hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Varmedress
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Varmedress
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

gunzilla

Skrevet - 01/09/2004 :  15:35:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som har linker til bra butikker som selger varmedress?
Lurer også på om det kun er Hööks som har varmedress til ridning, med semsket skinn eller lign.?
Jeg vil gjerne høre tilbakemeldinger fra folk som har kjøpt ridedressen fra Hööks. De har jo litt varierende kvalitet på produktene sine..

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2004 :  19:18:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
er det ingen butikker hvor du bor som selger termodresser? kjøpte min første på Europris jeg, og min andre gjennom skolen. kjempegode dresser, varme som få. frøs aldri når jeg red på tur, jeg satt heller og svettet...

se deg litt omm på butikker i nærområdet, en god dress trenger ikke koste mer enn 300kr på en "Europris-butikk"...

mvh tone kristin og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

akj

Skrevet - 01/09/2004 :  22:28:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å kjøpe varmedressene mine fra Wistex. De har butikker over hele landet og er veldig rimelige.

De har også en del "militæreffekter" som er fine i vinterkulda, f.eks. gensere, sokker, finlandshetter mm.
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 02/09/2004 :  10:36:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
akj, hvor mye koster dresser fra Wistex og i hvilke butikker selger de slike dresser? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2004 :  11:09:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte min varmedress på Smart Club. Husker ikke helt prisen, men mener den kostet rundt 300kr (mye billigere enn den varmedressen jeg kjøpte på Army shop for flere år tilbake iallfall).

Men disse varmedressene har jo ikke noe materiale i rumpa, som gjør at de ikke glir.

Personlig synes jeg at masse klær på beina når man skal jobbe på vinterstid uannsett er uaktuelt. Tar heller på et par longser, og et tonn med gensere. Til turridning fungerer Smart Club-dressen bra.

I juni kom jeg også over en Mountain Horse vinterbukse på salg. Med antisklimateriale i rumpa. Jeg har selvsagt ikke prøvd denne buksa ved ridning ennå, men fikk den for rundt 500kr. Tror buksa uannsett er for varm og klumpete til å jobbe med på banen, men kjekk i stallen og til turridning. Eventuelt om du bare skal skritte litt.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

-Katrina-
» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2004 :  16:33:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte min varmedress på rema 1000 jeg! Kostet rundt 400 kr og den er helt grei.. Har også en fra europris, men den er altfor stor for der hadde de dem kun i herrestørrelser. Varm og god er den ihvertfall... Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 03/09/2004 :  23:58:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
varmedressen fra rema 1000 har funket fint den ja!!!
Er faktisk mye bedre til riding enn de med skikkelig fòr inni!
Jeg har hatt to vinter-ridebukser. Den første fra mountain horse, ganske dårlig synes jeg. Strikken under fotet røyk etter kun kort tid & det var bare barne str. der jeg kjøpte...

Jeg vil anbefale vinter-ridebuksa fra FK butikken! Den er god å ri i & strikken virker mere solid!! + at det var store fine lommer på den(savner det på ridebuksa ettersom jeg har dig. kamera & mob. med meg overalt!) !!! Buksa var veldig varm også!!

Trenger du varmedress m/ "skinn" i rumpa? Dressen er ikke sååå glatt vell? du kan jo feks. bruke ridebukse under & bare ta av dressen når du rir dressur/sprang? så lenge du har noe godt å varmt på overkroppen & varmt undertøy fryser du ikke når du rir dressur/sprang! ?

Therese
Gå til toppen av siden

gunzilla

Skrevet - 04/09/2004 :  18:08:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for gode tips og svar. Varmedress er sikkert sesongvare, så det kommer vel inn etterhvert. Er ikke akkurat rette tida å se etter det nå, Wistex hadde iallefall ikke fått inn enda.
FK har visst mye som ikke står på nettsiden? Får ta meg en tur i butikken og se da.
Noen som vet om FK har samme merkene alle steder, eller fører de forskjellige butikkene det de vil utenom FK's egne merker?
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 04/09/2004 :  18:37:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
de har sikkert samme merker.. men hvis ikke kan de jo sikkert bare ta en tlf. til de andre FK butikkene å spørre? så kan de vell ta inn det samme...? De burde ha det samme siden de er samme butikk kjede.. men men!!
Therese
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  15:05:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte varmedressen min for 3 år siden på rema1000 til 400 kroner...hehe, akkurat passe usnobbete:) Den har ikke skinn i rumpa, så den er ganske glatt å ri med, har ikke særlig mye balanse hvis hesten skulle finne på noe;p Men guud så god og varm! Kvaliteten er det heller ingenting å utsette på, den har revnet litt helt nederst da den gamle for hesten min hadde for vane å tråkke på den akkurat i det jeg skulle til å gå..:P Ellers har den holdt kjempefint, brukt den utrolig masse!

Har også en vinterridebukse fra hööks som jeg kjøpte for ca. 5 år siden, men den har jeg ikke brukt noe særlig, da den ikke sitter skikkelig i livet, og bare sklir ned...
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2005 :  21:09:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jeg har også en kjempegod varmedress fra Rema 1000. Har brukt den i omtrent 3 år nå tror jeg, og det er den beste dressen jeg har hatt. Enig i at den sklir litt men etter et par ganger på hesteryggen er balansen på plass ;)

Go Rema 1000! :)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 11/08/2005 :  22:47:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har brukt diverse varmedresser oppimellom årene.... De har koster mellom 400 - 700,- Disse har vært greie til stallbruk,- hvis man IKKE SKAL RI! Synes nå jeg da...

Disse vanlige har ingen form for "stoff" i rompa og du sklir skikkelig i salen. Jeg personlig synes det er veldig ubehagelig.

Jeg vurdere også å kjøpe varmedressen på Hooks, da jeg ikke har sett slike andre steder. Og hvis de finnes andre plasser er de nok dyrere. Har kjøpt noe på Hooks i de siste årene, og synes kvaliteten er helt grei. Det er ikke det beste bestandig, men til de prisene kan man som regel ikke klage.
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 12/08/2005 :  01:34:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor varm den Hooks dressen er skal jeg ikke uttale meg om, men den holder ikke i regnvær! Kjenner ei som kjøpte slik, den holdt ikke i det hele tatt i regn. Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  13:06:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
har også den varmedressen fra rema 1000 eller kjøpte 2 dresser derfra hatt det i rundt 3 år tenker jeg, syns hvertfall de er varme pg gode å bruke på en kald norsk vinter:)
Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 12/08/2005 :  22:11:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Ja till varmedress :) det er en fantastisk oppfinnelse...
Jeg fikk min til bursdagen jeg, så vet ikke hvor den er kjøpt. Men det som var kjipt med den, var at den revna når hesten min bestemte seg for å prøvesmake litt på den. Og et hull ble til flere...hehe.. Så må nok anskaffe meg ny till vinteren!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 12/08/2005 :  23:33:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte meg en varmedress på Rema for flere år siden, og den er virkelig et kjempekjøp! Varm og god, og siden jeg er en frossenpinn (og bor på vestlandet..) blir den gjerne brukt fra september til slutten av april. Er likevel fortsatt hel og pen, med unntak av at den etter hvert er blitt litt opptråkket nederst på bena. Den har ikke skinn i rumpa, men jeg synes den fungerer flott til ridning likevel!

Har sett at de selger en lignende variant på Europris som jeg kommer til å kjøpe meg i løp av høsten (viss de fortsatt har den) - kjekt å ha en i reserve til ekstra våte perioder.. :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.95 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.