hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Riding langs vei.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Riding langs vei.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Atma

» VIP

Skrevet - 30/03/2004 :  13:32:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet at vi blir regnet som kjøretøy når vi rir, men er det forbudt å ri på fortau/ gangvei Og ev. hvor står det

Silje H

Norway

Skrevet - 30/03/2004 :  13:37:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Heisann!
På nettsidene til http://www.rytter.no, kan du nå laste ned "Hest i trafikken". Ta en titt, kanskje du finner svar der!

Mvh
Silje H

Redigert av - Silje H den 30/03/2004 13:41:08 Gå til toppen av siden

vatican

» VIP

Skrevet - 21/07/2004 :  05:02:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er faktisk forbudt å ri på fortau eller sykkelstier her hvor jeg bor kan en faktisk få bot for det, men tror nok de fleste overser den loven.

mvh lene
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2004 :  21:50:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den stallen jeg står på, har etterhvert blitt omringet av ganske traffikerte veier, og for å komme oss til marka, må vi ri over veien og langs veien. Lov eller ikke lov, det er ikke forsvarlig å ri med hest på så trafikkerte veier! Det finnes så mange uforsvarlige sjåfører som liker å skremme hestene, at å ri på slike veier er farlig for alle og enhver! Selv den snilleste hest liker ikke at en bil råkjører forbi og tuter samtidig.. Selvfølgelig skal man jo egentlig ikke ri i trafikken med hester som ikke er trafikksikker, men man må jo vende de på traffikk på en måte, og alle hester må jo få kommet seg på tur. Fortauet er heldigvis relativt bredt, og vi tar hensyn til gående.
Hege Gå til toppen av siden

vatican

» VIP

Skrevet - 21/07/2004 :  23:58:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
sant det men når vi får 2000 kr i bot av og til så har vi plutselig ett dillema.

Den loven burde egentlig ikke värt praktisert syns nå jeg.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2004 :  17:43:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Syns det burde vært lov å ri på fortau/sykkelsti så lenge vi viker for gående/syklene og har kontroll på hesten. Det er vel mer forsvarlig å ri der enn på veien pluss at disse uforsvarlige bilkjørere får mindre å irritere seg over. Tror ikke vi har noen regler om ridning på fortau/sykkelsti her, det står ridning forbudt skilt der det ikke er lov (ryttere tar egentlig ikke hensyn til de heller, sant nok). Faktisk så kjører "travfolk" hestene på fortau og sykkelsti her, som jeg kan se kan være et problem ettersom de tar opp hele veien, men hvis de hadde kjørt i veibanen hadde nok bilkjørerene protestert høylytt. Burde vært bedre tilrettelagt for ridning og kjøring, asfalt og biler har jo tatt over overalt. Ønsker meg litt tilbake i gode gamle dager, hehe.
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 22/07/2004 :  22:36:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
hei!

det er egentlig ikke lov å ri på sykkel & gangsti ... man skal egentlig leie på gangstien! men her hvor jeg bor rir vi på gangstien hele tiden! ingen har klaget over det & vi møter (som oftest) brede smil av bilister,fotgjengere & sykkelister! men det irriterer meg litt at noen er så UANNSVARLIG å ikke engang dytte hestemøkka ned i grøfta! Jeg stiger bestandig av å dytter møkka UT av veien! lite morsomt å tråkke på en sånn en men vet om flere som ikke gidder! Og de har kjempesnile hester som står iro (ikke en unnskyldning der nei..) ! men,men..

synd når noen ødeleger for alle!

syns den loven som sier at vi skal ri på hovedveien (faktisk) istede for gangstien! (så lenge det ikke er motorvei) ikke fullt så morsomt å ri der hvor fartsgrensa er 90 & mange kjører fortere enn det...

---3c---

Therese
Gå til toppen av siden

ikke_i_bruk

Norway

Skrevet - 24/07/2004 :  18:16:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideikke_i_bruk  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseikke_i_bruk  Svar med kopi av melding
en ting lurer jeg på er det høyre man skal ri på,når noen rir på veigen?klemz Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2004 :  19:16:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
ja, man skal ri samme vei som bilene :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.