hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Alexander Teknikk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Alexander Teknikk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 06/08/2004 :  05:55:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Noen som vet noe om Alexander teknikken? Har bare saa vidt hoort om det.... Saa ett sted at det skulle vaere kurs i Norge noen sted.... Jeg vil VELDIG gjerne hoore mer om denne metoden? Noen som har erfaring med det, eller som vet om noen bra nett sider? (thih, eller om det blir noe kurs i Malaysia...)
Hestehilsen fra Cathy og Nicky

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2004 :  13:16:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg var tilskuer på dette kurset som var på Ellingsrud, men har ingen erfaring utover dette.

Ser faktisk at Amazon selger en bok som kan være interessant: «Bodysense: Revolutionize Your Riding With the Alexander Technique» av Sally Tottle. Dette er altså en bok jeg ikke har lest, og derfor ikke kan anbefale eller fraråde. Men det høres jo interessant ut..

Noen linker jeg også fant..

Prøv også å søke selv i Google (fikk nemlig endel treff). Jeg forsøkte med på søkefrasen: Riding "Alexander Technique". Du kan sikkert forsøke med bare "Alexander Technique" eller liknende varianter. Alexander teknikken er ikke kun forbeholdt ridning, men for oss er det muligens den delen som i første rekke interesserer oss.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2004 :  14:41:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Om du fremdeles er interessert i å finne ut mer om Alexanderteknikk, kan du lese litt om dette i "Sentrert ridning" av Sally Swift. Originaltittel er forøvrig "Centered Riding by Sally Swift" og på engelsk. I.o.m. at du kanskje fremdeles bor i Malaysia, er sikkert originalutgaven enklest å skaffe for din del.

For andre som eventuelt er interesserte, så kan jeg nevne at jeg fant den norske utgaven endel billigere hos Bokkilden.no, enn i andre bokhandlere. Totalpris inkludert porto, ble faktisk billigere enn Landbruksforlaget selger boka for på sine nettsider (da før porto var lagt til). Boka finnes vel også på svensk, men prisen er slik at man like gjerne kan kjøpe den på norsk. Siden jeg liksom fant ut dette, så kan jeg jo dele det med andre Bokkilden har forøvrig et ganske bredt utvalg av hestebøker. Endel bestiller de nok når de først får bestilling, derfor er leveringstiden ganske lang på enkelte bøker. Men likevel.. Hender jo man ønsker å bestille både engelske og norske bøker, og da er Bokkilden et godt alternativ til f.eks. Amazon. Dersom man har tid til å vente litt iallfall.. Bokkilden har dessuten girobetaling, og ikke VISA, noe jeg synes er ok. Selv om jeg bare har god erfaring med betaling med VISA via Amazon.

PS: Ser også at Bokkilden også har den overnevnte boka "Bodysense - Revolutionise Your Riding with the Alexander Technique". Men denne boka har jeg ikke erfaring med.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 30/10/2004 16:56:36 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.