hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sprang med kalblodstraver!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Sprang med kalblodstraver!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

irockyou

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2004 :  19:25:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideirockyou  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg rir en kaldblodshoppe på 6 år som tidligere har vært travhest. Hun fungerte ikke i løp og ble da avlshoppe. Vi hopper litt, og jeg har hoppet 80 cm med henne, men hun har mer kapasitet. Når vi hopper hender det noen ganger at hun skjener ut fra hinderet og når vi tar det på nytt skjener hun bare unna det igjen. Det kan kanskje hende at det er meg. Men jeg er ikke sikker. Jeg vil veldig gjerne hoppe, men jeg er samtidig ganske redd for ar hun skal falle og skade seg siden hun ikke har så mye sprangerfaring og teknikk.

Jeg bare traver når jeg hopper med henne, dette fordi hun ikke er så flink i galopp enda. Hun stresser ganske mye når vi hopper.
Er det noen som har noen gode tips til meg? Takknemlig for alle svar som kan hjelpe meg!
Klem Hilde

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2004 :  09:42:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
prøv de små hinderne mer først, og når hun sjener ut til høyre, dra henne til venstre(noe jeg ofte glemmer)
bli sint(ikke slå-sint, men snakke-strengt-og-målbevist-sint) fortell henne at hun SKAL over hinderet! og når hun har kommet over, ROS henne masse, la henne gjærne få skritte litt på lange tøyler....

håper noe av dette var fornuftig, det er sikkert noen fler som kommer med bedre forslag, bare vent!

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

Surfinbird

» VIP

Skrevet - 16/08/2004 :  00:36:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min (kaldblods) skjente også utenfor hinderene før. Det jeg gjorde var å holde bena godt rundt henne, slik at jeg "kjente" hvilken vei hun kom til å skjene. Nå skjener hun nesten ikke. (Er en stund siden vi hoppet sist, så det kan bli spennende å se).

Når du har bena godt rundt hesten og kjenner hvor den kommer til å skjene er det letter å klemme med det bene den skjener mot. Altså få den mot hinderet. Det virker hvertfall på hesten min!

Lykke til! Få høre hvordan det gikk da! =)
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2004 :  01:40:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Begynn som nevnt i det små, og ikke stress selv! Gjør det lett for hesten med bommer og kavaletter, og pass på å ha en gjevn og rolig rytme.
At hesten drar seg til en side kan ha noe å gjøre med at den er stiv, at den ikke vil eller at den ikke skjønner hva du vil! Så prøv å finn ut hva som er grunnen.
Skal man hoppe, må det mye grunnleggende bakkearbeid til, slik at halvparader osv sitter godt, dette er blant annet for din og hesten sin sikkerhet!
Om du har mulighet, er det lurt å søke hjelp hos en instruktør da det er lettere å fastslå hva som er problemet når man ser ekvipasjen i aksjon!

Hege Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.