hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på nordlandshest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Pris på nordlandshest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

villblesa

Skrevet - 25/06/2004 :  20:30:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen her som vet hva en nordlandshest burde koste? Skal se på en tre årig hinst som aldri har vært i noe særlig bruk, hvor jeg må begynne helt på børjan i trening og sånt. Nå lurer jeg på hva som er en fornuftig pris på en sånn hest... Den er heller ikke registrert. Vet at dette er en snill hest som har gått i flokk siden den ble født, men den er ikke handtert, så den burde vel ikke koste all verden.. men jeg har så lite erfaring med pris og sånn så jeg vil høre meg litt rundt, så jeg er sikker på at jeg ikke blir lurt.

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 26/06/2004 :  13:22:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Max 10 000 kr. men helst noe mindre. At den ikke har papirer trekker den noe ned i verdi.

Som voksen og godt skolert, vil den kunne øke i verdi til 15 000, kansje mer.
Gå til toppen av siden

villblesa

Skrevet - 30/06/2004 :  12:50:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var visst papirer på den likevel. Faren er en kåra og ganske kjent hingst her oppe, kjent for å ha bra avkom. Har foreløbig fått en pris på 13000, men det var visst mulig å prute den enda mer ned. saken er at jeg vil ha akkurat den hesten...og jeg vil gjerne ri den inn selv. Har ridd inn hel søstera til den nå i vinter, og det er en helt fantastisk hest. Mye tyder på at denne hesten vil bli veldig lik, så det frister veldig..... Skal prøve å få ha den litt i sommer på prøve, og få den over på et beite med litt mer krevende terreng,nå står den på flatmark og har lite muskler så det kn være greit å se litt utover sommeren hvordan han utvikler seg før jeg bestemer meg. Så om jeg får prisen litt mer ned så kanskje blir det hest på meg Gå til toppen av siden

(€"Kristine"€)

» VIP

Skrevet - 17/07/2004 :  00:46:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
hm.. maks 10.000 vil jeg si! Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2004 :  01:20:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er enige med de andre her, ikke gi over 10 000 for den, prut så mye du kan

Hvis hesten ikke er NOE håndtert som tre årig hingst trekker vel egentlig en god del ned, uansett hvor bra avstamming den er av, gjør det ikke? Er ikke helt sikker på d der

Lykke til

L
e
n
a

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2004 :  01:45:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
NB; Prut prisen FØR du tar ham hjem og legger ned noe arbeid i ham!!! Ha en ferdig avtale med pris og alt skriftlig og kontrakt klar FØR du begynner å trene hesten og ha den hjemme, for husk at all trening øker verdien! Og tenk om du begynner å få dreisen på hesten og den utvikler seg som den skal, og så får du den i fleisen når du er klar til å kjøpe den at; Nei, nå er den såpass mye verdt at jeg nok har satt opp prisen til 15.000.- (eller mere) ! Og tro ikke at selger ikke selger den til en annen som er villig til å betale den prisen... Etter at DU har lært hesten det den kan! Prut ned og skriv kontrakt med "prøvetid" og sum og alt. Få underskriften til selgeren på det før du tar hesten hjem...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

villblesa

Skrevet - 18/07/2004 :  23:57:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar. Skal antagleig vis hente hesten "hjem" på torsdag såfremt at alle vaksinasjoner er i orden. Skal ringe veterinæren direkte å undersøke om det og samtidig bestille en sjekk på den. Skal nok få skrevet en kontrakt med bestemt pris på sånn i tilfelle jeg skal ha den. Kommer nepe til å gjøre så mye med den i sommer annet enn å fore den opp litt. Den skal stå på et godt beite sammen med andre unghingster så det blir spennende å se hva jeg kan få ut av den. Er liten av vekst men håper at den fortsatt vokser litt og blir sånn passe stor. Stor blir den aldri, men litt større hadde vært greit. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.