hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hjelp til foring av min spinkle lille hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 hjelp til foring av min spinkle lille hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LivogZara

Norway

Skrevet - 28/04/2004 :  12:23:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
som alle sikkert vet, har det stått dårlig til me denne hesten, ingen faste foringer .o.s.v....og jeg skal nå kjøpe henne....jeg kjenenr ribbeina , og nå er hun drektig....skal følle om 2.3 uker....
jeg vet hesten er under ernært, men kan ikke passe på henne 24 time ri døgnet, når jeg ikke eier henne...hva bør jeg gi??har tenkt å bruke champion energi og bygg....
hun veier omtrent 450-500 kg....
er 6 år, og 145-50 høy....
og varmblods blanindg....alle tips tas i mot med stor takk.-------
hun går på fir rundball nå da....

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2004 :  12:55:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
en drektig hest skal ikke ha energi og bygg, den skal ha oppdrett...

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2004 :  13:37:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Enig med Kristy. Ei drektig hoppe skal ha oppdrett. Det skulle hun hatt fra hun var flere måneder fra følling. Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 28/04/2004 :  13:48:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
kanskje du kan ringe veterinæren. hvis du skal kjøpe henne er det i din interesse at hun er frisk så de pengene kan være vel anvendte.

Siden hun har så kort vei igjen til følling og er så underernært som det så kan det hende hun må ha litt ekstra hjelp av veterinæren både før og under følling.

oppdrett til en hest som skal følle ja. og også føllet dier.

en annen ting. du skal kjenne ribbeina til en hest. ellers er den for tykk.. men du skal ikke se de. da er den for tynn...
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 28/04/2004 :  13:56:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
kanskje du kan ringe veterinæren. hvis du skal kjøpe henne er det i din interesse at hun er frisk så de pengene kan være vel anvendte.

Siden hun har så kort vei igjen til følling og er så underernært som det så kan det hende hun må ha litt ekstra hjelp av veterinæren både før og under følling.

oppdrett til en hest som skal følle ja. og også føllet dier.

en annen ting. du skal kjenne ribbeina til en hest. ellers er den for tykk.. men du skal ikke se de. da er den for tynn...
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 28/04/2004 :  14:08:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
ser ikke ribb beina så godt, men kjenenr du veldig godt, tenkte og gå over til energi og bygg etter hun er ferdig med oppdrett....
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 29/04/2004 :  07:52:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
du -skal- kjenne ribbeina, hvis ikke er hun for tykk. og det er ikke mye bedre det enn å være for tynn... jeg tok en titt på vipen din, og på bildene av henne. hun så faktisk ikke så alt for tynn ut. det kan være bildene som er tatt i en litt rar vinkel, men jeg trodde jeg kom til å se et beinrangel og det er hun ikke... bare fortsett med oppdrett du, og lykke til med kjøp.

og, forresten; dyrlege er en veldig god ide. da får du fastsatt hva du skal gjøre, og hvor mye mat hun skal ha.

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 29/04/2004 :  08:27:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
oki....hun er kanskje ikke SÅ tynn, men hun får ,får lite mat....skal kontakte han jeg...
men nå skal hun følle om 2.-3 uker ...hvor lenge bør jeg bruke oppdrett før jeg går over til et anent for??

Gå til toppen av siden

celine

» VIP

Skrevet - 02/05/2004 :  00:52:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
du må nok bruke oppdtett så lenge føllet dier. men hvis hesten er 145 og veier 500 så er hu ikke tynn. jeg har en kaldblods på163 høy fått føll for 2 md siden å på slutten av drektigheten veide hu 550 å da var a svæææær!!!! Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 02/05/2004 :  20:32:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeg bare gjett altså...hu er vle nærere 400-450, er en spinkel hest...slankt bygd......

Gå til toppen av siden

Stinem

» VIP

Skrevet - 03/05/2004 :  14:14:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
Du må begynne å gi champion oppdrett med en gang, og det må vennes på hoppa di gradvis!
Jeg har sett bilder av henne og hun ser ikke såå tynn ut, men det er veldig viktig at mor og barn får i seg riktig med næringstoffer nå!
Oppdretten bør du gi så lenge føllet dier, og ikke gå ned i fôr med en gang føllet er ute!

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 03/05/2004 :  14:57:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
det er jo forsåvidt ikke min hest...og er fullstedning blakk nå...så keg kan ikke hjelpe hoppa...
hu får visst norges for drøvtygger...hvf vet jeg ikke

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2004 :  15:19:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
drøvtygger!!!??? hvis du er blakk så får du se til at eieren kjøper riktig fôr til henne, ellers så kan han faktisk miste både hoppa og føllet på grunn av ærnæringsmangel! det er en ting at hester til vanlig får kufôr, men en drektigk hoppe bør så absolutt få riktig fôr, særlig nå som det ikke er lenge igjen!

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 03/05/2004 :  17:20:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeg vet det...har jo vurdert å kjøpe oppdrett til henne, men er redd han vil sløse det bort....
er hvertfall bilde av ku/okse på sekken.....
eieren hører jo ikke....
og vil ikke anmelde det til dyrevernet heller, vet det er for hesten beste....
for gjør jeg mister jeg hoppa.....
jeg skal fikse det =)

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 04/05/2004 :  15:33:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
jeg synes denne saken bare blir værre og værre... en sekk oppdrett koster under 200 kr. Ikke for å være stygg men dersom du ikke har råd til det nå.. hvordan skal du ha råd til å eie henne senere? Nei det er vel ikke ditt ansvar å kjøpe mat til henne siden du ikke eier henne, men da er det ditt moralske (om ikke det også er lovpålagt...) ansvar å melde fra om dette til de rette instansen slik at hoppa får det hun trenger.

og vil ikke anmelde det til dyrevernet heller, vet det er for hesten beste....
for gjør jeg mister jeg hoppa
skriver du.. forstår jeg dette riktig så mener jeg du er i overkant egoitisk...

Det føllet er totalt avhengig av at moren får bra mat. Ikke bare frem til det blir født, men også når det dier.
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 04/05/2004 :  19:48:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hvorfor jeg ikke har penger nå er fordi jeg sparer penger , og har satt de inn....
men har jo penger til å ha henne.....
hesten er faktisk sunn, og alle avkommene har ikke noe problemer....men jeg vet hun burde ha oppdrett....skal faktisk kjøpe det nesten uke.......

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.