hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Et aldri så lite hjertesukk.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Et aldri så lite hjertesukk.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  16:28:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Må bare syte et sted, og dette ser ut til å være det rette. ;)

Jeg blir gal. Jeg har så lyst til å ri, trene, stelle, rett og slett bare være i nærheten av disse dyrene. Jeg har drevet med hest mer eller mindre i 11 år, men her jeg bor er tilbudet veldig lite, og på grunn av dårlig forhold til min far - reiser jeg ikke dit stort mer, slik at jeg får ridd. (Det er langt)

Det er ingen hester rundt her, eller - dvs. det er en privatstall her, virkelig flott en - med hele utrolig -2- hester. Prøver å få tak i eieren av stallen nå, men får ikke kontakt - har tenkt å spørre om han trenger hjelp, eller om jeg kan ri mot betaling.

Den eneste rideskolen som er rundt her, har sagt at de ikke har mer å tilby meg - men at jeg jo "nå og da kunne ta en halv time på banen før ridetimene begynner", og vel, kall meg prippen - dette blir ikke helt rett. Det tar 45 min. å reise dit, mot at jeg såvidt skal få begynt å ri, for så å gi hesten vidre til noen andre - og betale full pris for det. Det skurrer litt i mine ører.

Skulle ha hest på for i høst/vinter/vår - fant den perfekte hesten, en liten lettdøls hoppe - ikke travtrent, super på tur - men aldri ridd på bane, så et lite prosjekt. Skulle få henne - men hørte aldri noe mer..
Har ikke tid til å ta på meg en egen hest nå - har tid, men ikke etter sommeren.

Skal begynne å ri fast igjen til høsten, og hvis kjæresten ikke finner på noe tull, får jeg nok ri ganske så mye i sommer på deres hester. (Han bor ikke hjemme).

Har lyst til å dra på rideleir - men jeg havner akkurat midt mellom to stoler - er akkurat for ung for 'voksenleire' siden jeg ikke fyller 19 før August, og føler meg for gammel til å fly rundt og leke sisten med en haug 10-åringer. (no offence).

Sukk. Jeg føler vel bare for litt medlidenhet, og må si jeg misunner dere som har egen hest, eller rir fast.
Jeg kommer jo aldri noe sted, ettersom jeg ikke får ridd :s

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  16:44:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Har lyst til å dra på rideleir - men jeg havner akkurat midt mellom to stoler - er akkurat for ung for 'voksenleire' siden jeg ikke fyller 19 før August, og føler meg for gammel til å fly rundt og leke sisten med en haug 10-åringer. (no offence).

Opprinnelig postet av Formosissima

Er ikke 18 år definisjon på "voksen"? Nå kjenner jeg ikke til mange rideleirer som har egne voksenkurs, men de som har (som jeg kjenner til) er ikke så bokstavlige på aldersgrense.

Ellers finnes det weekendkurs du kan dra på. De jeg vet som har det, hvor det er mange voksene er: Marits, Lefdal, Skauen og Kragerø. Nå vet jeg ikke hvor du bor, og om disse stedene vil passe deg. Og hvilke ridemuligheter du ønsker å finne. Men et av disse stedene bør vel ha noe "fornuftig" å tilby?

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  17:09:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
20, med unntak for 19 er de aldersgrensene jeg har fått høre når jeg har spurt litt rundt, og det hjelper jo ikke så mye. :s

Har vært på Lefdals, men jeg var den eldste der.. :s
De ligger langt unna, men om sommeren går det meste. :)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  19:03:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Har du da sagt at du fyller 19 i løpet av sommern? Uannsett.. Ingen rideleir krever legitimasjon ved påmelding. Grunnen til at en kaller noe en voksenleir, og noe ikke en voksenleir er mer for at det skal være likesinnede som melder seg på. Synes du det er ok og er voksen nok til å dra på det som kalles voksenleir synes jeg at du bare skal melde seg på. Det er jo ikke akkurat snakk om 20 årsgrense med spritservering liksom.. Ville jeg på leir hadde jeg meldt meg på.. Sannsynligvis med rett fødselsår. Ellers går det jo bare ann å skrive "feil".. *hehe*

Ellers finnes det endel rideleirer som er for alle aldere. Dette er mer slike fjellturer. Kjenner en som har vært litt på slike turer, og de er da alle i alderen fra 12 til 80. Hvor de fleste er voksene. Saken er om en slik tur er interessant.

Hvilke voksenleirer er det som har 19/20-årsgrense?

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/03/2004 :  19:35:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Undersøkte litt hos Marits, men de så ut til å ville ha folk fra 20 eller over. Lefdals har flest barn, og Skauen er litt langt unna, med tanke på transport. Kvistli ville også helst ha "voksne", dvs. personer over 20 år på sine fjellturer, og det samme vet jeg med Hjerkinn. Enten eller.

Men blir kanskje til at jeg reiser til Stall Monserud igjen, og det stedet husker jeg som godt variert når det kom til alder. :)

Ellers så snakket jeg nettopp med han som eier den ene av de to hestene her, og jeg skulle ringe ham om et par dager - om han ikke ringte meg tidligere - og da skulle vi dra til stallen og snakke sammen og se på hesten og slikt. Yay, ting skjer :D
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2004 :  16:49:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Så kult at du har fått respons. Det er ikke lett å komme med gode råd når det ikke finnes hester i nærheten...
Og siden jeg er av de heldige med egen hest har jeg liten peiling på rideleire. Men hadde en godt voksen venninne som var på Peer Gynt forrige sommer, og såvidt jeg husker sa hun at det var folk fra litt under 20 til over 60. Veldig bra miljø og topp moro! Så kanskje det er noe!?!?
Krysser fingrene for at "mannen med de to hestene" har gode nyheter og at du kommer deg opp i salen igjen SNART!
:)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2004 :  17:29:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Undersøkte litt hos Marits, men de så ut til å ville ha folk fra 20 eller over.

Opprinnelig postet av Formosissima

Hvis du vil dra synes jeg du bare skal melde deg på. Gjør det på+ web. Der står det ikke noe om alder. Du er faktisk voksen når du er 18..

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/03/2004 :  17:55:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Skal se. Vil vite litt mer fra Monserud først, lurer litt på hvor brosjyren min blir av.

Snakket forresten med han mannen med hesten, som forøvrig heter Gøran (Hesten, ikke mannen ;)). Nydelig hest.
Får ri de helgene jeg er hjemme, for da kan jeg ta meg av hesten selv, etter som han rir hver dag i uken. Yay :D
Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 30/03/2004 :  09:31:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det kun rideleier du er interesert i, eller rideturer over fjellet også?
På Hemsedal Hestesenter er alle uansett alder velkommen. Har vært der siden jeg var 17(10 års jubileumet mitt til sommeren), rir over fjellheimen i Hemsedal, Gol og Valdres. Mye voksene, mye morro.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 30/03/2004 :  11:21:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Om jeg skal ri på ridetur, vil jeg gjerne et sted med hovedvekt på Islandshest :) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.