hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - fjordane folkehøgskule
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 fjordane folkehøgskule
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristin_r

» VIP

Innlegg: 69

Skrevet - 21/03/2004 :  22:58:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
hej! jeg skal begynne på fjordane fhs til høsten.. lurte på om det er noen som har gått der, og vil dele noen erfaringer med meg.. eller andre som skal begynne der til høsten..?

pegazuz

Innlegg: 2

Skrevet - 28/03/2004 :  14:40:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei! Så bra du skal gå på Fjordane. Jeg gikk på FFHS i 2001-02 og det angrer jeg ikke et sekund på. Du får ett år som du aldri glemmer, masse nye venner for livet og du lærer mye om hest. Sikker på at du kommer til å syns at dette blir gøy. Vi hadde en super ridelærer som hette Henritte Skjelbred, og jeg tror hun kanskje er der oppe enda. Det var mange på vårt kull som hadde med seg egne hester, men fjordingene der oppe er gode hester, så det går fint å bruke de. Du får stalltjeneste innimellom som du skal opp sammen med noen andre og fôre og møkke, det kan være ganskel slitsomt siden det er så mange hester å rekke over på kort tid, men det er heldigvis ikke så ofte. Vi hadde veterinær ei gang i uka som lærte oss veterinærfag, vi lærte å sko av Dagmund, vi hadde ridetimer tre ganger i uka, sprang og dressurteori og masse annet.

Livet på pavilliogen kan til tider bli litt hardt, du blir kanskje litt lei av å bo så tett på folk, særlig hvis noen er veldig rotete og aldri gidder å vaske opp....Men for min del gikk det stort sett bra, og fikk verdens beste romvenninne!

Stedet Nordfjordeid er ikke verdens navle, så helgene kan bli vel daue noen ganger. Og ettermiddagene kan være vanskelig å slå i hjel tid, men bli kjent med lokalbefolkningen og bli med på aktiviteter så får du tia til å gå. Jeg og romvenninna mi ble med i Eid røde kors, og var med på festerurer med de. Kjempegøy! Valgfagene går også på kveldstid, så det er jo greit å hive seg på de. (eks. voltige, svømming, ballspill, kunst osv.)

Ellers syns jeg rektoren der oppe var skikkelig teit, men ellers er lærerne supre - og man blir raskt venner med de. Ove møter du sikkert, han er en kjempekul bergenser.

Lykke til, håper du får et like fint år som jeg!!! Og hils fjordingen Tingleif hvis han er der oppe ennå - han er en superkoslig hest.
Gå til toppen av siden

Kristin_r

» VIP

Innlegg: 69

Skrevet - 12/04/2004 :  01:09:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
takktakk.. det var betryggende å høre..:) Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Innlegg: 46

Skrevet - 03/05/2004 :  20:15:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har også kommet inn på folkehøgskolen! Gleder meg veldig..
Men rir man bare tre ganger i uka?
Er det ikke mulighet til å bruke hestene mer enn det?
Gå til toppen av siden

Kristin_r

» VIP

Innlegg: 69

Skrevet - 05/05/2004 :  15:32:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
hm.. jeg håper da det..! vil jo gjerne ri mer der enn jeg gjør til vanlig da... :)
Pacasa: har du vip? hadde vært gøy å ha litt kontakt med andre som skal begynne der..!
Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Innlegg: 46

Skrevet - 05/05/2004 :  18:21:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding
Hei!
Nei, jeg har ikke VIP, men skal prøve å årne meg det snart! :)
Gleder meg skikkelig til høsten! Ang hestene, så er de ikke folkehøgskolen sine, så det e mulig vi må ta til takke med de tre timene i uka.. ?
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway
Innlegg: 2178

Skrevet - 06/05/2004 :  10:51:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg har tenkt å gå på Fjordane neste år, så dere får si fra hvordan dere hadde det! :)
Gå til toppen av siden

pegazuz

Innlegg: 2

Skrevet - 30/05/2004 :  20:05:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Riding. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men det var sånn vi hadde det. Vi hadde to dressurtimer og en sprangtime i uka. Og ri på tur i helgene. Og riding ved eventuelle kurs i helgene, og stevner. Hestene går også litt på rideskole, de er eid av Norsk Fjordhestsenter. Kan være litt fordel å ha egen hest hvis du vil ri mye. Gå til toppen av siden

