hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mange hester har du hatt?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Hvor mange hester har du hatt?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne 
Side: av 2

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  11:11:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor mange hester har dere hatt opp gjennom årene??
Hvaslags rase,høyde osv.. var det på de?? Hvor gammel var du når du hadde de?
Fortell litt om de...

Selv har jeg hatt et shettis føll,3 nordlandshester,en sportsponni, og nå en Irsk. vbl. ridehest! Nå er jeg 13 år!

Redigert av mix1 den 23/02/2003 22:58:42

Redigert av mix1 den 14/05/2003 15:24:25

colombus

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  13:39:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Har ikke hatt noen hester enda jeg (blir femten i år). Har ikke hatt noe behov for egen hest så lenge jeg har fått ridd andre sine så mye jeg vil.

Sweety_90- Det høres LITT mye ut med så mange hester på bare 13år? Håper du har tatt deg tid til dem i heste rucshet ditt da.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  17:43:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!!
Jeg fikk Shettisen (føllet) når jeg var 3 år.. Men jeg hadde jo seff. større folk til å hjelpe meg.. Hun døde når hun bare var 2 1/2 år gammel..
Jeg fikk en Nordlandshoppe når jeg var 7 år.. Hun fikk da 2 føll etter det,så jeg hadde liksom 2 og 3 på en gang en stund.. Hoppen og sønnene solgte jeg i vår,sommer som var (da var føllene 1,3 år gamle) Da hadde jeg hatt hoppen i 5 år! (veldig vanskelig å selge hun,men hadde vokst fra henne desverre,,) Så fikk jeg en sportsponni (147 i mkh),i sommer,men solgte hun i beg. av Januar, pga. at kjemien mellom meg og hesten ikke stemte.. Fikk liksom ikke noe glede ut av det! Så fikk jeg Vbl. for ca 2 måneder siden,og hun kommer jeg nok til å ha i noen år fremover!! Bare drømmehesten altså!
Jeg kjøper ikke nye hester hele tiden altså.noe som d kansje hørtes ut som jeg gjorde!!!
Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  18:03:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
jeg har bare hatt en egen og ho har jeg enda, men jeg fikk ei nordlands/islandshest hoppe på helfôr i oktober 01, ho hade jeg ett halvt år, var da ca 13 år.. ca en mnd etterpå fikk jeg ei varmblodshoppe på helfôr og ble bitt av varmblods bassillen =) så ikke lenge etter at den reiste kjøpte jeg meg en egen varmblodshoppe (ikke traver) og har nå hatt ho i 3 mnd.. er nå 15...

mvh ronja&lady
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  18:14:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
av egne hester har jeg kun hatt to. fikk min første hest da jeg var14 år, og den andre hesten fikk jeg for et par uker siden. er nå 16 år.

den første var en brun vallak, belgisk varmblod som hadde et lyn i panna. gikk mb dressur og sprang. høyden var 164, han ble 14 år.

den jeg har nå er en mørk, nesten svart hoppe med gjennomgående bles i panna. hun er en hollandsk varmblod, K.W.P.N. på 8 år, 165 høy. har visst gått mb dressur, vet ikke noe om sprangen, men hun har enorm kapasitet.

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  18:37:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg fikk min første hest da jeg var 16 år. Det var en svart appendix quarter vallak på 168 cm. Den var 7 år. Jeg hadde han i tre uker grunnet skade. I januar-02 fikk jeg min andre hest, en svensk halvblodshoppe på 9 år, 160 cm og fuks. Jeg solgte henne i desember, og nå har jeg min tredje hest. Det er en dansk varmblodshoppe på 5 år. Hun er 160 cm og skimmel. Jeg har funnet en skade på henne, så hun skal tilbake til selger så fort som mulig. Så snart får jeg min fjerde hest, jeg er 18 år om to uker.

Gå til toppen av siden

elin
» VIP

Skrevet - 23/02/2003 :  19:35:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har bare eid en hest, og den eier jeg framdeles. Ei shettishoppe. Har ei kaldblodshoppe på for for livstid =) Ellers har jeg hatt div hester på hel/halvfor/stelt, bla fjording, døl, shettis, araberblanding. Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  20:03:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, ingen. Skulle ha en vallak på for, men så ble det ikke noe av. Har vært lenge på utkikk etter egen, men etter at hesten jeg nesten hadde kjøpt plutselig var solgt er lixom ingen interessante lenger...

