hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hopping
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 hopping
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

CamillaogGranFerina

Norway

Skrevet - 22/05/2004 :  17:18:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamillaogGranFerina  Svar med kopi av melding
hvor mange dager i uka kan man hoppe med hesten hvis man ikke deltar på sprangstevner??

Og hvor mange dager i uka kan man hoppe med hesten hvis man pleier å starte?

Jeg lurte på noe annet også..

Hvor mange dager i uka bør en hobbyhest få fri??
Når jeg sier fri, mener jeg ikke å ri den.. Men den blir stelt med, møkket for og får vært ute hele dagen..

Hilsen Camilla

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2004 :  19:32:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
sprangdelen lar jeg noen som kan mer om sprang enn meg svare på...
men i mine øyne bør en hobby hest han minimum en dag fri i uken... iallefall som gjennomsnitt, noen trenger mer. noen takler ikke fri, men de fleste bør få fri en dag i uken. tenker jeg iallefall :)

Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2004 :  09:29:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
jeg kan ta meg som eksempel: selv trener jeg en dag i uka da Laura fort blir banelei(men akkurat nå venter på de andre skal komme da jeg vil ha noen til å trene meg og noen til selskap for å si det sånn) men jeg hopper også mye i skogen noen ganger hvis jeg ser Laura ikke blir lei av det....
jeg starter klubbstevner(har bare startet 1 ennå, da Steinkjer Rideklubb er veldig sløve(!))

det med fri: selv har Laura fri kun 1 dag i uken, jeg har ikke tid til å ri henne, så da kan hun jo like gjærne få den ene fridagen, hun da da heller ikke få noe mer fri for føttene hennes tåler ikke det og hun blir gjærne GAL/GIRA!

håper det kom noe fornuft ut av det =O)

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2004 :  02:46:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir sprang 2-3 dager i uken (med eller uten stevne). Å hoppe lave teknikkhinder er noe jeg ser på som viktig, og kunne egentlig tenkt meg å hoppet feks stuss hver gang jeg rir (bare for å få noen sprang i kroppen, øve litt teknikk og som belønning når hesten får bra på bakken). Det man må tenke på, er hva slags form hesten er i, og hvor krevende/høye hinderne er.
Jeg ser ingen problem i å hoppe relativt høyt med hesten min 2-3 dager i uken, men det er viktig å variere treningen her som ellers for å få mest mulig utbytte av den, og ikke la det bli mer enn 2-3 dager!

Å gi en hest fri kommer mye ann på hesten! Noen hester har godt av ca 1 dag fri i uken, mens andre behøver det sjeldnere.

Hege Gå til toppen av siden

Ninja

» VIP

Skrevet - 25/05/2004 :  21:50:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann,

Man bør ikke hoppe høye hinder med hesten mer enn en gang i uken. Det sliter veldig på hestens ben. Men man kan i tillegg hoppe små teknikkhinder, cavalettier, osv et par dager i uken.

En normalt sunn og frisk hest trenger ikke noen dager i uken med HELT fri (dvs bare stå i luftegård). Jeg pleier å gi min hest fri en gang i uken, men jeg rir den like fult på rolige skritteturer disse dagene da dette ikke er arbeid fra hesten. Med fri mener jeg fri fra har trening i terrenget eller på banen. Jeg pleier også å longsjere eller tømmekjøre på disse fridagene.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.