Lucen
» VIP

Innlegg: 140

Skrevet - 07/06/2004 :  18:36:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dere som skal til Eid er heldige, og dere kommer til å lære kjempemye og ha det utrolig morsomt
Det høres kanskje lite ut med 3 ridetimer i uka, men dere skal ha mye teori i alle grenene også. Underveis skal dere også lage show med hestene, lære å sko, kjøre med hest, salmakerkurs osv.
Hestene tilhører senteret, men det er jo mulighet til å kjøpe ridetimer utenom skoleopplegget også.
Det blir et år for og med hest, og med rette innstillingen kan dere lære kjempemye!
Det står jo også privathester der, så er du heldig er det jo mulighet for å bli hestepasser.....
Gå til toppen av siden

fridas

Innlegg: 2

Skrevet - 20/06/2004 :  00:10:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg skal også gå på Fjordane neste år! Jeg skal ta med meg de to fjordingene mine, Storm og Veslemøy. Kjekt å få litt kontakt med noen som skal dit til høsten! Skal noen ha med egne hester eller skal dere låne der? Gå til toppen av siden

pale

Innlegg: 15

Skrevet - 24/06/2004 :  15:05:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg har søkt på Fjordane jeg også, og tror jeg skal ta i mot plassen om jeg kommer inn. Noen andre som skal gå der? Ta kontakt da vel! mrealfse@hotmail.com Gå til toppen av siden

brodahl

» VIP

Norway
Innlegg: 2

Skrevet - 24/06/2004 :  22:20:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebrodahl  Svar med kopi av melding
Jeg gikk på FFHS allerede i 98-99 og hadde verdens beste år der oppe! "Min" hest var Jomar, og han var utrolig dyktig! Vi vant i dressuren over de store hestene til og med! Jomar er konge! Og venninene jeg har derfra kjenner jeg veldig godt enda, særlig romvenninna mi! Et supert år!
Jeg har funnet mannen i mitt liv! En welsh-vallak! :-) Gå til toppen av siden

ozyl

Innlegg: 1

Skrevet - 17/07/2004 :  22:52:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så bra å høre at så mange har tenkt seg til Fjordane til høsten! Jeg gikk der nå i år og skal tilbake til høsten også for å gå 2.året. Jeg hadde det supert, dere kommer ikke til å angre hvis dere kommer Personlalet er hyggelig, og opplegget generelt er veldig bra. dere rir bare tre ganger i uka ja, men har også kjøring. Og i helgene skal skolehestene ut på tur, så da blir det riding mer enn tre ganger i uka. Det er også endel som setter bort hester på for der.
I tillegg er det showtrening, teori, stevner og masse mer!
Gled dere Så snakkes vi til høsten! hilsen Åshild:
Gå til toppen av siden

Kristin_r

» VIP

Innlegg: 69

Skrevet - 20/07/2004 :  22:09:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
..:) det er bra vi er så mange..! håper det blir gøy..!
..men jeg kommer til å savne Alpin-pusen min..! (dvs. jeg må reise helt hjem til hadeland hver gang jeg har sjansen..) jaja... jeg overlever vel.. :)

vi snakkes 22. august da!
Gå til toppen av siden

mium

Innlegg: 1

Skrevet - 10/08/2004 :  22:43:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Juuhuu!!! Nå kjære eventuelle klassekamerater, er det ikke lenge til vi drar på FFHS. Nerver? Som dere skjønner skal jeg oså begynne nå til høsten(ehem..altså om ei og ei halv uke). Jeg har omtrent ikke rørt hester på to år, men nå skal jeg altså dra ivei å lære masse... Detta blir spennede ;) Jeg begynner i alle fall å bli veldig spent nå.. Vi sees vell om ei og ei halv uke Gå til toppen av siden

Chevaleresse

Innlegg: 67

Skrevet - 22/08/2004 :  13:25:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, hei alle dere som snart blir vestlendinger.... Jeg har også gått på Fjordane, i 97/98. Jeg gikk sammen med Henriette som nå er lærer der. Vil bare si at jeg hadde et helt utrolig år, og det er det smarteste jeg har gjort noen gang å begynne der! Hils Henriette fra meg, og gi Kasper og Jomar (de hestene jeg red mest) en stor nuss på mulen. Kos dere, og ta masse bilder!!!

Mvh Torill Anita.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.