hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tar dere blodprøver?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Tar dere blodprøver?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MartineDagny

» VIP

Skrevet - 23/03/2004 :  21:52:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på hvor dere får tak i det data-programmet? Fòrplan-Hest eller om det finnes noen andre? Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 24/03/2004 :  01:34:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Forplan Hest finner du her: http://www.pc-horse.com/47/ind47.htm
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 24/03/2004 :  16:07:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei TML!

Så fint at du undersøker litt ang. produktene fra Søderstrøm. Jeg har funnet deres hjemmeside og du kan jo se litt på den, www.swedishhorsepower.com. Dette er for det amerikanske markedet, og produktene "ser litt annerledes ut" enn de kjedelige, hvite bøttene vi får fra sverige.. Men inneholdet er det samme. Se også http://www.hestesport-centeret.no/Default.asp?CatID=1152 for utfyllende inneholdsdeklerasjon av Minesyl. Om dette kalles homeopatmidler eller naturmedisin, er jeg ikke sikker på. Hva er forskjellen? Merkelig at de du har snakket med ikke har hørt om dette produktet, da det er SVÆRT mye i bruk her i området. Equiterapauten jeg bruker anbefaler dette produktet på det varmeste..

Redigert av - mint den 24/03/2004 16:38:17 Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 24/03/2004 :  16:15:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Ingrid Grind!
Jeg tror priser på blodprøver varierer noe, men jeg betalte ca 500 kr for en utvidet test. Vetrinæren jeg bruker er svinedyr, så det er mulig det er rimeligere andre steder..
Gå til toppen av siden

TML

Skrevet - 24/03/2004 :  16:25:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Mint! Skal se på det! Equiterapeuten jeg har snakket med er den samme som står omtalt på forsiden her på hestemarked, og behandler kun hester! Homeopatmidler er såvidt jeg vet ment for å virke mot et spesielt problem, og må ikke brukes dersom man ikke har problemet. Hvis man feks tar homeopatmidl. mot diare uten at man har det, får man det istedet... Naturmedisiner kan man i de fleste tilfeller også bruke forebyggende og konstant. Homeopatmidl. gis kun til problemet er borte. Gå til toppen av siden

TML

Skrevet - 29/03/2004 :  02:06:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Mint!

I flg det som står på de amerikanske sidene ser dette mer ut som spesifikke tilskudd som skal utbedre bestemte problemer. Det står jo likevel at de kan brukes forebyggende, jeg ville da kalle dette naturmedisin og ikke homeopatmidl.

For å sjekke balansen i din forplan er det viktig å ta med næringsinnh. i samtlige av disse produktene slik at man får se helheten. Innholdet skal være oppgitt på spannet. Det er kun Minesyl som står på Hestesportsenterets sider, jeg vet derfor ikke hva de andre inneholder. Her står også innholdet pr 1000g, mens den daglige doseringen oppgis i ml. Du må derfor veie den daglige dosen for å kunne vite eksakt hva hesten din får i seg.

Jeg er en større tilhenger av at man forer hestene med godt og velbalansert kraftfor som dekker hestens næringsbehov, enn å fore med "litt av ditt og datt" og så gi et tilskudd for å forsøke å rette det opp... Jeg vil i hovedsak kun anbefale tilskudd til hester som enten får svært lite kraftfor og dermed ikke får oppfyllt sitt behov for vitaminer og mineraler eller til hester med spesielle "problemer" som gjør at de har behov for et tilskuddsprodukt. Mitt unntak er elektrolytter, som jeg vil anbefale i forb. med hard trening, transport etc.

Jeg presiserer at jeg kun kan uttale meg om disse produktene på grunnlag av beskrivelsene på disse nettsidene hvor nærmere innhold ikke er spesifisert på mer enn det ene produktet! Dette blir derfor mer generelle råd...

M
Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 29/03/2004 :  18:53:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for at du tok deg tid til å se på dette! For å være helt ærlig så er den siden fra hestesport-centeret den eneste plassen som viser inneholdet i søderstrøms produkter. Og det er jo bare minesyl som vises der.. Det står ingenting på bøtten, kun "se pakkseddel for inneholdsdeklerasjon". Men det finnes ingen pakkseddel.. Jeg har derfor ingen aning om hva de andre produktene inneholder. Etter mye overveielse har jeg bestemt meg for å kutte ut disse produktene og gå tilbake til helt ordinært vit/min tilskudd (hun trenger dette da hun fores i hovedsak på havre og betfor, + noe Gull).
Redigert av - mint den 29/03/2004 18:55:48 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.