hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor er dere heste iere/ryttere med tyngre hester?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Hvor er dere heste iere/ryttere med tyngre hester?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

wow

» VIP

Skrevet - 14/04/2004 :  18:49:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lurer rett og slett på hvorfor det ikke er fler som rir fjordinger, kaldblodser og dølahester på stevner eks. sprang
føler meg litt aleine om og ri de litt kratftige hestene...

Hvorfor er vi så få??
har u en kaldblods, fjording eller døl som kan hoppe så prøv deg på et distrikt eller drive-in stevne........... det er kjempe gøy..

kan ikke dere skrive dere som rir tyngre hester!!!

klem kaldblods lover

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2004 :  18:57:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Heisan
Jeg rir kaldblods, deltok på sprangstevner tidligere, men er blitt litt pysete med årene, så nå er det dressur som gjelder, skal starte til våren (når trønderhestene slipper ut av karantene), gleder oss!!

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

mamo

» VIP

Skrevet - 16/04/2004 :  12:53:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!

Jeg har både fjording og døl jeg! Men jeg har aldri deltatt på stevner. For tiden har jeg ikke tid til det heller pga. skole. Men etter hvert kan det godt hende at jeg prøver meg. Men de litt "tyngre" rasebe er mine favoritter, uansett hva andre sier:D Jeg elsker fart og spenning, skogsturer, kjøring, sprang, og med en stor ordentlig sterk og kraftig hest er det kjempegøy å ri slik. Fjordingen min hoppe foresten bra. Uten trening har han hoppet litt over meter! Synes det er bra jeg. Han elsker sprang. Da han var på dressurkurs sammen med en venninne av meg, løp han ut av volten og hoppet over tre hinder. Da var han fornøyd da, luringen. Han elsker å hoppe. Skal begynne mer med det på hobbybasis. Og kanskje kommer han på stevne en gang. Gøy med hest!

Marianne, Buster(fjording) og Kaizer(døl)
Gå til toppen av siden

cecilie86

Skrevet - 16/04/2004 :  16:12:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg er forrytter for en ardenner, og hun har vært med på dressurstevne, og da vant hun!Riktignok var dette et LD-stevne men...hun har visstnok hoppa over 1,20 da! Jeg skal prøve å hoppe en gang, må jo det!

Cecilie
Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2004 :  23:03:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
heisann!
har en fjording av det tyngre slaget(ikke feit, men grovt bygget).
har hatt henne i 7 månder ca, har vært m på kun 1 stevne da(antagelig d første i hennes liv)
skulle egentlig være med på stevnet neste helg, men p.g.a noen som ikke klarer å holde orden på kverken er jo alle stevner inntil videre avlyst =O( å vi som gleda åss!!!!!!!

deltar kun 40 og 60cm(sprang, hehe) siden vi sliter med å ikke komme utom hiderne på stevnet så.... kan sikkert hoppe 80cm bane, har hoppet metern med henne, å JEG satt på over HELE hinderet =O)

syns det er morro med de tunge rasene, vise hva de duger til(uff da Laura!!!!!!)

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2004 :  15:17:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei =)
Jeg har ei kaldblodshoppe som jeg har startet litt sprang med... Morro... Når jeg har startet har det vært med både fjording, døl, tinker og islandshest... Men d skjer ikke så ofte...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Golden Jaffa Omega

Norway

Skrevet - 15/05/2004 :  14:59:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGolden Jaffa Omega  Svar med kopi av melding
hei
har ei kablodshoppe og ein fjording. fjordingen e bare 2 år så innridninga begynne ikke før neste år. hu hoppa 1 meter når hu va 3 md fordi hu ville være me på tur, men fikk ikke. tror hu komme te å ha stort talent bare eg finne ein "liten" rytter så vil bli kjent med henne å konkurere med henne med tidene.
kalblodshoppa har eg nesttopp kjøpt, og da var hu aldri sotte på og hu va drektig. i dag fikk hun føllet så nå blir d bare å gå med føllet. har sotte å ridd na litt, men håpe å konne starte etterhvert, men d får tida vise.
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2004 :  19:10:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
æ rir en tung døl å greier!! va starte nånn sprang stævna! har starta 2 d- stævna å greier! ska kanskje debuter i 80cm ætter såmmern å greier..! *stolt*
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2004 :  20:20:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg eier en kaldblodsvallak!
Har nettopp begynt å trene western med han,er ingen som driver med det rundt i området her..så jeg trener helt for meg selv.. er bare på hobbybasis,blir nok aldri flink nok til å dra på stevner, men er heller ikke noe stevnemenneske så..

