hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Din drøm innen hesteverdenen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Din drøm innen hesteverdenen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/09/2004 :  20:44:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hva er deres drøm innen hesteverdenen? En drøm som kan bli virkelighet, eller bare ren utopi; spytt ut. Vi sitter jo alle og drømmer om så mye rart.

Jeg, for min del har veldig lyst til å lære å ri ordentlig dressur - bli skikkelig dressurtante. Jeg vil lære mer enn bakdel/fordelsvendinger, sjenkelvikninger, vaklende travers/versader og pene holdt. Bare lære å ri skikkelig grasiøst, evt. få hesten til å danse. Akkurat nå ligner jeg vel mer på en buldoser. ;-)
Men, økonomien setter en stoppe for dressurtimer - og jeg er veldig forelsket i islendingene akkurat nå. Kunne veldig gjerne tenkt meg å ri Fristil 1, men det finnes jo nesten ikke lenger. (Dressur/kür for islendinger).

Helt utopisk er nok drømmen om å "oppdra" min egen fullblods med linjer tilbake til Secretariat. :-)

Skogstroll

Norway

Skrevet - 03/09/2004 :  12:40:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Drømmen min er å bli like god som Klaus Ferdinand Hempfling... Å være i stand til å ri en hest i maks samling uten så mye som en grime :)

En annen (og litt mer realistisk) drøm er å starte en stall/rideskole der alt bygger på natural horsemanship prinsippene.. En stall der naturlig hestehold står i fokus :) (hjelpetøyler er bannlyst, det er løsdrift/utegang, ikke dekken..osv osv)

En enda litt mer realistisk drøm er å kjøpe meg en god hest (i nærmeste fremtid) Gjerne en movindottfarget islender med supre gangarter ;D

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2004 :  15:35:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Den store drømmen min er absolutt realistisk, men dessverre ikke en selvfølge for alle. Kanskje ikke for meg heller..

Jeg har jo ennå ikke hatt min egen hest, og den dagen den dukker opp kommer jeg til å bruke mye penger og tid på hesten. Jeg ønsker derfor i første rekke at jeg finner en hest som passer meg godt, og som har mye å lære meg, og som jeg kan ha mye glede av. Første hest skal være en lærehest.. Jeg håper absolutt at jeg slipper en hest med mye sykdom, regelmessig halthet osv. Eller at en ender opp med en førstehest som overhode ikke passer meg. Jeg har dessverre sett alt for mange som har vært uheldige her. Både med første hest, eller en hest senere. Om man har mange hester opp gjennom årene kan man neppe vente at alle skal tikke og gå som en klokke til enhver tid, men jeg har likevel et stort ønske om at iallfall førstehesten skal gjøre det. Trossalt den hesten som jeg på mange måter ser for meg som en viktig hest i mitt liv. Og det vil være starten på en hesteeierkarriere. Har sett frem til å bli ferdig med studier, og få tid og penger til å kjøpe hest i alt for mange år.

Som andre hest, eller kanskje som hest nummer tre, fire eller fem har jeg ønske om å ha en unghest. Jeg synes det er spennende med unghestklassene, og det hadde vært gøy å kunne ha en hest som kunne være med her. Å følge en hest i unghestårene er veldig spennende, og veldig lærerikt. Men det krever jo mye lærdom fra min side, så foreløpig ser jeg på dette som en fremtidig drøm som ikke oppstår før jeg har vært hesteeier i noen år. Kanskje også vært gjennom endel eldre hester..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

olda

Skrevet - 04/09/2004 :  23:12:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Drømmen min er å bli like god som Klaus Ferdinand Hempfling... Å være i stand til å ri en hest i maks samling uten så mye som en grime :)

En annen (og litt mer realistisk) drøm er å starte en stall/rideskole der alt bygger på natural horsemanship prinsippene.. En stall der naturlig hestehold står i fokus :) (hjelpetøyler er bannlyst, det er løsdrift/utegang, ikke dekken..osv osv)

En enda litt mer realistisk drøm er å kjøpe meg en god hest (i nærmeste fremtid) Gjerne en movindottfarget islender med supre gangarter ;D

Opprinnelig postet av BabyLunah

Gå til toppen av siden

olda

Skrevet - 04/09/2004 :  23:15:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
vil bare si at løsdrift er hemplings største skrekk og at han nok heller vil slutte med å hjelpe hester enn å bli sammenlignet med horsemanshiptyper som pat parelli og resten...
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 04/09/2004 :  23:29:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis han har sagt at løsdrift er hans største skrekk så sier han ihvertfall mot seg selv i boken Dansa med Hestar der han hevder at hesten bør ha tillgang til store innhegninger for å få mosjonert seg slik den selv vil Gå til toppen av siden

