hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Helskinn ridebukser.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Helskinn ridebukser.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Oslojente

Skrevet - 23/07/2004 :  17:58:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som kan hjelpe meg med hvor jeg får tak i ridebukser med skinn??
Noen merker som bruker skinn i sine bukser i dag?

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2004 :  19:11:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Er dessverre (som du tydligvis har merket) at veldig mange merker har gått over til kunstskinn. Både Pikeur og Eurostar benytter fremdeles ekte skinn. Cavallo vet jeg ikke hva har gjort tidligere, men dagens Cavallobukser er ikke ekte skinn

PS: Jeg kjøpte helskinns Pikeurbukse i Mars. Så de har det garantert.. Tror alle Pikeurbuksene fremdeles er i skinn. Eurostar er det en stund siden jeg har prøvd, men buksene de hadde i butikken i mars var også med ekte skinn i dette merket. Er egentlig hardbarka Pikeur-frelst når det gjelder helskinnsbukser, så har ikke sjekket opp så mye mer

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 23/07/2004 19:24:32 Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 23/07/2004 :  20:15:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spoff.
Hvilke Pikeur modeller er det,og hvem fører de?jeg var i skapet og kikket,jeg har kjøpt 4 nye Pikeur siden nyttår og alle er kunstskinn.har også både Cavallo og Eurostar de har også kunstskinn
Har også hørt både med Paddock og Løwenborg,ingen av de fører ridebukser med ekte skinn,tror ikke jeg har fått tak i det på 10-15 år.

Redigert av - Oslojente den 23/07/2004 20:17:27 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2004 :  21:33:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hmm.. Kanskje jeg tar feil. Damen i butikken sa, men når jeg søker på nett viser det seg at det muligens ikke stemmer. Da er jeg visst lurt ja. Hmm.. Dette var jeg faktisk ikke klar over. Da har jeg muligens ikke hatt ekte helskinnsbukse siden jeg var liten faktisk.. Ser at Pikeurbuksa som jeg har hatt i 6-7 år også muligens bare en kunstskinn.

Sammenliknet for morroskyld Pikeurbuksene med en gammel kassert Eurostarbukse (min første ridebukse). Det ser ut til å stemme.. Denne eldgamle Eurostarbuksa har nok ekte helskinn, og er blankere etter at den har blitt slitt enn disse andre.

Da vet jeg rett og slett ikke hvor man får tak i bukser med ekte skinn, for da er det ikke det jeg har..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 23/07/2004 :  21:52:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Etter å ha googlet litt fant jeg

http://www.kellystackshop.com/arista.html

Søkte på breech riding "natural leather". Mulig man kan finne andre også hvis man varierer søket litt. Her er bilde av en av disse arista-buksene. Den ser jo ganske fin ut..

http://www.distinctlydressage.com/Arista%20HiWaist.htm

Det ser faktisk ut som at de har flere merker og modeller med skinn på www.distinctlydressage.com.

Redigert av - eligj den 23/07/2004 22:13:07 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2004 :  21:57:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
For noen år tilbake var det et firma som het Lilly Modell som søy ridebukser på mål. Disse brukte ekte skinn i buksene sine. Nå er det vel bortimot 10 år siden jeg bestilte en bukse fra dem på Oslo Horse show, og jeg har ikke hørt noe til dem siden. Aner ikke om de fremdeles syr ridebukser. Om dem, eller tilsvarende firmaer/privatpersoner utfører samme tjeneste vil det jo også være mulig å få ekte skinn. Nå er det vanskelig å vite om erfaringer og modeller, men jeg fikk iallfall Lilly Modell til å sy en kopi av den Eurostarbuksa jeg hadde da. Den ble bra, og holdt i mange år (jeg vokste fra den, og solgte den. Var lite slitt).

Har forsøkt å finne frem til Lilly Modell siden, men har dessverre ikke lykkes. Mulig de har sluttet.

