hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Grime på beite og i stallen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Grime på beite og i stallen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2003 :  13:28:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min står med grime på seg på marken på dagen...Det gjør alle hestene i stallen,og d må de for til marken fra Stallen er d ca 5-8 min. å gå med hestene igjennom byggefeltet,og i tilfelle hestene skulle komme seg ut på marken,så er d litt dumt hvis de ikke har grime på seg.. Vi har jo ikke tilsyn til dem lixom.. (det er ikke strømgjerdet der heller,pga. loven.:=()
Hesten min står aldri med grime i boksen e.l!!
Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2003 :  21:07:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Hetsen min står nå uten grime ute stort sett, noen ganger har hun grimen på fra morgenen til i 12 tiden også slipper jeg ut uten grime igjen når jeg har trent/stellt. Har ikke grime inne og heller ikke når hun står på gangen, bare hekter sammen tauene foran brystet på henne så står hun der og koser seg.
Har selvsagt ikke grime inne i boksen.

De andre på stallen vår har grime 24/7
Gå til toppen av siden

Braga

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  13:15:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene mine har aldri på seg grime på beitet, siden det er ting de kan sette seg fast i der. Men jeg har alltid på grime når jeg skal leie de, binde de opp osv. Hvis man har på hesten grime på beite/luftegården så er det kanskje best å bruke en nylongrime, siden de ryker hvis hesten skulle sette seg fast. Lærgrimer og horsemanship-grimer er det nok best å bruke under oppsyn.

Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  13:34:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Hei!
Ponnien "min" har bare på seg grime når jeg steller han, og leier han til/fra beitet/paddocken

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

elin
» VIP

Skrevet - 23/02/2003 :  19:29:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruk lærgrime om hesten har grime på ute, de ryker lettere enn de sterke nylongrimene! Det er nå min mening Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  19:45:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei.. enig med nesten alle .. tar av grima i stallen...
men godtfred har lett for og stikke av så jeg beholder grimen på i paddocken... paddocken er en ridebane..... så han hekter seg ikke fast men man vet aldri skal begynne og ta den av i paddock nå.. takk for råd da.... klem fra godtfred..8)
Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2003 :  23:21:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Hesten min står bare med grime i spiltet. Jeg har laget spes. avtale med de som driver stallen om at han aldri skal ha grime ellers. Det er farlig å la hesten ha på seg grime ute. Det er veldig mange ting som kan skje. Det var en hest der jeg red før som druknet fordi den fikk forbenet inn i grimen da den skulle drikke. Den falt i elven, og kom seg ikke opp. Det er vel ikke spes. koz.
Klem!!

Redigert av josefine=) den 16/03/2003 19:19:21
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 02/03/2003 :  13:35:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
vi har aldri grime på når hesten står inne, men alltid ute. er klar over at hesten kan henge seg fast, men de på stallen vår har den evnen at de kommer seg ut fra luftegårdene..derfor så er det kjekt med grima på.. har heller aldri hatt noe problem med det..

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2003 :  21:37:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg bruker ikke grime på stall og beite.. ser ikke vitsen i det da jeg får tak i hestene mine, og de dilter etter meg. Dessuten kan en risikere at de kan henge seg fast i noe på beite med grimen, og i værste fall skade seg.. Jeg pleier ikke å bruke noe grime ved binding, fordi hestene mine står i ro, så da ser jeg ikke på dette som en nødvendighet.

Men selvsagt, på stevner og andre steder hvor det er mye trafikk/folk, bruker jeg grime ved stell&puss.

Gå til toppen av siden

Ishwanvile

Norway

Skrevet - 16/03/2003 :  20:31:35  Vis profil  Svar med kopi av melding

Jeg har grime på hesten da han er ute. Dette er det bare en grunn til og det er at jeg er ikke den som slipper ut. Hesten kunne like godt ha vært uten da han går løst ut og inn fra stall til innhegning. Allikevel så blir det til at man tar den på...
Han står ikke med grime inne da jeg ikke ser noe grunn til det (og ikke de andre heller)
Men personlig ville jeg ikke hatt grime på ute.

Gå til toppen av siden

torden

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2003 :  13:30:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker heller ikke grime hverken ute eller inne.Men jeg vet at flere større staller vil at hestene skal ha grime på inne i tilfelle brann. Kanskje man kan få ut ett par hester ekstra hvis de har grime på.

Gå til toppen av siden

Solmira
» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2003 :  19:15:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tar alltid av grima i innhegningen på
grunn av at det er mye hesten kan sette seg fast
i + at jeg er lite hjemme om formiddagen når hun står mest
ute.... I boksen tar jeg også selvsagt av grima.

Tror dette varierer veldig etter hvilket neite/stall
det er og mulighetene rundt det...

Gå til toppen av siden

Bonnie

Skrevet - 19/03/2003 :  10:31:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg bruker kun grime på hestene når jeg tar dem inn fra beitet! Bruker ikke grime på dem ute på beite om dagene da jeg er redd de kan hekte seg fast i noe eller liknende. Mye bedre for hesten å gå uten oxo!
Ei jente som skulle ha hesten på sommerbeite hos meg ville slippe hesten med grime for da var det ikke så vanskelig å få tak i den når hun skulle hente den igjen,2 mndr senere! sykt! Jeg nektet henne selvfølgelig dette og hun måtte fint ta av grimen..går det ann?
Gå til toppen av siden

Cecilie M
» VIP

Skrevet - 19/03/2003 :  17:12:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCecilie M  Svar med kopi av melding
Vi tar alltid av grimene på hestene når de er ute. I vinterinnhegninga er det en liten skog, vil ikke at de skal miste grimene eller i verste fall henge seg fast og skade seg! På stallen har vallaken min og hingsten til pappa grime på seg fordi de står på spilt, mens hoppa til mann min går uten på boks.
PÅ beite har de heller ikke grime på seg, men halsreim med bjelle. Vi har en slagbjørn her hver sommer, og vil ikke lete livet av oss for å finne igjen hestene hvis de går gjennom gjerdet( de løper hjem som regel), dessuten hører vi om det er noe galt, for da løper de og bjellene gir bra lyd fra seg! Ideelt sett burde de jo ikke ha på seg halsreim, men bedre det enn at de skal bli bjørnemat!

Gå til toppen av siden

imno
» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2003 :  10:54:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
hester skal ikke ha på seg grime på boks/beitet!
hesten kan sette seg fast i trær/gjerde og andre ting!
jeg har opplevd med en hest som stod på stallen at den satt seg fast på boks. den måtte sy over den ene øyet, og bristet et ben! i tillegg ble det usikker på boks, og nektet å gå inn.. eieren til den hesten hadde bare flaks! det kan gå langt verre!!! ikke la hesten stå alene med grima på!!!

mvh imno
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.