olda

Skrevet - 04/09/2004 :  23:35:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja det stemmer, men det han mener med løsdrift er ikke det folk flest ser på som vanlig løsdrift, han mener kilometervis med åpne sletter er et bra alternativ. Jeg er ikke selv imot løsdrift men har fått et litt annet bilde av det ettersom han har forklart ting
ikke meningen å være uhøflig
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 05/09/2004 :  00:08:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er galt med kilometervis med åpne sletter da? Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/09/2004 :  10:38:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Veldig få mennesker, om noen, i Norge har tilgang til "kilometervis med åpne sletter". Og for et arbeid da, når hestene står nederst på beitet :-P Gå til toppen av siden

olda

Skrevet - 05/09/2004 :  11:27:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
nemlig. ytterst få mennesker eier eller har tilgang til kilometervis med åpne sletter. i naturen kan altså hester vandre opp til 60 km i døgnet. i en kontrollert setting blir dette litt vanskelig.... syns kanskje babyluna skal lese hempflings bøker noen ganger til. det jeg hører er hvertfall litt feil tolkning av klaus` meninger. Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 05/09/2004 :  13:33:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selvsagt er det vanskelig å gi hesten tilgang til kilometervis med åpne sletter... Når man bruker hesten hver dag så er det selvsagt ikke mulig å gi hestene så stor innhegning (både fordi de fleste ikke eier så mye land og fordi det er vanskelig å fange og holde oppsikt med hestene..det skjønner vi nok alle:)

Olda, jeg har lest bøkene minst 20ganger, og jeg har tatt notater underveis..flere ganger. Så jeg er temmelig sikker på at jeg er innforstått med hva han mener.

Må man ta alt bokstavelig?
Skal man lokke hesten inne i stallen 24 timer i døgnet fordi det er umulig å lage et jorde som er stort nok?
Kanskje det han rett og slett mener er at UTEGANG er viktig for hesten, ikke at den MÅ ha kilometervis med sletter. Mener ganske bestemt at han ikke er så dum at han tror alle har tilgang til kilometerstore inhegninger.
Gå til toppen av siden

olda

Skrevet - 05/09/2004 :  17:34:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
er ganske sikker på at hempfling ser noe anderledes på saken enn du gjør. har også lest endel av de andre innleggene dine og ser at du drar hempfling inn i ting han nok ikke er enig i hva han mener om utegang er ikke i nærheten av det du har tolket det som. du får han til å høres både sær og lite klok ut, noe som ikke er tilfellet. jeg skriver ikke dette fordi jeg spekulerer i det men fordi jeg vet det. grunnen til det er at jeg er elev ved hans akedah skole og har i to år hatt daglig kontakt med mannen. Så ha gjerne dine ideer, men ikke bland han inn :-) Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 05/09/2004 :  17:38:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har som sagt bare lest boka hans, men det er godt mulig han står for andre ting enn de han hevder i boka. Jeg forholdet meg til det jeg har lest om han og synes det meste høres logisk ut. Har aldri kommet over skrevne ord av han hvor han hevder at utegang ikke er bra, men ettersom du har hatt mer med han å gjøre er det godt mulig du har hørt han hevde noe slikt.

For å spore av litt: Jeg regner med at jeg ikke har råd til å gå på kurs med han så hvor kan jeg få tak i mer av kunnskapen hans? (hvor mye koster et kurs anyway?)
Gå til toppen av siden

Surfinbird

» VIP

Skrevet - 05/09/2004 :  17:51:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
her hvor jeg har hesten min har dem 300mål og gå på=P Men det er skog da.. men på en måte også en "åpen slette" fordi det er en slette heelt fram.. men det er masse skog og slikt også.. Vanskelig å forklare.. ville bare få det frem=) hehe.. jaja.. Gå til toppen av siden

olda

Skrevet - 05/09/2004 :  17:52:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
han pleier ikke ha særlig med kurs lenger. det var derfor han startet skolen, for å gi en gruppe mennesker muligheten til å få ihvertfall noe av hans kunnskap for så og ha rettigheter til å jobbe i hans navn. Han har hatt endel klinikker, som han kaller det, i danmark og i sverige, men har aldri vært i norge, vi er en gruppe som prøver å få han til å ta seg tid, men han er en travel mann. Har du foressten lest hestepersonligheter? det er nok boken du burde ta tak i før danse med hester, og jeg tror også boken hestenes budskap kan gjøre litt nytte for seg. jeg syns det er kjempeflott med hempfling tilhengere i norge. deter ikke så mange som har hørt om han her til lands, men det er viktig å få det korrekt. han ser fks på det han driver med som stikk imotsatt av horsemanship, og mener at det er å knekke hester istedet for å gi dem tilbake sin opprinnelige energi osv Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 05/09/2004 :  17:55:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor får man kjøpt hestepersonligheter og hestenes budskap?
Jeg har videoen BodyLanguage, har hørt at det finnes flere videoer... hva heter de og hvor får man kjøpt de?

Hvor er denne skolen forresten?
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.