hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor er dere heste iere/ryttere med tyngre hester?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Hvor er dere heste iere/ryttere med tyngre hester?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2004 :  21:27:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg har en liten og tung Norlandshest vallak som jeg ofte er ute å starter med, starter D-stever i dressur (LC), sprang (60cm) og kjøring (utdanning)...
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

irja_balder_lotta

Skrevet - 16/12/2004 :  15:46:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
heidsann=)

eg starte litt stevan me mine 2 fjordinga. Ho ene har fri i år, skal ha føll, så ho brukes ikke. Har starta LB sprang og kun LC dressur me ho. Hjemme på treninga har eg hoppa 1.20m bane me ho=) Ho e etter; Rådar 1pr og U. Irene, 2pr.
Rådar har hvert NM fjordhest senior og e for tida i tyskland.
Så har eg han Balder som e under innridning. Har har hoppa over ene porten våres som eg trodde hva jævli høy! Den hva 145cm og uten fart. (Du for no tro ka du vil!).
Han satse eg sprang og dressur med, nokka som går helt greit for tida!

Han Balder e etter, Akedo, 2pr og min Irja som e 3premiert.

De tunge rasan klare det meste om man bare trene de riktig! :)
Og det e siokkert 1000000000000 fjordinga som e på mye høyere nivå en mine og!

*klæms*
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 16/12/2004 :  17:08:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Rådar har hvert NM fjordhest senior og e for tida i tyskland.

Opprinnelig postet av irja_balder_lotta

Rådar er dessverre ikkje i denne verden lenger. Han døde vel for ca 1 år siden pga kolikk.

Redigert av - Lucinda: den 16/12/2004 17:14:23 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 16/12/2004 :  17:13:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Har konkurrert litt med fjording tidlegare. Starta da opp til LA dressur og 0,80 sprang. Var klar for start i 1 meter, men pga att eg blei gravid blei det ikkje. Hesten blei seinare solgt og har startet LA dressur og 0,90 sprang med ny eigar.

No er eg så vidt begynt å starte litt igjen med min nye fjording. Den er berre 4 år endå så da har det berre blitt LC dressur endå. Men vi har planer om å starte LB og forhåpentlegvis også LA dressur eit stykke ut i 2005.

Sprangen kommer den også etterkvart. Har tru på att hesten minst har kapasitet for 1 meter Sprang.

Siden eg har fjording er planen å også starte køyring etterkvart, men vi er ikkje komt så langt med det endå da.

Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2004 :  10:31:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har kaldblods som hopper hvertfall 1.20 (enkelthinder)
og ca 1m (bane)

har ikke deltatt p.g.a transportproblemer, men til sommeren skal vi prøve med et "stevne" i stallen vår sånn at han kan lære mer (jeg vet det ikke blir det samma menmen).

har også lånt en kaldblodshoppe på andre treningsstevner, det har gått chempefint på sprangen, og sluffse hver gang, men den ene dressuren veit jeg ikke om det var trav eller tølt hu gikk i...

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 27/12/2004 :  18:07:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
fjordingen min hoppet 80 cm bane og 1.20 enkelthindere...(startet aldri høyere enn 80 pga høydeskrekk)

:-)
Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2005 :  22:20:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
Er så enig!
Nå rir jo jeg bare på distriktsstever og klubbstevner,men det er omtrent bare jeg&noen få til som rir tunge hester.
Det finnes så mange fine tunge hester rundt omkring,og det er da ingenting å gjemme bort!
Vi som rir tunge hester skal være stolte over de majestetiske,tunge hestene våre! Og fordi vi tørr å skille oss ut,tørr å gjøre noe annerledes!
Visst finns det folk som alltid rakker ned på tunge hester,men disse menneskene er bare folk med massevis av penger som kan kjøpe de fineste hester,og skal rakke ned på de som ikke har den muligheten.

Ikke at det er noe handicap,for tunge hester er det flotteste som fins! Dessuten kan man være fornyød med seg selv og hesten sin om man kommer langt med en "tung en",for det tar ofte lang tid,og er masse arbeid. Man kan ikke be en dølahest hoppe en bane på 1,30 på to uker,som man noen ganger kan be en lett hest om.

En tung hest er akkurat like bra som en lett en,husk det! Det kommer ikke ann på rase,men på kjemien.
Har du en bra kjemi med den tunge hesten skal ikke rasen dens være et problem.
Vær stolt av hesten din,uansett hvordan den er bygget. For til syvende og sist er alle hester like..Nemlig hester.

