hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Refleks
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Refleks
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 21/08/2004 :  22:00:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Nå er sommeren dessverre snart over, og om ikke lenge blir kveldene mørke og triste, men vi slutter jo ikke å ri av den grunn! Refleks blir et must i høst- og vintermørket når vi skal ferdes på veier og stier.
Jeg har beinreflekser, refleksdekken, reflekser på hodelag og stigbøyler på Wanda og refleksvest på meg selv.
Hva bruker dere av reflekser? Hva mener dere er nødvendig å bruke? Noen som har tips om billige og enkle løsninger på refleks til hest?

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2004 :  22:28:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Godt å høre at noen tar dette seriøst! Vi blir ganske usynlige i høstmørket uten refleks, og jeg tør nesten ikke tenke på konsekvensene det kan ha..
Jeg har alltid hatt 4 beinreflex, reflexvest, hodelagreflex og reflex til hjelmen (og hodelykt) liggende til mine forryttere. Så lenge man "rammer" inn hest og rytter med lett synlige reflexer, skal det være bra nok, men det er jo ikke noe tvil om at det ikke er dumt å "overdrive". Jo bedre man synes, jo tryggere er det:)

Hege Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2004 :  23:55:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
per dags dato har jeg bare 4 beinreflekser, hodelagsreflekser og refleksvest (eller refleks på thermodressen). dette er alt for lite, og det vet jeg godt, og jeg har veldig lyst på halerefleks også, men har ikke funnet noen i gult som kan brukes uten dekken. har også veldig lyst på refleksgrime og refleks på hjelmen. en ting er ialefall sikkert: du kan aldri synes for godt i trafikken!

mvh tone kristin og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 22/08/2004 :  00:45:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
jeg har 4stk beinrefleks, refleks på tøylene,refleks på hjelmen min, refleksvest,refleksdekken,halerefleks,refleks-fortøy & hodelykt.. men bruker ikke halerefleksen & dekkenet så ofte.. men skal bruke alt nå fremover!! (prøve i værtfall!!!!)

Det er egentlig litt lurt å bynne med refleks-bruk tidlig på høsten/sent på sommeren sånn at man blir "vant" med å ta alt på & ikke glemmer det!! Vanesak ;p

Therese
Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/08/2004 :  10:17:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
bruker 4stk beinreflekser, hele hodelaget, forstykke og vest på meg.

ønsker meg også halerefleks, lurer på om jeg må lage selv *klør seg i hodet*

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/08/2004 :  10:44:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg bruker 4 beinreflekser, halerefleks, refleksvest og refleksdekken.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Vibeke & Dixie

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2004 :  00:43:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVibeke & Dixie  Send %s1% en ICQ meldingVibeke & Dixie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVibeke & Dixie  Svar med kopi av melding
Heisann
Det er sant, man kan aldri synes for godt i mørket.
Rir man i trafikken er det ekstremt viktig med reflekser uansett om den er tett eller lite trafikkert. Da ser sjåføren deg mye fortere, og ulykker kan unngås.

Om du rir i trafikken er 2 benreflekser festet diagonalt på bena og refleksvest etter hva jeg har fått med meg påbudt.
Refleksfortøy er flott og du syns fort for møtende trafikk, ellers er reflekser på alle bena bra, og ridehjelm, hodelag og gjerne dekken.

Må ærlig innrømme at jeg for det meste har ridd i dagslys nå og ikke hatt behov for refleks, men må nok snart gjøre noen innkjøp.
Takk for meg
KLemz fra Vibeke

*VIBO* Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2004 :  01:14:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
bruker 4 beinreflekser og vest, det er minimum av det man bør hasyns jeg. Ellers er veiene her godt opplyst og lite trafikert heldigvis. Men tar alltid på reflekser om ettermiddagen, selv når jeg bare rir på vei i 5 minutt fram og tilbake fra ridebanen. Har mørk hest og mørk stalljakke/ridebuske/skritteteppe, så jeg blir helt usynlig uten reflekser.
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 24/10/2004 :  12:11:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
epetra: Halereflekser er oppfunnet ...men jeg mistet min på første turen ...Borrelåspatent som ikke var helt hundre og meg som ikke strammet den nok..... Kanskje like greit å finne opp en selv...
Uansett reflekser er superviktig så det er bare å dynge på... Innbiller meg at det er viktigst med reflekser "langt ned" på hestens bein, rytterens bein mv. Det er jo her billysene treffer først spesielt hvis bilen kommer litt brått på.

Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 26/10/2004 :  21:55:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Av refleks bruker jeg:

-reflekser på alle 4 bein
-refleks rundt halen
-refleksfortøy
-diger refleksvest med masse reflekser på
-reflekser på stigbøylene
-reflekser på tøylene og nesereima

Viktig å ha på reflekser selv om du skal ri bare en liten tur, og det er lyst ennå: noe kan skje på turen slik at du blir lengre borte enn du trodde! Mørket kommer fort, og etter at jeg tok sertfikatet ser jeg hvor vanskelig det er å oppdage gående, ridende og andre ting i veien. Dette gjelder så vel i dagslys som i mørke.
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 27/10/2004 :  20:44:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker: -4 fot reflekser på hesten
- Y-bryst reim refleks det er denne møtende trafikk ser først
- Refleks på tøylene (er ikke alle hestene jeg rir som bruker nesereim)
- halerefleks og hvis dårlig vær refleks dekken
- refleksvest på meg selv og blinkelys på venstre arm(da ser andre oss også som turgåere og hodelykt.
Har hesten grime under hodelaget fester jeg refleks på grima!

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 27/10/2004 :  21:48:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg bruker refleksfortøy på Ibrahim, samt 4 beinreflekser. I tillegg bruker jeg refleksvest og evnt refleksridedekken.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 30/10/2004 :  22:50:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Horze i oslo selger refleksvester til 60-70 kroner. Det er ikke så ille hvis man faktisk må ut og kjøpe vest. (Det beste er selvfølgelig om man finner reklamevester, men det er jo ikke alltid man finner det når man trenger det..) Gå til toppen av siden

vatican

» VIP

Skrevet - 01/11/2004 :  09:01:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker kun beinreflekser på alle fire beina, men her er det også mye gatelys så det hjelper litt. Gå til toppen av siden

Bobbie

» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2004 :  09:45:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBobbie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBobbie  Svar med kopi av melding
Jg bruker 2 stk. beinreflekser, en på venstre side og en på høyreside. (bakbein og forbein), y refleks og vest, hvis jg vet jg skal ut på veien. Er så heldig å ha masse med masser av skog der ponnien står, så rir veldig sjeldent på trafikert vei. Men bruker refleks nå også i skogen pga. jakt...
Nina:) Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 01/11/2004 :  11:54:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei...ser det er en del som har refleks dekken....sikkert ok, men skolen har faktisk sjekket om de fungerer,og billysene treffer ikke den refleksstripa som er på dekkenet...bare en liten tanke....

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.