hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - stall/boks utleie, priser og sånnt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 stall/boks utleie, priser og sånnt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  10:29:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Skal muligens begynne å leie ut bokser (skal ant. flytte på småbruk hvor det er mer bokser enn jeg selv trenger) og lurer på litt om priser osv.
Dette varierer jo veldig fra stall til stall har jeg skjønnt, men kan ikke dere skrive litt om hva dere betaler for stallen pr mnd? + hva dere må betale ekstra for tjenester som møkking (feks om man skal bort), spyling av bein, bandasjering, inn/ut slipp, foringer (4 gg med høy, 2-3 av de med kraftfor)

stallen er rimelig ny, ok str på bokser, vaskeboks. skal ha greie utemuligheter. ikke beite, men sikkert gress i noen hager om sommeren. treningsløype og turmuligheter. Mulighet for å leie henger om man skal på trening annet sted (flere ridesentre i nærheten- innen 20 min med bil ca) og kan hende det blir rundpadock før vinteren.

Jeg tar alle foringer + ut/inn, eiere må veie opp høy og sette frem kraftfor ev. må man betale ekstra for å få dette gjort (hvor mye?)
Jeg holder høy, kan samhandle kraftfor og selge til de oppstallede.

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  11:46:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Vel, jeg har ikke noe hest oppstallet - men den eneste stallen her, som bare er en privatstall er fabelaktig. Var der i går og tok en nærmere titt.

-> 8 store bokser, over vanlig størrelse, regner med de er 5 x 5 e.l., helt nye, med nye krybber og vannkrybber.
-> Stor og lys stallgang, stort oppvarmet salrom.
-> Forholdsvis OK størrelse på ridebane, drenert og godt underlag.
-> Stort beite, og mindre paddock.
-> Supert tur og treningsterreng.

I tillegg gjør eieren dette;
Forer, slipper ut/tar inn, legger på evt. dekken - og møkker om du ber om det. Ellers går resten på tur.
Spon, høy og kraftfor, samt fri bruk av ridebane og utstyr er med i prisen, og alt dette koster: 1500Kr.! :)
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  14:43:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Stallen Formosissima forteller om høres VELDIG bra og billig ut.
Priser varierer, naturlig nok, kraftig med etterspørsel så desto mer sentralt beliggende og fin en stall er desto høyere er prisen.
Vi som bor nære byen er grønne av misunnelse når vi leser om flotte fullservice staller til under 3000 i mnd!

Rhona - Jeg synes du bør ta deg en titt i området rundt der du skal flytte. Er det mange staller? Har disse venteliste? Har de bedre eller dårligere tilbud enn hva du vil ha? Hva betaler opstallørene og hva får de for pengene?

Først må du finne ut hva det faktisk kommer til å koste deg å ha hester på stallen. Alle faste utgifter som feks strøm, vann, evt bortkjøring av møkk, normalt vedlikehold av stall/utstyr/paddocker etc må beregnes slik at du kan ha en "grunnpris" som dekker dine reelle utgifter. Så sjekker du hva flis, høy (inkl tilkjøring) og andre forbruksvarer kommer på.

Grunnprisen består av boksleie (det man betaler uansett om man har hest der eller ikke), i tillegg kommer "arbeide" (en satt pris for at du tar deg av fóring, utslipp og annet som er standard), deretter forbruksvarer (flis/høy) som også er inkludert i prisen. På toppen av dette igjen kommer "ekstraservicen"...

Synes det er greit om man kan "kjøpe" en grunnpakke og så kan velge å benytte seg av ekstratilbud som møkking, spyling, bandasjering, dekkenskifting mm i de periodene, eller de gangene, man evt ønsker det. Men da bør det komme tydelig frem i en kontrakt/avtale hva som hører med og hva man betaler ekstra for!

Blir vanskelig å komme med summer i og med at jeg ikke vet hvor i landet du skal holde til, og ei heller hvor stor forespørselen etter stallplasser er i området. Men hvis du legger deg på en realistisk pris og klarer å skape et godt miljø for to- og firbente bør du klare å ha full stall slik at det går greit økonomisk.

Vet at det er mange på hestemarked.no og sikkert også her på Mixen som har egen stall og forhåpentligvis kommer de med masse gode råd og vink!

Lykke til!
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  19:00:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Har akkurat flyttet til ny stall nå. På den forrige stallen jeg sto gjorde vi alt selv. Fôret, måkte, slapp inn og ut, kjøpte høy, fôr og flis. Det var heller ikke ridebane. Det eneste de som eide gården gjorde var å fôre om morgenen i uke dager. Helger og ferier måtte vi gjøre selv. Vi samkjørte jo endel, så det ble ikke så mye. Ihvertfall, da betalte jeg 750 kr måneden.

Dit jeg flyttet søndag 21 er det helt annerledes. Her fôrer dem, måker dem og slipper inn og ut. I tillegg har vi STOOOOR kjempe fin ridebane til disposisjon akkurat når vi vil. Boksene er store og fine, og de har også vaskeboks. I tillegg har vi oppvarmet salrom og utstyrsrom. Og vi har også en oppvarmet brakke som er kjempe fin om vinteren.. I prisen inkluderes da; måking, høy, havre, inn -og utslipp, ridebane, stor boks og eget svært skap. Om hesten skal ha noe tilleggs fôr, så kjøper vi det selv. Men de som ikke bruker bare havre lager istand maten selv. Men dem fôrer. De legger også på dekken.. På denne stallen betaler jeg 2500 kr i måneden. På sommeren er det 1100 kr, og beite er inkl i prisen..

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2004 :  22:50:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Det er noen staller i denne kommunen ja, mye hest der.

Begynner å få ting på plass mht priser osv, går delvis ut fra hva det har kostet der før + en annen stall en bekjent der har.

Men hva med møkking, bein vask, bandasjering, dekken av/på og istandordning av høy/kraftfor osv?
skal dit å se når vi vet om vi får det eller ikke, inntil da vet jeg svært lite i grunn utover at stallen er ganske ny, har 7 bokser (kan endres til 6 ved å ta ut en vegg), vaskeboks. Det er plass til ytterligere 13 bokser så det er godt med plass til utstyr og for. Vurderer løsdrift"binge/rom" for unghester/andre som kan gå der. (innendørs om natten, ute på dagtid som de andre)

Jeg vil tilby mye utetid, mye grovfor og kan også tilby helt eller delvis fullpensjon (feks for føll/unghest). Skal se på muligheten for å gjerde inn et område som kan brukes som ridebane iallefall ved tørt vær samt på vinteren når det er snø/frosset.

Dette er på Østlandet, et godt stykke fra Oslo riktignok men likevel ganske sentralt. 2, snart 3 ridesentre innen kort avstand.
Selv driver jeg mest med trav, men rir endel dressur itilegg.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.