66 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.