hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lunefull gamling=)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Lunefull gamling=)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 28/07/2004 :  01:11:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Jeg har et lite problem med hesten min!
Han er en gammel og snill islandsvallak som storstett vet å oppføre seg. Men han er utroli lunefull av seg!
For eksempel når jeg hopper med han, blir han noen ganger helt vill etter at han har oppført seg bra lenge. Og løper rundt med meg oppå å prøver å kaste meg av! Har ramlet av noen par ganger og venninna mi fikk hjernerystelse en gang han fikk "anfall".
Jeg kjenner han såpass godt at jeg vet at han ikke har det vondt eller blir skremt. Det v irker mer som om han tuller og morer seg når vi detter av!!
Noen tips om hva jeg kan gjøre eller hva det skyldes???

Black Baily <3

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2004 :  01:24:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Såfremt hesten ikke har vondt, er redd eller du selv gjør noe "krumspring" når du hopper, så kan det rett og slett komme av glede!
Hopper du ofte med han? Og hopper du for "morro skyld" eller for at du skal starte stevner? Kan være at hvis verken du eller hest er vant til å hoppe, så kan du feks bli i ubalanse og hesten blir ekstra "glad". De fleste hester som liker å hoppe, men som ikke blir hoppet jevnlig med (feks ca 1 dag i uken), får litt ekstra energi, og dermed noen bukkesprang når de først blir hoppet med!
Kan sammenlignes med hvordan enkelte hester blir etter sykdom- noen blir energibomber som går av for den minste ting!
Løsningen er da tid og jevnlig hopping for din del. Du kan også ri han litt på bakken før du begynner med feks noen bommer, så kanskje litt stuss og tilslutt noen sprang.

Hege Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2004 :  08:14:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg er litt nysjerrig på kropps-språket hans når han gjør dette, jeg..
Det er bukkesprang han driver med?
Rister han på hodet når han gjør det? Setter han hodet MYE ned (mellom frambeina) når han bukker? Flater han ører når han bukker? Er det lange galoppsprang med innlagte bukk, eller står han nesten på samme sted? Pisker han med halen når han gjør det? Er det serie med småbukk i galopp, eller er det høye bukkesprang med mye kraft oppover?
Hvor gammel er han? Vet du noe om fortida hans (bruksområder/helse osv.)?

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 28/07/2004 :  23:19:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Takk for tipsene Hege!! Jeg hopper ikke så ofte, så d kan nok være noe sånt ja.
Han er også ganske motvillig når hinderet når hinderet er under 50 cm, men hopper som en gud når det er høyere, så han liker det! Blir helt gira når vi hopper ute i naturen over bekker å slik.... Han har faktisk hoppet over et gjærde som var 1,20 m en gang(han er islandshest!) riktig nok i panikk da....... Har hoppet ca. 1 m med han, men han har kapasitet!

Til Cowgirlchris:
Han sparker vannvittig høyt med bakbeina og når han er kvitt rytteren fortsetter han med det.....
Han har innlagte bukkesprang i galoppen og vifter med halen, men legger ikke på ørene.
Jeg tenkte at gledessprang kunne være en mulighet??

Jeg vet ikke noe om han lenger bak i tid en tre år, bortsett fra at han har vært rideskolehest på Geilo!!!
Han er en 22/23 år gammel islending.(Overtok han uten noen papirer så er ikke sikker!!)

Black Baily <3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.