hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er jeg for billig? :)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Er jeg for billig? :)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

hannols

» VIP

Skrevet - 12/04/2004 :  10:25:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehannols  Svar med kopi av melding
Har bare lyst å høre med dere om hva dere mener om prisen jeg tar for å fore hestene hver morgen. Jeg forer altså 4 hester hver morgen mendag til fredag, tar på/tar av/skifter dekken, gir kraftfor, høy og leier ut hestene i gjerdet.
i tillegg er jeg med på helgeforing hver 5 helg, å da forer vi lørdag /søndag og morgen /kveld.

Fra her jeg bor er det ca 8km hver vei til stallen så jeg kjører 1,6 mil hver dag for å mate og slippe ut hestene.

Jeg tar 200kr pr hest. Hva syned dere om den prisen?
Er det andre her som forer fast om morgenen , hadde vært artig å høre hva dere tar.

Redigert av - hannols den 19/04/2004 13:54:37

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2004 :  15:31:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
jeg syns d var en fin pris jeg! men er det for ei uke, måned eller hva?
en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

hannols

» VIP

Skrevet - 12/04/2004 :  20:11:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehannols  Svar med kopi av melding
Du sier du synes det er en fin pris, men du vet ikke om det er for en måned eller uke

Prisen er i allefall for en måned.

hannepanne Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2004 :  21:43:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
hehe, jah, det var nemlig en måned jeg trodde, derfor. skriver litt fort noen ganger :O/

syns nesten du kunne tatt mer også, men da hadde det kansje blitt for dyrt for hesteeigerne?

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2004 :  01:40:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes ikke 200 kr i måneden er noe dyrt, og du hjelper til mye ved å gjøre dette, så jeg synes du skal ta mer! Ofte blir det tatt 200 kr i månden bare for utslipp mandag til fredag.
Hege Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2004 :  14:54:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
1,6 mil x 20 dager pr. mnd = 32 mil pr. mnd. Hvis vi sier at bilen bruker 1 liter på mila, så blir det rundt 320.- i bare bensinutgifter... (avhengig av bensinprisene..)
800.- (4 hester/1 mnd) - 320.- blir 480.- delt på 4 hester blir i fortjeneste 120.- pr. mnd. for hver hest.

Du kan nok godt legge på en femtilapp, ja...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2004 :  15:32:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Regner med at en av hestene er din egen? Hvis ikke er jeg helt imponert over at du orker og gidder! Er uansett enig med Line om at du nok kan øke prisen noe...
Redigert av - elx den 19/04/2004 15:37:33 Gå til toppen av siden

hannols

» VIP

Skrevet - 25/04/2004 :  22:02:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehannols  Svar med kopi av melding
ja en av hestene er mine så jeg får 600 kr hos de 3 andre for å ta hesten demmen men så betaler jeg jo 500 i satll leie så jeg sitte rigjen m en fortjeneste på 100kr i mnd.. tror nok jeg må legge på prisen fra høsten av..

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2004 :  08:52:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Synes ikke det skal "koste" deg penger å hjelpe til så da bør både stalleie og bensinutgifter dekkes. Hvor mye utover dette du vil ta er vanskelig å si for oss som ikke vet hvor mye de andre oppstallørene hjelper deg ellers etc... Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 26/04/2004 :  12:52:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
I stall-leia der jeg står er det ikke utslipp inkludert. Jeg betaler 200 kr ekstra hver mnd, og da får hesten min på dekken, og blir sluppet ut på formiddagen, mens jeg må ta henne inn selv på ettermiddagen.

MEN, foring kommer i tillegg! Derfor synes jeg fint du kan legge på litt i prisen, siden du også må kjøre såpass langt!

All skryt til deg, at du holder på med denne jobben!!!

