hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Helårs utegang.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Helårs utegang.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lucen
» VIP

Skrevet - 16/07/2004 :  16:18:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dere som har hestene ute hele året, hvordan gjør dere det med hensyn til vann/foring/liggeplass? Drikker hesten av bekken el. av drikkekar med varmekabel i?
Gir du fri tilgang på grovfor, og hvor?
Og hva med leskur?

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2004 :  18:37:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Holder på å planlegger utegang for mine 3 hopper.
Vi skal ha leskur av plank (bordkledning) og pressenning. (bord innvendig, i taket likeså)

Vil bruke noe sagflis og noe halm som strø. ha rogså 2 store gummimatter som jeg skal ha i skuret.

Vann. Skal bruke stamp med varmeplate (for høner) under. hvis du går inn på www.bole.no under fjørfe og diverse finner du den. Koster rundt 300 kr. Trenger da 2 stamper hvoran en er litt mindre enn den andre og varmeplaten neddi den ytterste. Må muligens også ha noe glava/isolasjon i sidene- særlig i veldig kaldt vær.

Skal ha fri tilgang på halm og høy til mine 2 varmblodser, ponnien vil muligens få noe alene tid i løpet av dagen (om jeg ikke finner en ponni som hun kan stå med) for hun kan ikke ha fri tilgang på bra høy.
Kraftfor forer jeg i "vaskefat" på bakkenivå nå og kommer til å fortsette med det.

I vinter (ikke utegang) hadde jeg en kasse for høy/halm og den løsningen fungerte bra for oss. Kassen snekkerte jeg selv og den var ca 50 cm i høyde- kan vel være noe høyere. Da var høy/halm på bakkenivå. Hadde da 1 stor kasse men vil i år ha fler små. Vurderer også å ha nett med høy hengende i leskuret.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.