Oslojente

Skrevet - 23/07/2004 :  22:23:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spoff og Eligj
Jeg har nå bestilt 3 stk via nett fra USA fra stedet eligj anbefalte.Jeg skal gi beskjed om kvalitet når jeg får de,de kom på 269 $ pr stk + frakt.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2004 :  22:31:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Spoff og Eligj
Jeg har nå bestilt 3 stk via nett fra USA fra stedet eligj anbefalte.Jeg skal gi beskjed om kvalitet når jeg får de,de kom på 269 $ pr stk + frakt.

Opprinnelig postet av Oslojente

Tøft.. Spennende å høre hvordan de er

eligj

Skrevet - 24/07/2004 :  09:01:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Spoff og Eligj
Opprinnelig postet av Oslojente

Gjør det :) Men bare så ingen misforstår: Jeg har ingen erfaring med disse buksene selv, jeg fant dem ved å søke på nettet.
Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 24/07/2004 :  10:30:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eligj.
Ja jeg så du skrev det,takk for hjelpen :))
Jeg har 2-3 par skikkelig gamle(10-15 år) pikeur bukser jeg elsker.Har masse nye bukser både pikeur,eurostar og cavallo,men ingen er som de med ekte skinn.Man sitter så godt i salen.De andre er helt greie til daglig,men det hender jeg rir rampete unghester og problemhester,da er det greit med litt ekstra "lim" i setet.De er selvfølgelig vanskeligere å vedlikeholde for de må jo enten renses eller smøres opp etter vask.
Bestilte i går de jeg fant på nett,og slenger inn en mld her når jeg har fått de mht kvalitet og hvordan str er,for det kan jo hende flere er interessert i skinnbukser.
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 24/07/2004 :  21:06:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oslojente: Hva smører du med? Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 24/07/2004 :  21:32:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enten litt av stübbens hemanol på den glatte siden (samme som jeg bruker på saler og støvler),eller spenol på den rue siden.Det gjør jeg etter jeg har vasket de på 30 grader i maskin.
Mht vedlikehold av bukser med skinn og kunstskinn er det jo helt klart lettest med kunstskinn som bare kan vaskes og henges opp,smøring er jo noe klin.....
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 24/07/2004 :  23:16:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg har sånn rutete eurostar ridebukse (som kostet 2000 kr!! :p) med helskinn. Dette er ekte skinn. Jeg kjøpte den på Kneggen hesteutstyr, som helt sikkert ikke sa deg noenting. Men, eurostar bruker som sagt ekte skinn. Kjempe herlige ridebukser. Har hatt en svart med helskinn i snart 7 år, og den er like god. Ikke en eneste søm som er ødelagt.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 25/07/2004 :  13:46:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kristine

Er du sikker på at skinnet er ekte skinn?Mine Eurostar har ikke skinn.
Hvis det er skinn,hva heter modellen,(det står et navn+ nr ved vaskelappen) For da kan de bestille den for meg på Paddock for de fører Eurostar,men de sier at Eurostar ikke har bukser med skinn,men da er det sikkert en modell de ikke vet om.
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 25/07/2004 :  20:54:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Husar 606/851. Kan det stemme? Når du sier kom jeg faktisk til å tenke over det. Men jeg mener ihvertfall det er ekte. Men, er ikke 100 prosen sikker.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2004 :  22:16:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Husar 606/851. Kan det stemme? Når du sier kom jeg faktisk til å tenke over det. Men jeg mener ihvertfall det er ekte. Men, er ikke 100 prosen sikker.

Opprinnelig postet av Kristine-

Etter litt søk på nett ser det ut til at også denne er i kunstlær.. Jeg trodde også mine Pikeurbukser hadde ekte skinn frem til i går Men Eurostar og Pikeur har iallfall god kvalitet på kunstskinnet i sine bukser. Og jeg liker dem. Har en kunstskinnbukser fra Hööks, og den er ikke å anbefale..

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.