hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tid til stallen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Tid til stallen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

CamillaogGranFerina

Norway

Skrevet - 31/03/2004 :  19:56:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamillaogGranFerina  Svar med kopi av melding
Hvor lang tid bruker du til stallen??

Bruker du bil, buss, sykkel eller går du?

Hvor lang tid bruker du når du går?
Når du sykler?
Når du tar buss?

Hva pleier du?

Bare morsomt å vite..

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 31/03/2004 :  21:13:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
De dagene jeg er der, bruker jeg vel mellom 2-4 timer, avhengig av hvor lenge jeg rir og om jeg har ansvaret for stallen eller ikke. De dagene jeg bare rir, tar jeg inn hesten - børster - rir og slipper ham ut igjen. De dagene jeg har ansvaret slipper jeg dem ut på morgenkvisten - møkker boksene - legger inn nytt for og vann til kvelden - feier stallgangen - tar inn hesten - børster - rir - slipper ut, og pusser evt. over utstyret.

Jeg både går og sykler.
Når jeg går bruker jeg 35 minutter, og når jeg sykler rundt 15. :)
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2004 :  21:26:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
heya!
jeg bruker rundt tre kvarter på bussen ut i stallen, må ta to busser..
koooz

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2004 :  22:15:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg er så heldig å ha bil her i Trondheim, så da bruker jeg bare 15 min hver vei, i motsetning hvis jeg skulle tatt buss og trikk som tar over 1 time hver vei. Hjemme så bor jeg bare et par km unna stallen, så da sykler jeg dit på ca 5 min (i medvind, så må vel kanskje si 10 min siden det i Sunndal alltid blåser motvind).

Når det gjelder tiden jeg bruker i stallen, så hadde jeg vel bodd der hvis det var opp til meg (men visse personer er ikke helt fornøyd med det). Bruker uansett sjelden mindre enn 3-4 timer på hverdager, og i helgen kan jeg godt finne på å være der fra morgen til kveld (uten egentlig å få gjort noe fornuftig, surrer bare rundt), til magen min sier det er på tide å dra hjem å få i seg litt mat

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 31/03/2004 22:23:55 Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2004 :  22:19:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
jeg har mamma og pappa på vinter'n med bil tar det vel 5-10 min,på sommern sykler jeg for det meste, det tar ca 20-30 min dit og 10-15 hjem igjen(mye bakker)
i hverdagene bruker jeg ca 2 timer i stallen, i helga kan jeg fort bruke 5 timer, fordi jeg roter tiden bort

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2004 :  11:51:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker 2 min på å gå, og 1 min på å sykle bor nemlig 50m unna stallen, så det er jo ganske snedig. vanligvis går jeg, siden det er oppoverbakker hjem, er ganske lat av meg.

hvor står det spørsmål om hvor leng man er i stallen? ser ikkeno jeg...

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 01/04/2004 :  11:57:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Jeg kjører bil, og det tar meg mellom 20 og 25 min. (Kjører gjennom by'n, og til tider er det litt kø og mye trafikk.)

Kan vel ta buss også, men da må jeg bytte en gang, og også gå den site km (bratt bakke)... Siden jeg har bil, bruker jeg den!

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2004 :  13:20:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Før brukte jeg ca 5min med bil til stallen og ca 20min å gå, men jeg er temmelig lat så det ble bil så ofte som mulig Nå bruker jeg kanskje 30sek fra døra vår til stallen, vi kjøpte gård ved årsskifte, så nå kan all tiden brukes i stallen og ikke på transport fram og tilbake Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 01/04/2004 :  17:44:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg bruker 15 min med buss og bil.. Også pleier jeg å være i stallen fra 14.15 - 18.00 i ukedager og fra 12.00 til 18.00 i helger/ferier! Hvis ikke er jeg bare innom og ordner fôret!
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2004 :  18:49:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Bruker ca 15 min hver vei med bil. Har aldri prøvd å gå, er ca 7 kilometer til stallen, og bare opp - opp - opp - opp... stallen ligger halvveis til fjells, mens jeg bor i "bunn" av byen.

Bruker alt i fra 1-10 timer i stallen. Avhengig av hvor mange som skal trenes. Skal vi bare møkke + lage for går det cirka 1 time, skal 1-3 trenes går det noen timer. På denne årstiden bruker jeg lang, lang tid på å børste... masse vinterpels som skal vekk på to av dem.

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 06/04/2004 :  14:54:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker ca 30 sekunder ned til stallen, eller kanskje ett minutt fra døra mi til boksen. Jeg bor på gården, i en leilighet i gamle drengehuset. Så jeg går til stallen hver dag (sååå sprek jeg er!).

Bruker alt fra 1 time til 12 timer. Kommer ann på hva jeg gjør, været og om jeg har noe annet å gjøre (vaske leiligheten telles ikke, for det trengs alltid).
Er også alltid nedom stallen på kvelden mellom 21-22 etter at alle har dratt for å sjekke at alt er bra med alle sammen.
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2004 :  16:04:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Hvor lang tid bruker du til stallen??
Hvis trafikken er grei tar det ca 20 minutter fra dør til dør...

Bruker du bil, buss, sykkel eller går du?
Kjører alltid bil. Bodde ganske nære stallen før (20 min å gå, 10 min på sykkel), men buss nå vil ta nesten 1,30 time hver vei + at det er greiere å drasse med seg sikkerhetsvest, regntøy, skitne voilocker etc i bilen

I ukedagene kjører jeg en bitteliten omvei så jeg er forbi stallen på vei til jobb sånn at jeg ofte får sluppet ut tidligere enn hva bonden gjør og møkket på morgenen - kjempedeilig - og det kunne jeg aldri gjort hvis jeg ikke hadde bilen...

Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 07/04/2004 :  11:26:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Humm...stallbygningene står rundt omkring på tunet, så fra jeg går ut ytterdøren til jeg tar i den nærmeste stalldøren tar det vell 10 -15 sekunder. Å sykle til stallen har jeg ikke prøvd hehe. Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2004 :  19:07:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Med bil bruker jeg cirka 10 minutter å komme meg til stallen.
Med buss tar det vel 35minutter til sammen med gåing til busstopp og sånt.
Med sykkel tar det også cirka 20-40 minutter.
Å gå tar vel en time, men det gidder jeeg aldri.
Pleier som regl å ta buss, jeg.

Er i stallen mellom 2-5 timer.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.