Så stå på,ryttere på tunge hester! Dere kommer langt hvis dere stoler på dere selv og hesten. Start et stevne,det er kjempegøy! Og hvis noen slenger en bemerkning,så er det jo en klassiker å si :"Hesten min kan iallefall gå i skogen uten å brekke beina,og kan stå ute uten 10 lag med dekken;)"
Men no offence til lette hester,de er flotte.Men de rytterne som rakker ned på andre hestetyper er null verdt...

STÅ PÅ! TUNGE HESTER ER FLOTT!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

*+*Queen Quattro 46*+*

» VIP

Skrevet - 05/01/2005 :  15:23:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei..
Jeg har to kalblodeser jeg.. Jeg startet et stevne med den ene som heter Liss.. Vi kom i omhoppingen og mot det siste hinderet gikk vi på reva, men klarte og ikke dette helt så vi ble diska.. Vi kom over det siste hinderet og tokk en andre plass men det brydde jeg meg ikke om da jeg merket at hun ble så rar etter hun falt og hun hadde blitt halt... Hun var halt i 1 og en havm månede.. Da hun sluttet og halte ventet jeg i to uker og så reiste jeg til kragerø og prøvde hun i sprang, men desvere ble hun haldt i gjen.... Nå har hun hatt god tid på seg da jeg har ventet et havt år etter at jeg tokk hun med til kragerø, men hun halter fortsat når hun rir sprang..
Den andre kalblodsen jeg har har jeg ikke konkurert med men han hopper glatt 1.10. hehe.. det er kjempegøy og ri dem tyngere hestene;);).. hehe
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  18:08:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei hei..
Jeg har to kalblodeser jeg.. Jeg startet et stevne med den ene som heter Liss.. Vi kom i omhoppingen og mot det siste hinderet gikk vi på reva, men klarte og ikke dette helt så vi ble diska.. Vi kom over det siste hinderet og tokk en andre plass men det brydde jeg meg ikke om da jeg merket at hun ble så rar etter hun falt og hun hadde blitt halt... Hun var halt i 1 og en havm månede.. Da hun sluttet og halte ventet jeg i to uker og så reiste jeg til kragerø og prøvde hun i sprang, men desvere ble hun haldt i gjen.... Nå har hun hatt god tid på seg da jeg har ventet et havt år etter at jeg tokk hun med til kragerø, men hun halter fortsat når hun rir sprang..
Den andre kalblodsen jeg har har jeg ikke konkurert med men han hopper glatt 1.10. hehe.. det er kjempegøy og ri dem tyngere hestene;);).. hehe

Opprinnelig postet av Kine00

Regner med at du ikke hopper/ rir henne når hun er halt?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  18:18:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har ridd en ardenner på et stevne, vi ble diska fordi han "ikke hadde gode nok bevegelser"... Var ellers bare fullblodser og slikt der... Er litt sur for det enda, men jeg gir ikke opp!!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

lille fleskklump

Skrevet - 12/01/2005 :  16:37:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har ridd en ardenner på et stevne, vi ble diska fordi han "ikke hadde gode nok bevegelser"... Var ellers bare fullblodser og slikt der... Er litt sur for det enda, men jeg gir ikke opp!!

Opprinnelig postet av Welsh_lover

Så kult! Jeg elsker de digre hestklumpene - ardenner, percheron (original, ikke amerikansk), belgier osv... Generelt syns jeg de har både mer personlighet og sjarm enn mange varmblods. Min drømmehest er en blåskimlet ardennertype eller en shire med skikkelig sabinomønster...
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 08/02/2005 :  20:11:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg elsker kraftige hester! De lever mye lenger en de andre skabberakkene. De tåler jo ingenting. Jeg har også inntrykk av at dei kraftige hestene er mer arbeidsvillige.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 12/02/2005 :  17:52:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var da en veldig generell lignelse over varmblodige hester eller... skabberakk som ikke tåler noe, lever kortere og er mindre arbeidsvillige. Nå får du se til å våkne opp da!!!

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/02/2005 :  17:01:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Rir nesten bare "kaldblodige"-hester: Fjording, islandshest, kaldblods, døl..
Jeg er ikke noe konkurransemennske, derfor rir jeg ikke på stevner. Hater oppmerksomhet.

Dersom noen hadde arrangert orientering, eller (lange) turer på fjellet hadde jeg meldt meg på. Dette er nemlig mitt i blinken for meg.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

boni

» VIP

Skrevet - 24/02/2005 :  11:16:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei hei:) jeg har ei kaldblods hoppe, synes det er kjempe gøy å ha det, men kan jo bruke dem til alt... jeg har også ei varmblods hoppe, som du sikker skjønner driver jeg med trav da, så ahr ikke tid til å prøve meg på andre stevner med min kaldblods.. men det hadde vært kjempe gøy å prøve en gang=) stå på, du er ikke alene.. tyngre hester er jo kjempe gøyale å drive med=) Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.