hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Natural Horsemanship kurs
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Natural Horsemanship kurs
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lienka
» VIP

Skrevet - 15/04/2004 :  22:33:32  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hei!
Er det noen som har erfaringer fra Natural Horsemanship kurs? Positive eller negative? Noen spesielle kursholdere dere vil anbefale? Får man mer ut av kurset hvis man har med egen hest?

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2004 :  10:33:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg har vært på noen kurs, ja. Og jeg bruker NH i min omgang med hestene mine.
Vanskelig å anbefale noen, da de har litt forskjellig "stil" på det de driver med, og det jeg liker kan være noe du ikke liker... Kurs med forskjellige er derfor en god idé..

IKKE ta med deg hest første gang du er på kurs med en trener! Hesten bør bli igjen hjemme til du vet hva treneren står for og hva metodene er. Tenk om du ikke liker hans/hennes metode, og så må du stå og se han trene hesten din på et vis du er uenig i? Ikke lurt.
Jeg anbefaler ALLE å dra på kurs og sette seg inn i kommunikasjon med hesten... Men reis uten hest til en trener du aldri har møtt før...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Santanas Cheyenne

Norway

Skrevet - 16/04/2004 :  10:53:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSantanas Cheyenne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSantanas Cheyenne  Svar med kopi av melding
Har vært på kurs med Per W. Vogel og vært en dag på Ellen Offstad kurs (skal på alle 3 trinnene i høst: JIPPI!) og har positive erfaringer fra begge steder jeg....
At man lærer mye nyttig på sånne kurs er helt sikkert!, men jeg tror det er lurt å være litt kritisk til hva du ser og gjøre seg opp en mening om hva som er viktig for deg og hva som virker for deg og din hest.
Jeg har i hvertfall lært at ikke alt som virker for andre, virker for meg på samme måten, men at det går an å finne sin egen versom av samme sak... kanskje det tar litt lenger tid for meg enn for Ellen O. eller Peer Werner, men så har de også et helt fjell mer erfaring enn meg!!!
Ang. det å ha med egen hest så har jeg valgt å ikke gjøre dette, både fordi jeg ikke har hatt hest på de aktuelle tidspunkt og senere fordi jeg inbiller meg selv at jeg blir litt (les; mye) stresset av å ha med hest som må passes på og sees etter og at pausene kan brukes til å fordøye det jeg har sett og hørt, ikke til å se etter hesten... (jeg inbiller meg dette, sikkert teit men.. )
Men jeg skal ha med meg hest en gang!!!! ...når jeg føler at det er riktig både for hesten og meg (ja da, jeg vet det er teit å inbille seg sånne ting, men jeg gjør nå engan det da )

Jo mer jeg lærer, jo mer skjønner jeg at jeg ikke kan...
- Olrun -
http://www.morganhorse.no
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.