hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor er alle de glade hestene
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hvor er alle de glade hestene
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

munti

Skrevet - 27/07/2004 :  11:58:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor er de. Jeg tror jeg har sett tre hester som topper ørene og jobber med stor iver denne sommeren.
Det er flest av de hestene som bare tusler rundt og gjør det de får beskjed om uten den helt store lysten.
Dette bør jo vere rytterns hovedoppgave og få hesten til å like å jobbe så hvorfor er det så få ryttere som får hestene sine til å stråle.
Det er jo det viktigste.
Har tilogmed sett tilridning av meget unge hester men hestene ser frustrerte, sinte og umotiverte ut, ingen ros eller klapp.

Hilsen Munti

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2004 :  12:10:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hvor har du vært og sett hester?

Nå sitter ikke jeg og noterer en strek på hver glade hest jeg ser, men jeg må innrømme at det er mange hester jeg ser som virker positive til sitt arbeid.

I sommer har jeg vært mest rundt og sett dressur (elitenivå, og internasjonalt i Drammen), men også vært innom på et par større sprangstevner. Jeg har dog vært lite rundt og sett på hester på distriktsplan.

Man får ikke en hest til å yte maksimalt om hesten ikke liker det den driver med.. Noen hester viser kanskje trivselen bedre enn andre hester, men jeg skal si at jeg har sett lite til hester som virkelig mistrives på konkurransebanen. Dessuten er det ofte usikkerhet hos hesten på en konkurransearena. Men at dette er mistrivsel vil jeg vel ikke si.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 27/07/2004 :  12:54:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
Det er vel kansje derfor de positive hestene er på elitestevner forde de liker jobben sin og rytterne er flinke til og motivere hestene å får de til å jobbe
De fleste Eliteryttere er jo meget flinke og for å få hestene sine til å jobbe max gir de nok hestene ros og oppmuntring.
Jeg ser mange hester, derssurhester i daglig trening også spranghester og andre hobbyhester på flere forskjellige steder som med fordel kunne fått en bedre arbeidsdag.
Kansje er det instruktørenes oppgave og lære bort hvordan de får en glad hest.

Munti
Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 02/09/2004 :  18:38:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det overrasker meg at man trakter etter dressurhester som topper ørene når de jobber.
En hest som topper ørene på et stevne er helt ok,men det indikerer som oftest at hesten er litt "on the edge" og går med spenninger i kroppen.En dressurhest jobber som regel best når den slapper av,og jobber uten spenninger i kroppen,og da tipper ørene litt "slapt" ut til siden.
Hvis man dømmer en dressurhest etter hvor godt han jobber eller hvor godt han liker jobben sin utifra om ørene er toppet,skjønner jeg mer hvorfor så mange hester er stive og har spenninger.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.