hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten min vil ikke spise!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hesten min vil ikke spise!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Hanne&Happy=)

» VIP

Skrevet - 18/05/2004 :  19:20:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, dett er er kanskje ikke så alvorlig men trenger alle råd jeg kan få!
Jeg har en 4 år gammel fullblods vallak som til nå har spist all slags for. Høy har han aldri hatt no særlig interesse for men det har godt greit og han spiser godt med høy nå!
Problemet er at nå vil han ikke spise kraftforet sitt, han kan spise så mye som 2l energi, eller champion to dager daglig uten å bli lei. men putter jeg havre, champion gull eller bygg oppi bøtta han får foret i legger han igjen halvparten. dette er er rart for han har alltid spist det ellers det er først den siste tiden dette har skjedd. Jeg trenger litt fetningsfor pga det at han ikke kan spise masse høy til hvert måltid noe som hadde gjort han feit og lett å sette muskler på men det er det ikke fordi han ikke vil spise så masse høy. prøver nå ut å gi han 1l havre til frokost og 2l champion til kvelds for å se om han vil ha det vær for seg. Ellers tar jeg imot alle forslag for problemet hans eller evt kritikk. håper noen kan hjelpe meg for at hesten min kan ha det bedere å spise seg go å rundt! Jeg forventer ikke at han skal bli feit å sluke alt han ser men vil gjerne at han skal ha litt fet å sette muskler på pga ung alder!

asvind
» VIP

Skrevet - 19/05/2004 :  11:43:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor lenge er det siden hesten fikk besok av tannlegen sist og er du sikker paa at det da ble gjort en skikkelig jobb? Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2004 :  00:55:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Se på trivselen i tillegg til det andre... Depresjon kan gi redusert matlyst. Om han har smerter noe sted vil dette også kunne påvirke mat-inntaket, så tennene bør definitivt sjekkes, ja. Har han spisse tannspisser, vil tygging kunne gi sterke smerter. Muskelsmerter eller andre smerter påvirker også hestens trivsel og matlyst.
Vær også obs på at markkurer bør gis rutinemessig for å unngå fare for kolikktendens med magesmerter osv.
Vitaminmangel (spesielt B12) kan også påvirke matlyst.

Ta kontakt med veterinæren og få ham/henne med på råd.
Lykke til!

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Redigert av - Cowgirlchris den 20/05/2004 00:56:23 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.