hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sjenkelvikning
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Sjenkelvikning
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

beno

Skrevet - 27/08/2004 :  08:11:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg begynner å bli fortvilet. Har ridd i maaange år, men klarer ikke å få til en pen sjenkelvikning. Hesten blir "banan". Har noen en forklaring eller oppskrift på hvordan man faktisk gjør det trinn for trinn ? Hvordan "flytter" man f.eks. vekten - til den siden hesten går eller den siden du skyver på ?
Mvh. Beno

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2004 :  14:08:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg sitter midt på hesten (evt på innvendig setebein). Du sier hesten blir banan, det kan komme av at du ikke støtter nok opp på utvendig tøyle, og kanskje henger i innvendig tøyle (jeg har en tendes til å bli hengende i innvendig tøyle, for jeg føler jeg "mister" hesten utover hvis ikke, jobber med å bli kvitt uvanen;)). Hvis hesten er litt uerfaren, kan det være lurt å gå i trappeform, dvs noen steg til siden, rett opp hesten, ri fram, deretter noen steg til siden igjen, da får man mer kontroll over rompa tl hesten.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Olin&Bella

» VIP

Skrevet - 27/08/2004 :  18:12:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
du kan jo begynne på bakken med de tre sonene hvis du kan det. for da viker jo hesten får presset ditt og lærer seg det og hvis du da slipper opp på presset når den viker vil den lære at når den viker slipper du på presset... så kan du begynne med det samma oppå hesten bare med sjenklene... og når du sitter oppå kan du jo begynne med å gå bare litt på innsida av spåoret og trene på at han tar ca. 1-to skritt til siden og inn p0å sporet og etterver øke avstanden fra sporet.... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.