Alle dere som rakker ned på de tyngre rasene,slutt!!!
De er da like flotte som alle andre! Ja,jeg ønsker meg en quarter eller paint, men kaldblodsen jeg kjøpte, kjøpte jeg pga.hans morsomme personlighet, og jeg følte vi passet sammen og det er viktigere enn å prøve å finne en hest man ser "bra" ut på......
Gå til toppen av siden

Surfinbird

» VIP

Skrevet - 30/06/2004 :  01:55:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ei kaldblods hoppe som hopper suupert!!! Skikkeli spenstig å rask.. må trene litt mer før det blir stevner på oss da.. hu fylte nettopp 5 så hu er ikke så veldig stevne vandt... pluuss.. at hu skjener litt.. såå må trene litt mer på baner før det blir sprang stevne! *glede seg veldi da* Gå til toppen av siden

Hårek

Norway

Skrevet - 13/07/2004 :  23:29:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHårek  Svar med kopi av melding
Hallo.

Tung hest, ja jeg har for tiden en dølehoppe. Vi deltok på klubbstevne etter to dager med kurs. Verken jeg eller hesten hadde ridd for lærer før , men alikevel ble vi nr 7 av 9 i LD. Det var morro, selv om hesten ikke ville gå rett fram (og var brunstig) og forståsegpåerne mente jeg ikke hadde kontroll og at hesten var gal.
De andre hestene på stevnet var stort sett fjordinger.
Vi rir nå på time en gang i uka og gjør store framskritt. Enkelte damer er mer egne enn andre.
Så hvorfor ikke konkurrere med tunge hester når anledningen byr seg.?
Gå til toppen av siden

BariolèMagique

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2004 :  22:51:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
konkurrer mye med fjordingen min.
starter både sprang, dressur og kjøring med gode resultater.
starter opptil 110cm sprang, LA dressur og middels kjøring på D-og L-stevner.
Gå til toppen av siden

Hege+Blesi

Skrevet - 16/07/2004 :  21:19:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en islandshest. Har foreløpig bare startet opp til 80 cm sprang og noe dressur. Skal ut i ld og lc dressur nå snart. Det blir moro=)

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 18/07/2004 :  23:35:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
heisann! æ har ei STOR & tung fjordhoppa! ho e førr tia litt førr feit men vi jobbe me saken

så.. her e vi! har bare hoppa 85cm me ho da!

-3c&ed-

Therese
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 11/08/2004 :  18:53:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Jeg har ei venninne som har starta opp til 1.10 med kaldblodsen sin, de er kjempeflinke! Tyngre hester er fine de, har selv starta sprangstevne med fjording, og det gikk da bra det! Nå har jeg imidlertidig krøpet til korset og anskaffa meg svensk varmblods, men de tunge hestene kan bli bra de og, bare at det er så få som gidder å gjøre det ekstra arbeidet det faktisk er å ri dem ordentlig til, og det er synd. De skaper mangfold og farge på stevnene, og gjør at flere tør å prøve. Har selv hatt flere kaldblods tidligere, og det er mye mer moro å få til noe ordentlig på dem, for da føler du på en måte at du har gjort ting riktig. Å få en ridehest som er innridd av berider til å jobbe gir ikke helt den samme følelsen som når du får en halvgæren traver til å gjøre det samme på egen hånd.
Gå til toppen av siden

Obelixen

Skrevet - 09/12/2004 :  21:17:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
hey jeg har nettop kjøpt meg en skikkelig god blanding med mye kladblods. han er så kraftig i fjeset at alle som ser han og fnyser og sier at det er en god hobby hest på rundt 1,50m
han hopper jo som en kanon kule jeg starter han 1,20m han går lb dressur og når jeg sier det knekker de seg i latter sellom han er litt overvektig gjør det
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.61 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.