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

hannols

» VIP

Skrevet - 26/04/2004 :  17:24:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehannols  Svar med kopi av melding
vi er jo 5 heste eiere i stallen som er med på denne ordningen ikludert meg selv. De andre hjelper jo ikke meg noe mer en de hjelper andre i stallen. vi har helgeforing hver 5 helg også forer vi en dag hver i uka på kvelden, ofte forer vi 2 ganger om kvelden pluss at vi har middags foringer 1 dag i uka og i helgene må vi fore middag selv. stall leien er jo på 500 kr å stallen er rimelig bra med helt nye bokser å stort beite og god lagrings plass for høy, for og utstyr. er bare redd for at de andre skal synes at jeg tar for mye betalt. de betaler jo 700 i mnd i stall leie og da blir hesten sluppet ut hver morgen..

Guro
» VIP

Skrevet - 26/04/2004 :  19:28:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Vel, vanlig er vel ca 3,5 kr/km i kjøregodtgjørelse...
Dvs: 3,5*16*5(dager i uka)*4(uker per måned) = 1120 kr...

Dvs at du iallfall skal ha: 1120/4 (evt 3, aner ikke om det er mest logisk å ta med deg selv eller ikke jeg da..) = 280 kr per hode..
Så om du legger på en hundrings per hest tar vel ingen skade av?!
Forer ikke du må jo de andre begynne å "ha seg opp" tidligere om morgenen, eller dere må få en utenfor stallen til å gjøre det, og da tviler jeg på om det blir noe billigere iallfall!!)

lykke til...om man møter folk med et smil, og en forklaring så bruker jo de fleste å være med på leken, og 100 kr ekstra i månden er jo ikke sååååå mye i forhold til hva de får (for oss over 18: det er strengt tatt bare 2 øl mindre ute på byen hver måned , eller 10 sjokolader mindre for meg som ikke drikker øl..)

Guro

Redigert av - Guro den 26/04/2004 19:31:17 Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 29/04/2004 :  10:08:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Sitter, da jeg kanskje skal begynne å leie ut bokser å vurderer slike ting som pris på foringer og utslipp osv.

Tenkte som hos dere å ta 500 kr for boksen uten noe annet. Så har jeg lagt til 500 kr for foring (2 gg kraftfor + 4 gg høy pr dag) samt utslipp og inntak. Men da bor jeg på stedet.

synes godt du kan legge på prisen din til høsten ja, du gjør de andre en tjeneste så de slipper selv og du gjør det samme som de andre utover dette. Har hørt om folk som betaler 500 kr i mnd bare for at hesten skal bli slippt ut om morgenen (ikke dekken bytter) og gjerne er det 200 kr i mnd for frokostforing også.
Gå til toppen av siden

hannols

» VIP

Skrevet - 30/04/2004 :  12:25:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehannols  Svar med kopi av melding
stallen vår ligger ca 2 mil utfor bodø å jeg vet at stall leien i selve byen eller rundt byen er på 750-800 kr å det er kun for stall leie, vi betaler jo kun 500 i stall leie her å det er ikke dyrt med tanke på hvor fin beliggenhet stallen har, masse tur muligheter å lite trafikk! jeg kunne sikkert ha lagt på mye mer i pris for de andre heste eierene er veldig avhengig av meg da de ikke kan komme til stallen selv om morran, så jeg kan ta hvilken som helst pris men vil jo ikke gjøre det, men skal sette med ned å regne på bensin utgifter å slikt å legge på prisen fra høsten av.

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 30/04/2004 :  19:06:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Heisann!

Pris på slikt aner jeg ikke, men til opplysning, så er statlige satser på kilometer-godtgjørelse 3 kroner per kilometer og ikke 3,50
Gå til toppen av siden

hannols

» VIP

Skrevet - 30/04/2004 :  22:23:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehannols  Svar med kopi av melding
stat å ikke stat,hehe, jeg vil jo bare ha litt igjen for jobben jeg gjør, å vil helst ikke gå i tap, slik som det er nå så har jo jeg ingen stall leie å betale, eller for å si det slik: jeg har 100 kr igjen når stall leien er betalt, men synes det er greit at jeg ikke har stall leie da.. men har ikke regnet ut hvor mye bensin jeg bruker, ofte kjører jeg jo i stallen 2 ganger pr dag, men det er jo mitt valg da, eller de dagene jeg har kvelds foring eller middags foring må jeg jo kjøre to ganger i stallen,
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.