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2003 :  00:22:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Kan man vokse fra en Nordlandshest??? De bærer jo voksne mennesker helt problemfritt!

Anyway:
Har hatt 9 hester som har vært kaldblods, kaldblodstraver og varmblodstraver. Har nå varmblodstraver, Dansk Sportsponni og American Quarterhorse.
Hopper over detaljene, siden dette går over endel år...

Psyken har vært vidt forskjellig på dem, fra den verste "harding" og så den supreste gentlemann til den mest pinglete lille gull-ungen... (Bebbin til mamma...)

Gå til toppen av siden

annema

Skrevet - 24/02/2003 :  06:08:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideannema  Svar med kopi av melding
Jeg fikk min første hest når jeg var 13 år. Det var en lyngshest som het Gullak. Jeg hadde han i 3 år, og for snart 1 år siden kjøpte jeg hesten jeg har nå, ei halvblodshoppe (oldenburger/LU) på 6 år.

Før jeg fikk egen hest har jeg passet to andre hester, en lyngshest og en shetlandsponni.

Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2003 :  07:35:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Fikk min første hest da jeg var 14. Det var ei lita fjordhest hoppe på 5 mnd. Hun har jeg eid i snart 6 år, og det blir nok mange fler. For ca tre år siden fikk jeg min andre hest, også ei fjorhoppe. Hun er snart 11 år. Begge er helt supre hester, tror aldri jeg komme til å selge noen av dem. I sommer kjøpte samboeren min og jeg en liten shettis vallak også, og hest nr. 4 (svensk halvbl./araber) kommer om en uke. Kanske litt mange på en gang men det skal nok gå fint.

Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 24/02/2003 :  08:26:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Har hatt ei kaldblodshoppe på fôr i ca. 9mnd. Og nå har jeg min egen kaldblodshoppe som jeg har hatt i 8mnd.

Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 24/02/2003 :  10:45:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Først hadde jeg og mamma en Islandshest sammen i et par år. Solgte henne til østlandet. Så kjøpte vi en Russisk Fullblodshest som het Retvizan. Han var bare NYDELIG. han måtte vi selge pga at økonomien til mamma fikk seg en knekk.
Så gikk det noen år ,og jeg ble voksen, Fikk kjæreste og en unge. Vi kjøpte en liten varmblodsvallak. Han fikk gikt i alle fire beina ,og måtte slaktes etter 6 mnd. Så gikk det igjen mange år uten hest. Desember 2002 kjøpte jeg meg hest igjen. Denne gangen kjøpte jeg ei Tinkerhoppe. Hun heter Shannon Rose , og henne har jeg fremdeles. Satser på å ha henne leeenge. :)

Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne , desto mer foretrekker jeg hester....
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2003 :  11:10:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har kun hatt de to hestene jeg har nå, dølagampen og fullblodsen. Jeg kjøpte fullblodshoppa mi 12. november 2001, og dølen 24. juli 2002. Har planer om å ha de til de rusler til de evige jaktmarker! Gå til toppen av siden

torden

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2003 :  14:47:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man vokser ikke i fra en lyngshest,det er nok bare eier som er mer kravstor etter en "bedre" hest. Hadde min lyngs i ti år,måtte desverre avlive han for 2 år sia. Har kaldblods nå,og skal ha han så lenge som mulig] Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2003 :  15:52:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til "torden" og "cowgirls" :
Nordlandshesten min var 1.30.. Jeg er 1.60 høy.. Hun hadde selfølgelig ingen problemer med å bære meg da,men hun var 17 år,og jeg hadde hatt hun i 5 år,og lært ALT av hun,og jeg hadde lyst på en større hest som jeg kunne komme videre med.. Derfor ville jeg selge hun til noen som fortsatt kunne få masse glede av hun..
Ville ikke du jort det samme?? Er ikke det litt logisk??
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne   
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.